Kumpi meistä tuntee paremmin miehen? Minä vai käly?
Siis meille tuli kälyn kanssa sanomista yhdestä asiasta ja miehen sisko viestitti perään, että kai hän nyt "Pekan" paremmin tuntee kun Pekka on hänen veljensä ja hän on kasvanut ja asunut tämän kanssa yli 15 vuotta. Yhteydenpito nyt aikuisiällä on tapahtunut puhelimitse ja sähköpostitse; tapaavat noin kerran kuukaudessa. Mä olen seurustellut, rakastanut, asunut yhdessä ja mennyt Pekan kanssa naimisiin. Hän on lasteni isä. Olemme olleet yhdessä kohta seitsemän vuotta. Kumpi mielestäsi tuntee "Pekan" paremmin? Sisko vai vaimo?
Kommentit (27)
Vaimo tuntee nykyisen Pekan paremmin. Ihmiset muuttuvat ja kehittyvät. Sisko tuntee Pekan perusluonteen,mutta vaimo nykyisen persoonan paremmin.
No sinä tietenkin. Kyllä minä tunnen mieheni paremmin kuin miehen veli. Samoin siskoni mies tuntee varmasti siskoni paremmin kuin minä.
riippuu kuinka läheinen suhde sulla on aviomieheesi?
Tietyiltä osin sisko tuntee paremmin. Itsekin sanoisin, että veljeni tuntee minut paremmin kuin mieheni tai kukaan muu.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:00"]
riippuu kuinka läheinen suhde sulla on aviomieheesi?
[/quote]
Hyvin todennäkäisesti kylmäkin parisuhde olisi läheisempi kuin sisarussuhde.
Mä sanoisin kyllä, että ensimerkiksi mun sisko tuntee mut paremmin kuin kukaan. Paremmin kuin mun mies. Että vaikee sanoa Pekan tilanteesta :D
Riippuu asiasta. Minä tiedän varmasti veljestäni paljon sellaista mitä hänen nykyisellä vaimollaan ei ole aavistustakaan ja sellaista mitä kumppanille ei edes ole tapana kertoa. Tiedän myös hänen lapsuuden ja nuoruuden "traumansa" jotka voivat vaikuttaa käytökseen. Vaimo tietysti taas tuntee hänet aikuisiältä paremmin.
Ei oma vaimo välttämättä tunne miestänsä, jos on esim. tossuttanut miehensä niin, että miehen persoona on tallottu maanrakoon. Ehkä sisko halusi sanoa tuolla sitä, että sinä et ymmärrä miestäsi.
Sisarukset elää lapsuuden ja nuoruuden yhdessä ja jakaa siten hyvin tärkeän osuuden elämästä, sen joka muokkaa vahvasti persoonallisuutta. Sanoisin että suht samanikäiset sisarukset tuntevat varamsti toisensa paremmin kuin kumppani, jonka on tuntenut alle 10 vuotta.
Kyllä siskoni minut paremmin tuntee kuin vaimoni! Vaimolle on tapana antaa vähän parempi kuva itsestään, sisko on nähnyt kaikki heikkoudetkin.
Vastaan, että ei kumpikaan. Pekalla on skitsofrenia ja kumpikin tuntee vain oman puolikkaansa Pekan pirstoutuneesta minuudesta.
Sisko saattaa tuntea Pekan 'laajemmin' kun tietää millainen on ollut minkäkin ikäisenä. Vaimo kuitenkin tuntee nykyisen Pekan paremmin.
Todennäköisesti se sisko tietää ainakin jotain sellaista mitä vaimo ei tiedä. Minäkin olen veljeni uskottu, siis se jolla kerrotaan nekin asiat jotka vaimolta pidetään salassa. Tosin ihan kaikkea en välttämättä olisi edes halunnut tietää, esim. pettämiset...
Minun anoppini on kateellinen ja mustasukkainen ihminen. Hän aina puhuu pojastaan, miten hän tyntee XXX:n yhtä hyvin kuin omat taskunsa. Poikansa ei ole yli 20 vuoteen enää asunut äitinsä, vaan minun kanssani. Itse asiassa yli puolet elämäänsä minun kanssani. Mies näkee äitiään muutaman kerran vuodessa ja puhuu satunnaisesti puhelimessa. Äiti vaan ei osaa päästä irti ja on mustasukkainen.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:10"]
Todennäköisesti se sisko tietää ainakin jotain sellaista mitä vaimo ei tiedä. Minäkin olen veljeni uskottu, siis se jolla kerrotaan nekin asiat jotka vaimolta pidetään salassa. Tosin ihan kaikkea en välttämättä olisi edes halunnut tietää, esim. pettämiset...
[/quote]
Miksi hän sinulle pettämisistään kertoo? Miksi haluaa saattaa sinut sellaiseen vaikeaan tilanteeseen?
Kerro vähän että mistä asiasta puhutaan, helpompi vastata että kummalla voisi olla parempi tuntemus liittyen kyseessä olevaan juttuun.
Moni elää kumppaninsa kanssa vain arkea, jossa ei puida juurikaan mitään syvällistä. Joku lapsuudenperheen jäsenistä saattaa hyvinkin olla se uskottu, jolle jaetaan ne syvimmätkin ajatukset. Vaikea sanoa ap:n tilanteesata kun ei oikeasti tiedä millä tasolla ko. ihmissuhteet on.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:11"]
Minun anoppini on kateellinen ja mustasukkainen ihminen. Hän aina puhuu pojastaan, miten hän tyntee XXX:n yhtä hyvin kuin omat taskunsa. Poikansa ei ole yli 20 vuoteen enää asunut äitinsä, vaan minun kanssani. Itse asiassa yli puolet elämäänsä minun kanssani. Mies näkee äitiään muutaman kerran vuodessa ja puhuu satunnaisesti puhelimessa. Äiti vaan ei osaa päästä irti ja on mustasukkainen.
[/quote]
Taidat olla itsekin vähän mustasukkainen. Kyllä äiti tuntee joiltain osin lapsensa paremmin kuin kumppani joka on tuntenut henkilön yleensä vain aikuisuudessa. Se on luonnollista eikä pitäisi aiheuttaa mitään närää.
Vaimo