Muita, joiden lapset EIVÄT mene kouluun maanantaina koronan vuoksi?
Meidän lapsemme (14-, 12- ja 8-vuotiaat) pysyvät kotona, kunnes koronatilanne helpottaa ja koulu kykenee varmistamaan lasten ja perheiden turvallisuuden.
Kommentit (65)
Onpa harmilliseen aikaan teillä korona. Moni kaipaa jo kavereita näin pitkän loman jälkeen. Onneksi meillä ollaan terveitä ja pääsevät kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Mä en mene. Olen vielä karanteenissa, kun oma lapsi nappasi koulusta Koronan just ennen joulua. Eikä ollut ainoa!
t. Väsynyt ope
Eli sulla on korona, toivottavasti tauti on lievä ja olet rokotteesi ottanut.
Menee normaalisti kouluun ja odottaakin jo pääsevänsä sinne. Tietty jos diktaattori Kiuru estää aikeet, niin ei voi mitään. Haluan kuulla siinä tapauksessa jotain painavia perusteluja sululle. THL on mm todennut koronan olevan nuorilla hyvin lievä tauti, joten miksi pitäisi estää koulunkäynti? Tauti leviää teimmepä mitä hyvänsä. Ei auta maskit, turvavälit, piikit, sulut jne ja silti toistetaan samoja toimenpiteitä. Sillä on nimikin, hulluus.
Vierailija kirjoitti:
Mä en mene. Olen vielä karanteenissa, kun oma lapsi nappasi koulusta Koronan just ennen joulua. Eikä ollut ainoa!
t. Väsynyt ope
Älä valehtele
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Väsynyt opeAsetetaanko jossain vielä karanteeniin? Eikö muut rokotetut perheenjäsenet mene normaalisti kouluun töihin ym?
Ei aseteta, hänellä on varmaan korona tai rokotukset puuttuu
Aion valittaa päätöksestä, jos etäkoulu taas tulee. Hallinto-oikeus totesi jo kuntosalisulut lainvastaisiksi. Opiskelun haittaamiselle on vielä vähemmän perusteluita etenkin kun tauti on lapsille ja nuorille vaaraton.
https://www.aamc.org/news-insights/scary-and-confusing-when-kids-suffer…
Todella, kuka tätä haluaa lapsilleen?
Meillä menevät kouluun. Odottavat jo innolla kavereiden näkemistä.
Lapsemme eivät ome ns ”huolilapsia”. Heidän elämänsä ei romahda siihen, että julkinen valta ei huolehdi heistä päivisin. Heillä on parempi kotona kuin koulussa, jossa ei kyetä pitämään turvavälejä ja huolehtimaan omikron-variantin leviämisestä. Emme halua koronaa kotiimme, jossa asuu myös kolme riskiryhmäläistä (minä ja vanhempani).
Mun lapsi menee kouluun kun siellä saa lämpimän aterian. Ite en tykkää laittaa ruokaa.
Lapsi menee kouluun ja vanhemmat potilastyöhön. Emme pysty kumpikaan työpäivämme lomassa pitämään lapseen yhteyttä ja auttelemaan koulutehtävissä.
Minä luotan enemmän asiantuntijoihin STM:ään ja OAJ:öön kuin politiikkoihin
Lapsi pysyy kotona
Vierailija kirjoitti:
Minä luotan enemmän asiantuntijoihin STM:ään ja OAJ:öön kuin politiikkoihin
Lapsi pysyy kotona
Moniko noissa toimielimissä istuvista on saanut jotakin lääketieteen koulusta, veikkaan että ei moni. Eli en lähtis noiden asiantuntijoiden mukaan.
Aloittaja ei ole tainnut tässä ketjussa kertoa, miten aikoo hoitaa lasten koulunkäynnin.
Olen miettinyt sitä että mihin tutkimukseen perustuu se tieto, että korona on lievä lapsille eikä aiheuta esim. long covid-oireita? Miksi muissa maissa on MIS-C-oireyhtymää ja long covidia lapsilla? Minä epäilen että tämä virus ei vain vielä ole siinä määrin sairastuttanut suomalaisia lapsia eikä ole siis nähty mitä se voi aiheuttaa. Jos omikronin leviämistä ei voi estää ja kaikki sen saa seuraavien viikkojen aikana nin miltä tuntuu niistä vanhemmista, joiden 1. - 3.luokkalainen sai tämän taudin koulusta ja sairastui long covidiin? Onko tämä tasa-arvoista kohtelua lapsille kun toiset ikäluokat suojataan (rokotus+etäkoulu) ja toisia ei suojata lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se on ainoa mahdollisuus saada koulut kiinni, että vanhemmat ottaa lapset kotiin. Ei nuo poliitikot saa mitään päätettyä, kun riitelevät keskenään ja yrittävät kerätä irtopisteitä. Vastuuta eivät kyllä kanna, sitten kun koulunkäynti osoittautuu virheeksi ja jotkut sairastuvat vakavasti.
Koulu ei mene sillä kiinni. Opetus tarjotaan koulussa. Kotona olevien opetusvastuussa ovat vanhemmat, kun koulussa tarjottu opetus ei kerta kelpaa. Jotain nuhakuumetta pelätään kuin ruttoa. Lapsille omikron on lievä ja aikuisillekin, jopa ilman rokotteita. Miksi osa panikoi? Riskiryhmät on jo suojattu ja enemmistö ei kuulu riskiryhmään. Elämän pitäisi antaa jatkua normaalisti.
Lapset kyllä menisi (8, 7, 5v) mutta sairastuttiin just koronaan ja joudutaan olemaan kotona vissiin se 10 päivää. Sen jälkeen normaalisti koulutielle!
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei ole tainnut tässä ketjussa kertoa, miten aikoo hoitaa lasten koulunkäynnin.
En käy töissä ja minulla on yliopistotutkinto kolmelta alalta (matematiikka, teoreettinen filosofia ja yleinen kielitiede) joten eiköhän se onnistu. Laita vain omat ym kirjoitusprojektit hylylle siksi aikaa. Ja saahan wilman kautta ohjeet ja tehtävät, jos haluaa niitä käyttää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy töissä ja minulla on yliopistotutkinto kolmelta alalta (matematiikka, teoreettinen filosofia ja yleinen kielitiede) joten eiköhän se onnistu. Laita vain omat ym kirjoitusprojektit hylylle siksi aikaa. Ja saahan wilman kautta ohjeet ja tehtävät, jos haluaa niitä käyttää.
Ap
Totta kai sulla on kolme yliopistotutkintoa, mutta et käy töissä. Vau.
Asetetaanko jossain vielä karanteeniin? Eikö muut rokotetut perheenjäsenet mene normaalisti kouluun töihin ym?