Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nyt meni hermo !!

Vierailija
27.04.2015 |

Olemme kolmihenkinen perhe. Lapsi pian yhden vuoden. Olen kotona pääsääntöisesti lapsen kanssa, satunnaisia työvuoroja tehden. Mies on kotona!!! Ollut tammikuusta alkaen omaa laiskuuttaan, kun ei ole töitä saanut aikaiseksi hakea. Ne harvaset työvuorot tai menot mitä mulla on niiin mies ohjaa lapsen isovanhemmille hoidettavaksi!! Onko ihan ok, että tää ärsyttää mua ihan sairaasti????

Minä hoidan pyykit, kodinsiivouksen, ruuanlaitoin, lapsen nukutuksen (mies tulee välillä viereen pötköttämään/nukahtaa itse), aamuheräämiset, lenkitykset ja pääsääntöisesti kaikki leikkimiset ja vierailut. Pääsääntöisesti minä tiskaan, mutta sitten kun hermo menee ja sanon että miehellä on tiskivuoro.. voi olla että menee noin viikko, että hän tiskaa. Tällöin puhtaat astiat on jo kaapista loppunut.

Mitä mies saa aikaan näin päivisin?

Aamulla, kun sängystä ylös pääsee 10-11 aikaa, hengailee puolelle päivälle, käyn kuntosalilla ja loppupäivän sitten datailee/on puhelimella ja illalla menee lapsen kanssa suihkuun ja vaihtaa yöpuvun päälle. Silloin tällöin antaa lapselle iltapalan, jos vain mä olen sen valmiiksi tehnyt. Mainittakoon nyt, että miehelle on "opiskelut" kesken, toisin sanoen opinnäyte työ on palauttamatta. Alunperin piti valmistua jouluna 2014, mutta toivottavasti nyt valmistus edes. En tiedä tämä liekkö syy olla hakematta töitä??? Kun ei se sitä oppariakaan tee.

Miehellä ei ole rahaa yhtään. Mutta hänen äitinsä sitten maksaa miehen osuudet ruuasta ja lapsen tarvikkeista. Joskus, kun en ole kotona on miehen äiti saattanut tiskata miehen tiskivuoron tai sitten yllättäen meidän pyykit on kadonnut korista ja hän on kuljettanut ne kotiinsa pesuun vaikka olen sanonut että ei tarvitse meidän pyykkejä pestä. Mies sitten antaa ne kuitenkin äidilleen pestäväksi!!

Olen kokeillut mm. sitä etten pese hänen pyykkejään, en tiskaa hänen tiskejään,en tee ruokaa. Olen testannut myös sen, etten tee yksinkertaisesti kotonamme mitään, muuta kuin hoidan lapsen tarpeet.. Tällä näytän miehelle miten meillä olisi asiat jos täällä kukaan ei tekisi mitään. Tuntuu ettei mikään tehoa ja varsinkin, kun miehen äiti on sitten heti tekemässä asiat miehen puolesta.

Mies on muuttunut lapsen syntymän jälkeen. Aikaisemmin oli paljon aktiivisempi, okei täytyy sanoa että ei kotitöiden suhteen mutta siis hänen olemuksensa on muuttunut todella laiskaksi. Ei käy missään, kavereita näkee vain jos me ollaan lapsen kanssa poissa kotoa (lasta ei ole esitellyt kenellekkään ystävistään eikä juuri minuakaan!!!!). Yhdessä on oltu pian 2 vuotta ja ikää molemmilla alle 25v.

Itselläni on selkeitä suunnitelmia tulevaan, opiskelut jatkuvat syksyllä ja valmistumisen jälkeen tarkoitus siirtyä työelämään. Olen säästänyt 18 vuotiaasta asti omaan asuntoon ja viimeistään vuonna 2017 olisi tarkoitus oma ostaa, jos vain vakkari työpaikka löytyy ja laina asiat järjestyy.

Jotain hyvää ? Mies ei petä, ei käytä juurikaan alkoholia tai muita päihteitä. On kuitenkin herttainen ja hauskaa seuraa. Mutta on vaan niin tajuttoman laiska ja aikaansaamaton, hyvin ehdoton omista haluistaan eli siis itsekkyyttä löytyy.

Saiko tästä valitus kirjeestä mitään selvää?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä