Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on sitten rytmi ihan sekaisin tuon kellojen siirtämisen takia.

Vierailija
30.03.2015 |

entykkää.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tunti sinne tänne. Itse osaan muutenkin mennä nukkumaan mihin aikaan tahansa, joten ei haittaa. Kannattaa opetella, se on kätevä taito.

Vierailija
2/14 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduit menemään tunnin aikaisemmin nukkumaan ja unirytmi on sekaisin? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla se rytmi menee sekaisin? Miten se ilmenee? Itselläni ei sitä ongelmaa ole, ihan puhtaasta mielenkiinnosta kysyn.

Vierailija
4/14 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 03:07"]

Yksi tunti sinne tänne. Itse osaan muutenkin mennä nukkumaan mihin aikaan tahansa, joten ei haittaa. Kannattaa opetella, se on kätevä taito.

[/quote]

Sanoo henkilö joka ei ole koskaan kärsinyt unettomuudesta, saati tehny yli 24h työvuoroja.

Taidat viettää aika säntillistä elämää...?

Vierailija
5/14 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospystyy tekemään 24 työvuoroja, niin miten yhden tunnin heitto saa unirytmin sekaisin :-O

Vierailija
6/14 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En mä voi sanoa mun biologiselle kellolle, että siirrä ittes tunnilla. Kiva sulle, jos sinua ei haittaa, mutta kaikki eivät ole yhtä onnekkaita.

Vierailija
7/14 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 03:08"]

Jouduit menemään tunnin aikaisemmin nukkumaan ja unirytmi on sekaisin? :D

[/quote]

En minä ole edes yrittänyt vielä nukkua. Minua ottaa päähän tämä, että perhe meni aikaisemmin nukkumaan. Koko päivä on mennyt pilalle kun koko ajan kaikki on ollut väärässä ajassa sisäiseen kellooni verrattuna. Valvotaan sitten samaan syssyyn koko yö, kun joka tapauksessa rytmi on pielessä. Ehkä se korjaantuu sitten tällä tavalla.

Vierailija
8/14 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 03:13"]

[/quote]

Sanoo henkilö joka ei ole koskaan kärsinyt unettomuudesta, saati tehny yli 24h työvuoroja.

[/quote]

Ymmärsit väärin. Silloinhan sitä nimenomaan osaa mennä nukkumaan milloin vaan jos pystyy valvomaan yli 24 tuntia putkeenkin. Itse pystyn valvomaan pitkään helposti, useita vuorokausiakin.

Vierailija
9/14 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 03:09"]

Millä tavalla se rytmi menee sekaisin? Miten se ilmenee? Itselläni ei sitä ongelmaa ole, ihan puhtaasta mielenkiinnosta kysyn.

[/quote]

Monella tavalla. Liian suuri muutos kerralla. Olin aamulla vihainen, kun heräsin ja kello oli liikaa. Illalla oli liian valoisaa. Lapset eivät saaneet illalla unta ja ovat huomenna koulussa väsyneempiä. Nyt olen itse niin vihainen, ettei uni tule.

Vierailija
10/14 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 03:21"]

[/quote]

[/quote]

Ymmärsit väärin. Silloinhan sitä nimenomaan osaa mennä nukkumaan milloin vaan jos pystyy valvomaan yli 24 tuntia putkeenkin. Itse pystyn valvomaan pitkään helposti, useita vuorokausiakin.

[/quote]

Ja jos itselle joku asia ei voi olla ongelma, niin ei voi olla kenellekään muullekaan, niinkö?

Vierailija
11/14 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 03:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja jos itselle joku asia ei voi olla ongelma, niin ei voi olla kenellekään muullekaan, niinkö?

[/quote]

Ei kun annoin vinkin että kannattaa opetella menemään nukkumaan eri aikoihin. On huono asia jos tekee kaiken aina tismalleen samoihin kellonaikoihin, kun sitten koko maailma menee raiteiltaan jos tulee pienikin muutos asioihin. Ja niitä muutoksia elämässä tulee. Eikös tuo oo joillekkin asseille tyypillistä tehdä samat toimet joka päivä samoina minuutin tarkkoina kellonaikoina, ja sitten tulee kriisi kun ei voikaan tehdä.

Vierailija
12/14 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitähän tää johtuu, että oon edelleen hereillä. En osannu yhdistää. Kännykät ja tietokoneet kun päivittyivät itsestään, niin ei koko kellojen siirtoa tarvinnut edes ajatella.

Vierailija
13/14 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 03:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 03:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei kun annoin vinkin että kannattaa opetella menemään nukkumaan eri aikoihin. On huono asia jos tekee kaiken aina tismalleen samoihin kellonaikoihin, kun sitten koko maailma menee raiteiltaan jos tulee pienikin muutos asioihin. Ja niitä muutoksia elämässä tulee. Eikös tuo oo joillekkin asseille tyypillistä tehdä samat toimet joka päivä samoina minuutin tarkkoina kellonaikoina, ja sitten tulee kriisi kun ei voikaan tehdä.

[/quote]

eli paranna itsesi aspergeriudesta... onpas sinulla päteviä neuvoja. Muuten hyviä, mutta eivät toimi. Ihmisten sopeutumiskyky muutoksiin vaihtelee ja se pohjautuu ihan biologiaan.

Vierailija
14/14 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kellojen siirto on tiedossa niin nukkumaanmenoa ja heräämistä voi siirtää 10 min/päivä jo etukäteen jos tunti kerralla on liikaa.

Broblem solved!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi