Muita, joiden lapset EIVÄT mene kouluun maanantaina koronan vuoksi?
Meidän lapsemme (14-, 12- ja 8-vuotiaat) pysyvät kotona, kunnes koronatilanne helpottaa ja koulu kykenee varmistamaan lasten ja perheiden turvallisuuden.
Kommentit (65)
Opeta sitten itse ne kersasi. Kotikoulu on ihan hyvä vaihtoehto. Etäopetusta et voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Miten rehtori voisi suhtaitua asiaan jotenkin negatiivisesti tms?
On oppivelvollisuus, joka kotiopetuksella pystyy täyttämään. Koulupakkoa taas ei ole.
Kotiopetuksessa et voi vaatia opettajalta tehtäviä eikä koulusta kirjoja tms. Opetuksen ja kustannukset huolehtivat silloin vanhemmat, jos lapsi on kotikoulussa.
En mene maanantaina kouluun vaikka pakotettaisi. Mieluummin lintsaan kun menen kouluun hankkimaan koronan. Terveisin yläkoululainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en mene. Olen vielä karanteenissa, kun oma lapsi nappasi koulusta Koronan just ennen joulua. Eikä ollut ainoa!
t. Väsynyt opeAsetetaanko jossain vielä karanteeniin? Eikö muut rokotetut perheenjäsenet mene normaalisti kouluun töihin ym?
Pienemmillä lapsilla ei ole rokotteita. Jos on jotain oireita, odotetaan, että on oireeton, ennen kuin mennään kouluun/töihin.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen turvallisuuden. Kaksi vuotta olette vaahdonneet. Onko yhtään tervettä lasta joka olisi jotenkin Koronasta suuremmin tautina kärsinyt.
Näistä saamarin rajoituksista kylläkin.
Suomestakin löytyy kuolleita lapsia :(
Vierailija kirjoitti:
Aion valittaa päätöksestä, jos etäkoulu taas tulee. Hallinto-oikeus totesi jo kuntosalisulut lainvastaisiksi. Opiskelun haittaamiselle on vielä vähemmän perusteluita etenkin kun tauti on lapsille ja nuorille vaaraton.
Ei muuten oo lapsille tai nuorille vaaraton. eikä varsinkaan heidän läheisille, opettajille tai muulle kouluhenkilökunnalle. Nythän niitä nuoria on tehohoidossa koronan takia (uutisointi). Etäopetus ei haittaa oppimista, mikäli se toteutetaan oikein. Oletko itse ollut etäopetuksessa vai oletko vain aikuinen joka sanelee mitä lapset ja nuoret ajattelee, tuntee ja kokee?
Kyllä menee. Korona sairastettiin jo eikä jaksa enää hysterisoitua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako vuotta meinasit odottaa?
Koronan loppuun eli muutama vuosi.
Onko noin sekaisin olevia vanhempia? Sääli että olette lisääntyneet.
Eli mitä pelkäät? Onko nyt huono ajankohta sairastaa jonku sairauden takia vai kuvitteletko että yhteiskuntaa voi pitää kiinni loputtomasti?
Tuo on lievä suurimmalle osalle ja moni on sairastanut jo tietämättään.
Meillä korona kävi lievänä flunssana ja osan piti käydä testeissä että tiesi edes olevansa sairas.
Pahin on varmaan tuo pitkä karanteeni.
Vierailija kirjoitti:
Mä en mene. Olen vielä karanteenissa, kun oma lapsi nappasi koulusta Koronan just ennen joulua. Eikä ollut ainoa!
t. Väsynyt ope
Hieno homma että sinulla on nyt aikaa levätä.
Linnotaudu sitten Kiurun kanssa samaan bunkkeriin. Koulunkäynti on lapsien perusoikeus, hysteerikkojen vuoksi sitä ei niiltä tarvitse evätä.
Vierailija kirjoitti:
En mene maanantaina kouluun vaikka pakotettaisi. Mieluummin lintsaan kun menen kouluun hankkimaan koronan. Terveisin yläkoululainen
Voi sinua, taidat olla hysteerikko vanhempien pelottelun uhri. Korona ei ole sinulle kuin tauti muitten joukossa, joten älä suotta heitä koulunkäyntiäsi sen vuoksi penkin alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei ole tainnut tässä ketjussa kertoa, miten aikoo hoitaa lasten koulunkäynnin.
En käy töissä ja minulla on yliopistotutkinto kolmelta alalta (matematiikka, teoreettinen filosofia ja yleinen kielitiede) joten eiköhän se onnistu. Laita vain omat ym kirjoitusprojektit hylylle siksi aikaa. Ja saahan wilman kautta ohjeet ja tehtävät, jos haluaa niitä käyttää.
Ap
Kannattaa varmasti hankkia neljäs ja viides tutkinto kotona ollessasi. Lapsesi eivät nimittäin tule mitään tutkintoja suorittamaan.
Sehän ei tietenkään aiheuta lapselle traumaa jos oma vanhempi joutuu teho-hoitoon tai kuolee koronaan. Itse en voi ottaa rokotetta koska sain anafylaksian ekasta piikistä (tämä jo säikäytti lapset ja itsenikin) ja muita koronarokotteita ei ikävä kyllä ole Suomessa tarjolla. Mieheni kuuluu riskiryhmään eikä ehdi saada kolmatta annosta ennenkä omikron saavuttaa meidät. Toinen annos tuskin enää juurikaan suojaa koska aikaa siitä jo reilu kohta 8kk.
Kuinka pitkä karanteeni opettajalla on ? Itse menen ylihuomenna korotestiin.Oireet alkoi maanataina.Jos on korona niin ei mulle tule noin pitkää karanteenia.
Kyllä menee. Meidän lapsi tarvitsee koulua arkeensa, kun on erityislapsi. Ei ole vielä napannut koronaa, vaikka on altistunut kotona kuin koulussakin, mutta aina testit ovat olleet negatiivisia eikä ole ollut oireita.
Meidän lapset ovat lukiossa ja saavat itse valita menevätkö vai eivät. Tänään sanoivat, etteivät aio mennä.
Vierailija kirjoitti:
Linnotaudu sitten Kiurun kanssa samaan bunkkeriin. Koulunkäynti on lapsien perusoikeus, hysteerikkojen vuoksi sitä ei niiltä tarvitse evätä.
Tärkein ihmisten perusoikeuksista on oikeus terveyteen. Kouluun pakottaminen altistumaan koronalle ei edistä tätä ihmisoikeutta. Sitäpaitsi, peruskoulua käydään 9 vuotta ja senkin jälkeen oppivelvollisuus kestää siihen asti kun täytät 18v. Eli tuskin viikon-parin etäopetuksesta on niin kovin suurta haittaa, kuin sillä että saat koulusta mahdollisesti long covidin, etkä pysty opiskelemaan pitkään aikaan.
No ei sitä sen kummemmin hoideta koululaitoksen toimesta muutenkaan. Luku- ja kielitaidottomat samassa luokassa matemaattisesti ja kielellisesti huippulahjakkaiden kanssa, ellei viimemainitut hakeudu Hgin keskustan eliittikouluihin.