Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkitsen purentakiskon hankkimista. Pitäisikö ensin käydä hammastarkastuksessa?

Vierailija
06.01.2022 |

Edellisestä tarkastuskäynnistä 2,5 vuotta aikaa. Jostain luin, että jos hampaita joutuu paikkaamaan, voisi joutua hankkimaan uuden kiskon. Varmaan siis parempi käydä ensin tarkastuksessa, kun kuitenkin oon menossa tämän vuoden puolella?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää nyt sellainen tein itse ja säästin-tapaus?

Vakavasti puhuen, en usko, että saat kiskon yksityiseltä halvemmalla. Kun se kisko on valmis, sitä voidaan joutua muokkaamaan. Luuletko, että yksityinen tekee sen siihen samaan hintaan?

On ihan oikea hammaslääkäri yksityisellä, joka veloittaa 150 euroa kolmesta käynnistä eli siihen kuuluu, kisko, mittojen otto, kiskon sovittaminen ja korjaus tarvittaessa. Kaverilta sain vinkin ja kysyin itekin soittamalla kyseiseen paikkaan ja hinta täsmälleen tuo. Ei mene muita maksuja. Saman kaverin sukulainen käynyt tuolla hammaslääkärillä muutenkin ja ollut tyytyväinen.

Eli on siis yksityinen, mutta ei niin iso ja tunnettu hammaslääkäri. Siksi varmaan halvempi.

Vierailija
22/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavasti puhuen, en usko, että saat kiskon yksityiseltä halvemmalla. Kun se kisko on valmis, sitä voidaan joutua muokkaamaan. Luuletko, että yksityinen tekee sen siihen samaan hintaan?

On ihan oikea hammaslääkäri yksityisellä, joka veloittaa 150 euroa kolmesta käynnistä eli siihen kuuluu, kisko, mittojen otto, kiskon sovittaminen ja korjaus tarvittaessa. Kaverilta sain vinkin ja kysyin itekin soittamalla kyseiseen paikkaan ja hinta täsmälleen tuo. Ei mene muita maksuja. Saman kaverin sukulainen käynyt tuolla hammaslääkärillä muutenkin ja ollut tyytyväinen.

Tarkista nyt hyväihme sentään, että on oikea hammaslääkäri. Ettei oo joku puoskari, joka tilaa sulle Kiinasta muotin.

Huonolla tuurilla sun vaivat vaan pahenee epäsopivan muotin kans.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tässä ei ole otettu kaikkia kustannuksia huomion.

Hammaslääkäri ottaa purennasta muotin josta hammasteknikko valmistaa kiskon. Tämän jälkeen hammaslääkäri sovittaa kiskon.

Hammaslääkäri ja teknikko laskuttavat molemmat työstään erikseen.

Vierailija
24/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain purentakiskon kun valitin hammaslääkärille leukakipuja. Tämä siis siis normaalilla tarkastuskäynnillä,

Vierailija
25/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja halpa on kaksi eri pakettia. Tuo hinta kuulostaa liian halvalta ollaakseen hyvä,

Vierailija
26/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen hintahaitari, jos joku ottaa 150€ tuosta setistä. Itse jouduin maksamaan melkein 600€ 😳

Vierailija
27/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli päänsärkyä ja leukasärkyä, jotka johtuivat yöllisestä bruksismista. Hampaita alkoi lohjeta ja mennä rikki ja hammaslääkärissä teetin kiskon.Maksoi 460 e. Julkisella olisi ollut n.150 e vähemmän mutta en alkanut jonottamaan.

Vierailija
28/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi kisko mun pitänyt hankkia jo yli vuosi sitten, kun kävin silloin tarkistamassa hammaslääkäriassä johtuuko korvasärky hampaista. Kuitenkin kunnallisella puolella maksaa monta sataa euroa. Tiedän yhden yksityisen, jossa maksaa puolet tuosta. Entä jos tarkastuskäynnillä ehdottavat uudestaan purentakiskon hankkimista kun kirjasivat tietoihinsa tarpeen siitä niin voinko sanoa, että hankin muualta?

Kunnallisella maksat vain kiskosta. Yksityisellä hintaan tulee lisäksi ne hammaslääkärikäyntien maksut. Ja siis yksi käynti ei riitä. Ensimmäisellä käynnillä otetaan mitat. Sitten sovitetaan. En tiedä, tehdäänkö mahdolliset korjaukset siinä paikan päällä, vai tuleeko vielä kolmas käynti. Ja joka käynnistä tietenkin maksat erikseen.

Vierailija
29/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miltähän vuosikymmeneltä nämä hinnat mahtavat olla? Ja missä maassa?

Aika halpa provo on kyllä tämä nyt.

Vierailija
30/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olen joka tapauksessa menossa hammastarkastukseen tämän vuoden puolella, kun yleensä käyn n. 3 vuoden välein. Mutta jos hammaslääkäri tarkastuksen yhteydessä sanoo "Sinulle on tänne kirjattu, että purentakisko tarpeellinen" niin voinko sanoa, että hankin sen muusta paikasta, kun halvempi siellä vai sanonko, että katsotaan myöhemmin?

Luulisin että voit olla ihan vain rehellinen hammaslääkärissä? Itse kävin ensin (kunnallisella) hoitamassa hampaat kuntoon ennen kuin edes suunnittelin kiskoja. Sitten pari kk myöhemmin soitin kunnan hammashoidon ajanvaraukseen, että olisi tarvetta purentakiskoille narskuttelun takia. Sitten menin käymään ja tehtiin muotit. En missään vaiheessa mitään lähetettä saanut kiskoille. Väliaikaiset kiskot ostin apteekista odotellessani varsinaisten kiskojen valmistumista. Ne sai ilman reseptiä myös.

Vierailija
31/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla hinnalla siitä ei jää hammaslääkärille edes verojen maksuun rahaa, koska hammasteknikko, joka valmistaa sinulle sen kiskon, pyytää vähintään tuon.

Vierailija
32/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi kisko mun pitänyt hankkia jo yli vuosi sitten, kun kävin silloin tarkistamassa hammaslääkäriassä johtuuko korvasärky hampaista. Kuitenkin kunnallisella puolella maksaa monta sataa euroa. Tiedän yhden yksityisen, jossa maksaa puolet tuosta. Entä jos tarkastuskäynnillä ehdottavat uudestaan purentakiskon hankkimista kun kirjasivat tietoihinsa tarpeen siitä niin voinko sanoa, että hankin muualta?

Kunnallisella maksat vain kiskosta. Yksityisellä hintaan tulee lisäksi ne hammaslääkärikäyntien maksut. Ja siis yksi käynti ei riitä. Ensimmäisellä käynnillä otetaan mitat. Sitten sovitetaan. En tiedä, tehdäänkö mahdolliset korjaukset siinä paikan päällä, vai tuleeko vielä kolmas käynti. Ja joka käynnistä tietenkin maksat erikseen.

Minä kävin kunnallisella ja maksoin nuo käyntimaksut ja kiskot (vajaa 300€) erikseen. Osa käynneistä oli aika edullisia n.20€ kpl ja niitä käyntejä kiskojen vuoksi oli yhteensä 3. Muottien otto, sovitus ja kontrollikäynti. Yhteensä koko lysti maksoi noin 350-400€. En muista enää tarkkaa hintaa.

Vierailija
33/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teetät kiskot, kysy missä laboratoriossa ne valmistetaan. Ne voivat tosiaan olla muuten toisella puolen maapalloa tehdyt. Hammaslääkäri ottaa jäljennökset(+loppusovitus) ja labra tekee ne kiskot. Eli kahden ammattilaisen työaika ja lisäksi materiaalikulutkin ovat yleensä jo 30-35%.,tuo hinta 150e ei kuulosta ihan oikealta.

Vinkki: Muutama kisko jouduttu uusimaan, koska unohtuneet esim. yöpöydälle ja koira napannut ne siitä.

Jostain syystä koiratkin ovat tykästyneet purentakoskoihin. Tämä ei ole vitsi, vaikka siltä kuulostaakin.

t. yksityispuolen hammashoitaja

Vierailija
34/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene apteekkiin ja osta sieltä kisko, jonka voit muotoilla itse sopivaksi. Tai tilaa netistä.

Vierailija
35/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan oikea hammaslääkäri yksityisellä, joka veloittaa 150 euroa kolmesta käynnistä eli siihen kuuluu, kisko, mittojen otto, kiskon sovittaminen ja korjaus tarvittaessa. Kaverilta sain vinkin ja kysyin itekin soittamalla kyseiseen paikkaan ja hinta täsmälleen tuo. Ei mene muita maksuja. Saman kaverin sukulainen käynyt tuolla hammaslääkärillä muutenkin ja ollut tyytyväinen.[/quote]

Vähän oudolta kuulosta, koska purentakiskon hinta muodostuu hammaslääkärin osuudesta sekä hammasteknikon kuluista. Tuo 150€ on varmaan pelkkä hammaslääkärin osuus. En voi mitenkään uskoa kiskon hinnan sisältyvän siihen, koska jo pelkkä kiskon hinta ammattitaitoiselta teknikolta on enemmän.

Vierailija
36/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella maksat vain kiskosta. Yksityisellä hintaan tulee lisäksi ne hammaslääkärikäyntien maksut. Ja siis yksi käynti ei riitä. Ensimmäisellä käynnillä otetaan mitat. Sitten sovitetaan. En tiedä, tehdäänkö mahdolliset korjaukset siinä paikan päällä, vai tuleeko vielä kolmas käynti. Ja joka käynnistä tietenkin maksat erikseen.[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Myös kunnallisella maksat käynneistä vähintään käyntimaksun sekä hammaslääkärin osuuden purentakiskon valmistuksesta ja tähän päälle teknikon kulut. Lisäksi mahdollinen tutkimus sekä paikkaushoito yms. maksaa erikseen.

Vierailija
37/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun teetät kiskot, kysy missä laboratoriossa ne valmistetaan. Ne voivat tosiaan olla muuten toisella puolen maapalloa tehdyt. Hammaslääkäri ottaa jäljennökset(+loppusovitus) ja labra tekee ne kiskot. Eli kahden ammattilaisen työaika ja lisäksi materiaalikulutkin ovat yleensä jo 30-35%.,tuo hinta 150e ei kuulosta ihan oikealta.

Vinkki: Muutama kisko jouduttu uusimaan, koska unohtuneet esim. yöpöydälle ja koira napannut ne siitä.

Jostain syystä koiratkin ovat tykästyneet purentakoskoihin. Tämä ei ole vitsi, vaikka siltä kuulostaakin.

"Minä: Hei! Paljonko teillä maksaa purentakislon teettäminen?

Hammaslääkäri: Purentakisko maksaa 150 e, oma vastuu. Hinta

Minä: Kuuluuko hintaan mittojen otto ja sovitukset? Entä meneenö käyntimaksu?

Hammaslääkäri: Hinta sisältää jäljennökset, valmistus ja suuhun sovitus. Erillistä

käyntimaksuja ei peritä."

Kopioin tämän suoraan sähköpostiviestistä, jonka sain, kun kysyin hinnasta hammaslääkäriltä vuoden 2020 syksynä. Ainoastaan 'minä' ja 'hammaslääkäri' lisäsin itse kopioimisen jälkeen Saman vuoden lopussa soitin heille ja varmistin, että hinta todella on 150 euroa ja niin vahvistettiin, että kolme käyntiä kuuluu ja tuo summa. Heillä on nettisivut, joissa lukee, että toimineet vuodesta 1976. Eikö ole selkeää etenkin, kun kaverin sukulainen vakituisesti siellä käy ja ollut tyytyväinen niin kiskoon kuin muuhunkin hoitoon? Ei kaikesta edullisesta mielestäni tarvitse vetää johtopäätöksiä, että on puoskari. Ehkä vain jostakin syystä saavat teetettyä halvemmalla, jos vaikka hammaslääkäri itse valmistaa kiskon, jos valmistunut teknikoksi. Sen käsityksen saanut, että tuo hammaslääkäriyritys perheomistuksessa.

Vierailija
38/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään hammaslääkäriä tartte, cittarista haet, näkyy olevan just tarjouksessakin.

Vierailija
39/39 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä: Hei! Paljonko teillä maksaa purentakislon teettäminen?

Hammaslääkäri: Purentakisko maksaa 150 e, oma vastuu. Hinta

Minä: Kuuluuko hintaan mittojen otto ja sovitukset? Entä meneenö käyntimaksu?

Hammaslääkäri: Hinta sisältää jäljennökset, valmistus ja suuhun sovitus. Erillistä

käyntimaksuja ei peritä."

Kopioin tämän suoraan sähköpostiviestistä, jonka sain, kun kysyin hinnasta hammaslääkäriltä vuoden 2020 syksynä. Ainoastaan 'minä' ja 'hammaslääkäri' lisäsin itse kopioimisen jälkeen Saman vuoden lopussa soitin heille ja varmistin, että hinta todella on 150 euroa ja niin vahvistettiin, että kolme käyntiä kuuluu ja tuo summa. Heillä on nettisivut, joissa lukee, että toimineet vuodesta 1976. Eikö ole selkeää etenkin, kun kaverin sukulainen vakituisesti siellä käy ja ollut tyytyväinen niin kiskoon kuin muuhunkin hoitoon? Ei kaikesta edullisesta mielestäni tarvitse vetää johtopäätöksiä, että on puoskari. Ehkä vain jostakin syystä saavat teetettyä halvemmalla, jos vaikka hammaslääkäri itse valmistaa kiskon, jos valmistunut teknikoksi. Sen käsityksen saanut, että tuo hammaslääkäriyritys perheomistuksessa.

Lisään vielä, että hyvät arvostelut saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi