Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvakuumeen kokenut! Kuinka kauan kestit?

Vierailija
27.04.2015 |

Kärvistelen parhaillani todella syvässä vauvakuumeessa. Sarjassamme olen yksinäni jo kehitellyt lapsille nimet (molempia sukupuolia), keräillyt vauvaneuleohjeita talteen, luen äitiysblogeja niin paljon, että tunnen vaunumerkitkin kaupungilla ja ehkäisystä huolimatta kerran kuussa kuvittelen, että entä jos kuitenkin kondomissa olisi ollut reikä ja maagisesti tulisin raskaaksi nyt. Olen harrastanut tätä vauvakuumetta nyt kohta pari vuotta, kuvatun laista meno on ollut vajaan vuoden.

Kuinka kestän? Mies ei ole vielä valmis lapsen saantiin, ja haluan vielä odottaa hänen kypsyvän. (Toki, jos hän ei seuraavan kolmen vuoden aikana ala kypsyä, voi mennä vaihtoon koko mies.) Meillä on muuten hyvä ja tasapainoinen suhde, kaikesta emme toki ole samaa mieltä, mutta yhteistyö ja avunanto toimii hyvin niissäkin tilanteissa pääsääntöisesti. Osaamme riidellä ja sopia, eikä tämä vauva-asiakaan ole aiheuttanut skismaa välillemme.

Olen yrittänyt pysytellä kaikesta vauva-aiheisesta netissä erossa ja täyttää omaa elämää asioilla, joita rakastan (harrastukset, ystävät ym.). Tämä on auttanut jonkin verran, mutta silti vähintään joka toinen päivä ajattelen jotain oman lapsen saantiin liittyvää. Tiedän, ettei tähän kenties kellään ole mitään vastausta, mutta olisiko edes vertaistukea?

Nimim. harkitsen lobotomiaa

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi