Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän kaupunkiasuntomme on 157 m2 ja maaseutukoti 500+176+135 m2.

Vierailija
06.01.2022 |

Mitä ajatuksia se herättää sinussa?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään miten mä nimittäisin meidän asuntoja....

Taajamatalo 120m2 ja kaupunkilomahuoneisto 49m2 ?

Kehyskunta-okt ja kaupunkikaksio?

Koti ja kakkoskoti?

Jokinäkymä yläkerrasta ja jokinäkymä etuterassilta?

Vierailija
22/46 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä ikkunanpesuihin, siivouksiin, kunnostamisiin ja puutarhatöihin kuluvan ajan määrää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättää sellaisia ajatuksia, että meille kaikille kodin koko ei ole itseisarvo, jolle koko muu elämä uhrataan. Mitä elämää siellä Jämijärvellä, Juupajoella tai Pyhännällä oikein on?

Vierailija
24/46 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herättää sellaisia ajatuksia, että meille kaikille kodin koko ei ole itseisarvo, jolle koko muu elämä uhrataan. Mitä elämää siellä Jämijärvellä, Juupajoella tai Pyhännällä oikein on?

Maalla voi asua myös isolla tontilla pienessä talossa järven rannalla. Olipa talo iso tai pieni, niin tekemisestä tässä todella on kysymys. Jokainen valitsee sen asuinpaikan ja tekee sitä mikä on itselle mielekkäintä. Jotkut eivät tykkää maalla maastossa hiihtämisestä puusuksilla, mutta tykkäävät hiihtää kaupungissa valaistuilla laduilla ja sitä rataa. Eli tekee sitä mistä itse tykkää ja asuu siellä missä haluaa ja mikä on itselle mielekkäintä. Itse tykkään olla maalla. Tiirailla tähtiä, kasveja, lintuja ja muita eläimiä, tehdä puusavottaa, lämmittää rantasaunaa, käydä uimassa, ottaa välillä hoitolampaita jos niille on tarvetta, istuttaa kasveja, orjailla, laittaa ja rakentaa. Tykkään hiljaisuudesta ja rauhasta. Tykkään siitä, että lähimailla ei ole muita ihmisiä (lähimpään naapuriin on kilsa). Tykkään seurata luonnonilmiöitä ja ulkoilla. Tykkään maata laiturilla kesäisin veden liplatellessa vieressä. Tykkään marjastaa omilla mailla jne. Sellainen on minulle mieleistä elämää. Ei toisten tarvitse, mutta ei ole pois keneltäkään kun minä niin teen. Aika paljon pystyy kaupungissakin tekemään, ei siihen maalta taloa tarvita.

Vierailija
25/46 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalla voi asua myös isolla tontilla pienessä talossa järven rannalla. Olipa talo iso tai pieni, niin tekemisestä tässä todella on kysymys. Jokainen valitsee sen asuinpaikan ja tekee sitä mikä on itselle mielekkäintä. Jotkut eivät tykkää maalla maastossa hiihtämisestä puusuksilla, mutta tykkäävät hiihtää kaupungissa valaistuilla laduilla ja sitä rataa. Eli tekee sitä mistä itse tykkää ja asuu siellä missä haluaa ja mikä on itselle mielekkäintä. Itse tykkään olla maalla. Tiirailla tähtiä, kasveja, lintuja ja muita eläimiä, tehdä puusavottaa, lämmittää rantasaunaa, käydä uimassa, ottaa välillä hoitolampaita jos niille on tarvetta, istuttaa kasveja, orjailla, laittaa ja rakentaa. Tykkään hiljaisuudesta ja rauhasta. Tykkään siitä, että lähimailla ei ole muita ihmisiä (lähimpään naapuriin on kilsa). Tykkään seurata luonnonilmiöitä ja ulkoilla. Tykkään maata laiturilla kesäisin veden liplatellessa vieressä. Tykkään marjastaa omilla mailla jne. Sellainen on minulle mieleistä elämää. Ei toisten tarvitse, mutta ei ole pois keneltäkään kun minä niin teen. Aika paljon pystyy kaupungissakin tekemään, ei siihen maalta taloa tarvita.

Korjailla :D

Vierailija
26/46 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä ikkunanpesuihin, siivouksiin, kunnostamisiin ja puutarhatöihin kuluvan ajan määrää!

Ahh, olisipa kesä pidempi ja enemmän aikaa puutarhatöihin <3 <3 <3

Vierailija
27/46 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi millainen lämmitysratkaisu teillä on maalla, jos talo on vanha (yli 200v)? Itsellä sellainen kakkosasuntona ja jotain pitäisi tehdä.

Vierailija
28/46 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut pohtii että miten ikkunat ennättää pesemään. eihän niitä tarvitse jatkuvasti pestä. kerran vuoteen maksaa jollekkin paikalliselle siivousfirmalle että käy ikkunat pesemässä ja samalla tekee perusteellisen siivouksen kaikkiin tiloihin.

eri

Vierailija
29/46 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ajatus on miksi, miksi kukaan tarvitsee noin paljon tilaa. Toinen miete on, että hyi hitto mitä maksaa noiden ylläpito ja kolmas ajatus on, että en ikinä haluaisi käyttää aikaani noiden siivoamiseen ja ylläpitämiseen. 

t. 25m2

Vierailija
30/46 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen ajatus on miksi, miksi kukaan tarvitsee noin paljon tilaa. Toinen miete on, että hyi hitto mitä maksaa noiden ylläpito ja kolmas ajatus on, että en ikinä haluaisi käyttää aikaani noiden siivoamiseen ja ylläpitämiseen. 

t. 25m2

Miten vietät yleensä aikasi 25m2 asunnossa? Onko parveketta/rivaripihaa?

Vierailija
31/46 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 25m2

Ei kumpaakaan. Jos haluan pihalle, niin menen pihalle/kaupungille. Jos haluan metsään, menen metsään, ei minun tarvitse niitä omistaa. 

Vierailija
32/46 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 25m2

Ei kumpaakaan. Jos haluan pihalle, niin menen pihalle/kaupungille. Jos haluan metsään, menen metsään, ei minun tarvitse niitä omistaa. 

Mitä teet sisällä?

Vierailija
33/46 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pätkän vertaa

Vierailija
34/46 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 25m2

Kuva konsepti Stadin spurgulähiössä😜

Vierailija
35/46 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa miten ihmisten kateus suorastaan tulvii täällä toinen toisensa perään.. :D

Ottaako se noin lujille, että joku heittää keskustelupalstalle anonyyminä (kaiken lisäksi varmaan vielä trollina) tuollaista tietoa omistuksistaan?

Itselle tulee mieleen, että hienojuttu! Ei tuollaisia kaikenlaiset kateelliset paskahousut sossun elätit kaupungin vuokraluukuista kykene hankkimaan, ja sekös näyttää korventavan :)

Vierailija
36/46 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää ainakin mitä vapaa-ajalla tekee. Hieno juttu!

Vierailija
37/46 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinun mielestä "elämää" on?

Temppari pintaliito urpoilua kahden markan julkisuus huorana, luuhata päivät "shoppailemassa" ja blingbling trendi kahviloissa lipittämässä 20€ maksavaa järkyttävän makuista kuraa pikkusormi pystyssä - koska se nyt vaan on muodikasta. ? Nostaa sossusta "elanto" ja maalailla naamaa 18m2 kerrostalokomerossa sentin pakkelilla puoli päivää, että voi käydä roskiksen viemässä. ?

Jep. "Elämää" se on. Muualla ja muuta ei voi olla. Toiset ihmiset ei saa elää omalla tavallaan mieleisesti, se ei ole "elämää".

Vierailija
38/46 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä pali hukkaneliötä ja lämmitettävää ja muita juoksevia kuluja.

Kannattaiskos myydä pois ja laittaa tase töihin.

Vierailija
39/46 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Meidän kotimme pk seudulla on 240m2 ja kakkoskoti ulkomailla 228m2

#20 meillä ei ylimääräidiä romuja keräillä

Vierailija
40/46 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahtaasti asutte, miksi ihmeessä? Eikö kaupunki maksa riittävästi tukea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi