Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikosilmoituksen teko pahoinpitelystä

Vierailija
27.04.2015 |

Onko kellään kokemusta rikosprosessista tai rikosilmoituksen tekemisestä koskien pahoinpitelyä? Kannattaako edes vaivautua?
Olen itse alaikäinen ja niin on minua noin vuoden verran viikoittain pahoinpidellyt henkilökin, tosin jo rikosoikeudellisesti vastuussa. Koskaan ei ole mitään vammoja lyönneistä tai kuristamisesta ym. jäänyt, joten en ole lääkäriinkään sen takia hakeutunut. Suhteen aiheuttaman pahan olon takia kuitenkin olen ollut sairaslomalla nyt puoli vuotta ja opinnot keskeytyneet.
Onko tämä siis poliisin silmissä minkään "arvoista" kun ei fyysisiä vammoja? Kannattaako koko ilmoitusta edes tehdä kun kyseessä on alaikäinen vai tehdä hänelle karhunpalvelus ja antaa olla?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään?

Vierailija
2/4 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttajan roolissa on kokemusta.

Sinun pitää kertoa jollekin tilanteesta. Sanoit että olet sairauslomalla suhteen aiheuttaman pahanolon vuoksi. Olet siis lääkärillä käynyt. Kerro lääkärille pahoinpitelystä, tarkalleen mitä on tapahtunut, milloin ja kuinka usei se toistuu. Näin tieto kirjautuu potilastietoihisi.

Poliisille voit tehdä rikosilmoituksen. Kerro, että olet käynyt lääkärissä asian vuoksi. Poliisi kysyy myös yksityiskohtaisia tietoja, eli sinulla pitää olla päivämäärät ja tapahtumakerrat ainakin suurin piirtein tiedossa, samoin tietysti miten sinua on pahoinpidelty.

Jos joudut lähtemään yhteisestä asunnosta, ota yhteyttä turvakotiin https://www.turvakoti.net/site/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet sen rikosilmoituksen nyt ihan heti.

Kerrot mitä on tapahtunut -poliisi kyllä kyselee tarpeen mukaan.

Ole ihan huoleti, asia käsitellään ja otetaan vakavasti.

Kokemusta on (alaikäinen pahoinpiteli lievästi tosita alaikäistä).

Vierailija
4/4 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilmoitus. Aina kannattaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme