Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei ole FFP2-maskien käyttöpakkoa?

Vierailija
06.01.2022 |

Miksi terveydenhuollon kantokykyä ei pyritä helpottamaan FFP2-maskien käyttöpakolla? Vaikuttaa siltä, että rokotteet yksinään eivät auta tarpeeksi. Tuntuu järjettömältä että leikkauksia sun muita perutaan vaikka olisi helposti käyttöön otettavia, tehokkaita keinoja koronantartuntojen torjumiseksi. Kenties rokotteita tehokkaampia.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menisi varmaan muutama satanen kuussa jos joutuisin käyttämään niitä joten ei kiitos.

Helppo se on jonkun kotona istuvan joka kerran viikossa käy apteekissa huudella.

Miten sinulla menisi muutama satanen kuussa? Onko niin vaikeaa hankkia paperisia kasseja tai pahvilaatikoita, minne keräät käytetyt maskit "lepäämään"? Kassin/laatikon päälle kirjaat päivämäärän, jolloin lisäsit viimeisen käytetyn maskin. Virukset kuolevat viimeistään 10 päivässä, todennäköisesti jo aiemmin. Ei mitään järkeä heittää toimivia maskeja heti roskiin.

Vierailija
22/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene höperö perunakellariin ja tule sieltä noin viiden vuoden kuluttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ovat kalliimpia. Työnantaja joutuisi ne kustantamaan. Onneksi on omaisuutta, joten itselläni on vara käyttää itse ostamiani FFP2- ja FFP3- maskeja.

Vierailija
24/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on liian kalliita? Huvittavia tilanteita riskiryhmäläisiä täynnä olevalla vuodeosastolla, kun meillä terveydenhuollon edustajilla on joku pingpong laaduton lörpöttävä kirurginen maski, mutta auta armias kun paikalle saapuu teknisen tai IT-puolen jannut pyörähtämään työhuoneessa/kansliassa niin kaikilla niillä on FFP2... Mutta koronahan ei tartu hoitajista, lääkäreistä, laitoshuoltajista (eikä koulumaailmassa niistä lapsista) ;)

Vierailija
25/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole enää kalliita. 3M maksaa kyllä edelleen kympin/kappale. Tässä ketjussa jo mainittu suomalainen JedX on n. 3 eur. Hinta jää aika kohtuulliseksi, kun lepuuttaa maskia ja käyttää uudestaan. Ostakaa karkkipussin sijaan suojaava maski, niin terveys kiittää.

Vierailija
26/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sairastanut Koronan ja se oli vilustumiseen verrattava tauti, ei ollut edes kuumetta. Muu perhe, mukaanlukien lapset 5-11-v) sairasti Koronan oireettomana. Miksi ihmeessä käyttäisimme maskia?

Ap, voit toki käyttää maskia jos se helpottaa pelkoasi, mutta kukaan ei voi määrätä muita käyttämään maskia. Maskinkäyttö tulisi olla vapaaehtoista!

Vierailija
27/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työpaikassa jossa noin kolme tuhatta ihmistä ympäri maailmaa eikä vielä ole korona tarttunut minuun. Sitä odotellessa.

Vierailija
28/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on pieni mutta erittäin äänekäs koronahysteerikkojen joukko. Nämä ihmiset pelkäävät koronaa.

He voivat vetää vaikka kuminaamarin päähän jos haluavat, mutta muita ei todellakaan voi velvoittaa tekemään samaa.

Vierailija
29/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen vuosisadan pahin kusetus nimeltään korona. Suomessa ei ole sairastunut koronaan

5 200 000.

Vierailija
30/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sairastanut Koronan ja se oli vilustumiseen verrattava tauti, ei ollut edes kuumetta. Muu perhe, mukaanlukien lapset 5-11-v) sairasti Koronan oireettomana. Miksi ihmeessä käyttäisimme maskia?

Ap, voit toki käyttää maskia jos se helpottaa pelkoasi, mutta kukaan ei voi määrätä muita käyttämään maskia. Maskinkäyttö tulisi olla vapaaehtoista!

Kiva, että teillä meni hyvin, mutta kuitenkaan kukaan ei ennakkoon tiedä, miten itse tulee sairastamaan. Vai väitätkö, että korona on vain flunssa muiden joukossa?

Vierailija
31/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuositolkullako meinataan maskitella ja rajoittaa elämistä? Ei kiitos.

Vierailija
32/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kaupassa ja suurin osa asiakkaista kassajonossa paperilärpäke päällään. Osalla leuan alla. Tosin tämä Hakunilassa, köyhien alueella. Ei täällä ole näköjään varaa ostaa ff- 2 maskeja. Rahat käytetään kaljaan.

Vierailija
33/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että teillä meni hyvin, mutta kuitenkaan kukaan ei ennakkoon tiedä, miten itse tulee sairastamaan. Vai väitätkö, että korona on vain flunssa muiden joukossa?

Juuri näin. Korona on flunssa muiden virustautia joukossa. Mm. HUS on vihdoin tajunnut tämän.

Sinä voit toki panikoida, käyttää maskia ja eristäytyä, mutta et voi vaatia muita tekemään samoin.

Vierailija
34/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole pakon puuttuminen, vaan enemmänkin informaation puute. Ihan fiksutkin ihmiset eivät ole kuulleet tai sisäistäneet näitä maskien eroja. Kirurginen maski ei ole itseä riittävästi suojaava hengityssuojain.

Itse olen alusta saakka käyttänyt vain ffp2-maskeja, kuten kaikki läheisetkin minun neuvosta. Nykyään maksavat 49 senttiä/kpl mm. S-kaupassa. Maskia voi käyttää uudestaankin, jos laittaa välillä paperipussiin muutamaksi päiväksi. Voi myös keittää 5 min.

Vierailija
35/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hauska nähdä millä meriiteillä joku tulisi maskit naamalle pakottamaan Suomessa. Tämä on pieni maa ja kosto tulisi takuulla.

Jokainen tuntee sen virkamiehen naapurissa tai pollarin. Eipä heitä enää illanistujaisiin tai hirvimetsälle kutsuttaisi. Kylään ei todellakaan tulemista olisi, saatikka yhteisiin harrastuksiin pakottajan.

Vierailija
36/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, maskit naamaan kaikille.

Olen käyttänyt FFP2 yli vuoden päivät omakustanteisesti töissä ja käytän myös tämän kevään. Varsinkin, kun ennustetaan, että valtaosa suomalaisista tulee sairastamaan koronan. Työpaikka tarjoo edelleen vain kirugista maskia. Lapsille ei sitäkään.

Viime syksynä oli töissä jo riittämiin karanteeneja/altistuksia, vaikka meidän alueella koronalukemat ovat olleet pääosan syksyä hyvinkin alhaalla.

Vierailija
37/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Korona on flunssa muiden virustautia joukossa. Mm. HUS on vihdoin tajunnut tämän.

HUS:ssa ei olla väitetty, että korona on flunssa muiden virustautien joukossa.

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit toki panikoida, käyttää maskia ja eristäytyä, mutta et voi vaatia muita tekemään samoin.

En vaadi, enkä odota muilta yhtikäs mitään, koska ymmärrän, miten ihmiset suhtautuvat kaikkeen muuhunkin: alkoholiin, tupakoimiseen, sokeriin, ym.

Itse en halua jälkioireita, kiitos, joten mielelläni käytän suojaavia maskeja. Se ei ole panikointia, eikä teiltä pois.

Vierailija
38/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te vieläkin pelkäätte. Millon meinaatte lopettaa?

Toivotonta...

Vierailija
39/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt myytävänä vähän käytettyjä maskeja, vain hetken citarin parkkipaikalla maanneita pilkkahintaan, tule ja hae omasi.

(piikit ei sisälly hintaan)

Ps. mahdollisista haittavaikutuksista ei voi valittaa ja tuotteilla ei ole palautusoikeutta..

Vierailija
40/55 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Suomessa on ihmisoikeudet voimassa. Yksittäinen kauppa/ketju voi määrätä jos haluaa.

Suomessa on perustuslaillinen oikeus olla käyttämättä järkeään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän