subwayn kana oli raakaa?
Tilasin subwayssä subin kananrinnalla. Ihmettelin kun purressa kana tuntui ihan kuin olisi raakaa lihaa pureskellut, ei maistunut yhtään kypsältä kanalta. Väriltään oli myös ihan läpikuultava ja raa'an värinen, tosi vaalea, toisella puolella vain ihan haalea parilan paistopinta. Onko mahdollista, että subissa olisi ollut tarjolla raakaa kanaa? Paistavatko kanat ko. paikassa itse vai tuleeko nuo kanat valmiiksi paistettuna?
Kommentit (38)
Lippulaivan Subwayssa oli kana huonosti kypsennettyä. En mene toiste.
Ja niitte subin kanapihvien "paistojäljet" on maalattu siihen, eisiis minkään oikean parilan jälkiä.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:21"]
Siis tuleeko Subin kanat Thaimaasta? Oikeasti?
[/quote]
Melkoinen hiilijalanjälki jos näin on. Luulisi että kanoja saisi "hieman" lähempääkin...
[/quote]
saajan sitä, mutta maksaa enemmän. Tuntuuhan se oudolta, mutta valmistus thaikuissa, pakastus ja 3kk kuljetus laivassa on halvempaa kuin sama Suomessa ilman laivakyytiä.
Otin kerran sen kanasubin, kun ajattelin että eihän kana voi olla pahaa:D no, jäi syömättä. Oli semmonen kumimainen koostumus, ei raaka mutta ällöttävä.
mieluummin otan niitä, missä on leikkeleitä. Ne sentään maistuu siltä miltä pitää eli prosessoidulta.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:48"]
Ja niitte subin kanapihvien "paistojäljet" on maalattu siihen, eisiis minkään oikean parilan jälkiä.
[/quote]
Totta tämäkin.
Oon kanssa miettiny niitä parilajälkiä, että onko tosiaan "kypsennetty" käyttämällä sekunnin ajan tulikuumalla parilalla, kun sitä jälkeä lukuunottamatta muuten on aivan raa'an näköistä
No tuskin muissakaan ravintoloissa liha on suomalaista
Lähes kaikki edulliset paikat käyttää thaimaalaista tai brasilialaista kanaa. Lintuinfluenssa sai alkunsa tällaiselta jättitilalta. Kannattaa kysyä alkuperää ennen kuin tilaa ja antaa palautetta.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:55"]
No tuskin muissakaan ravintoloissa liha on suomalaista
[/quote]
On niitäkin, ei tosin missään monikansallisessa ketjussa (no ei kyllä näissä kansallisissakaan välttämättä).
Minua kiinnostaisi tietää, missä oloissa ne thaimaalaiset kanat kasvatetaan ja teurastetaan. Onko missään dokumenttia aiheesta?
En ole vuosiin käynyt Subissa ja tämä ketju vahvisti päätökseni etten mene enää ikinä. Niin kuvottavalta kuulosta. Yöks.
Jumaliste tyypit on kujalla!
Noh parempi myöhään. Myös suomalaisissa (ketju)ravintoloissa ainakin naudanliha tulee lähes poikkeuksetta ulkomailta.
Googlatkaa, juttuja on paljon, vaikea välttyä törmäämästä.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:37"]
Yäk, thaimaalaista kanaa. Taisi minun syömiset siellä olla tässä. Ei sillä että kovin usein kävisinkään, edellisestä kerrasta varmaan yli vuosi
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:21"]
Siis tuleeko Subin kanat Thaimaasta? Oikeasti?
[/quote]
Missä pullossa olette asuneet jos tää tuli yllätyksenä?
Kaveri sai ruokamyrkytyksen subista.
Ja mäkkärin liha tuli ainakin jossain vaiheessa Turkista, namnam... En onneksi ole käynyt sielläkään sitten yhdeksänkymmentäluvun
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:11"]Jumaliste tyypit on kujalla!
Noh parempi myöhään. Myös suomalaisissa (ketju)ravintoloissa ainakin naudanliha tulee lähes poikkeuksetta ulkomailta.
Googlatkaa, juttuja on paljon, vaikea välttyä törmäämästä.
[/quote]
olen töissä ketjuravintolassa (AC -rafla, rossosta askeleen tasokkaampi) ja kyllä tasan tarkkaan kana, possu ja nauta on kotimaista!
Se Subin kana ei edes muistuta joskus elänyttä eläintä, en ota sitä koskaan. Se on ihan täysin valmiste, kuten kebab, metwursti jne.