Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarkoittaa top ja bottom?

Vierailija
06.01.2022 |

Nuo termit aina välillä vilahtelee seuranhakuilmoituksissa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietit ap aivan liian vaikeasti asioita. Toivottavasti olet päässyt kotoa jo jonnekin ihmisten ilmoille. 

Vierailija
22/31 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkeasti:

Top = antaa munaa

Versatile = antaa munaa ja persettä

Bottom = antaa persettä

Näitä termejä voidaan käyttää niin oraaliseksissä kuin anaaliseksissä. Joku voi esim. olla oraaliseksin osalta top, mutta anaaliseksin osalta bottom. Moni homo on versatile, eli haluaa sekä antaa että ottaa. On myös olemassa ns. täysin toppeja ja täysin bottomeja, mutta nämä ovat harvinaisempia.

Asennosta termit eivät kerro. Esim. top voi maata selällään alla ja bottom ratsastaa päällä. Top ei myöskään ole automaattisesti hallitseva ja määräävä osapuoli, myös bottom voi määrätä tahdin.

Top, versatile ja bottom ovat usein osa henkilön seksuaalista identiteettiä. Nämä voivat myös vaihdella jonkin verran elämän aikana. 

Homojen välinen seksi on toki yleensä paljon muutakin kuin tappi ja reikä, aivan kuten heteroillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/31 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos minä heteromiehenä työnnyn transnaiseen olen top. Jos hän työntyy minuun olen bottom.

Homoilla on samantyylinen sanasto.

Mikä minä olen jos työnnyn koiraan?

Ap

Eläimiin sekaantuja. Se poistettiin Suomessa rikoslaista ennen homoseksuaalisuutta.

Mikä maa tämä on oikein ollut jossa eläimiin sekaantuminen on ollut ollut hyväksyttävämpää kuin homoseksuaalisuus???

Vierailija
25/31 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bottom levittää persereikää ja top on perseeseen työntyjä.

Vierailija
26/31 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos minä heteromiehenä työnnyn transnaiseen olen top. Jos hän työntyy minuun olen bottom.

Ap

Eläimiin sekaantuja. Se poistettiin Suomessa rikoslaista ennen homoseksuaalisuutta.

Mikä maa tämä on oikein ollut jossa eläimiin sekaantuminen on ollut ollut hyväksyttävämpää kuin homoseksuaalisuus???

Venäläinen vasurilandia.

Vierailija
27/31 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

99,9% tarkoitetaan ihan vaan sitä, että haluaako homomies panna vai olla pantavana. Monilla on selkeä preferenssi. Bottomia pannaan, top panee.

Monet tykkäävät molemmista rooleista. He ovat versatile. 

Vers top pääsääntöisesti panee mutta tykkää myös ottaa sisään. Vers bottom haluaa että häntä pannaan mutta tykkää myös joskus panna itse.

sekä top että bottom imevät kumppaniaan mutta pääsääntöisesti top nuolee bottomin peppua, sillä valmistellaan itse aktia mutta se on myös kiihottavaa sellaisenaan.

BDSM:n kanssa ei top/bottom jaottelua ole mitään tekemistä. Bottom voi olla dominoiva osapuoli tai top voi olla alistuva.

Vierailija
28/31 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Top panee. Botyom se jota pannaan.

On se herkkää tutustumista.

Tosirakkautta. Luuvv.

Vaseliinia..

Terveisiä exälle. Jätkä perseili jo silloin. Yök.

Vierailija
29/31 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Turania 

Vierailija
30/31 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä pointtia. Onko tämä joku miesmäinen näkökulma, että miehet on niitä top-tyyppejä ja naiset antavia bottom-tyyppejä???

ap

No jos naisella on sträppäri ja se laittaa vikisevää twinkkiä kakkoseen ni silloin se on top, mutta yleensä heterohommissa käytetään dom/sub termejä 

Vierailija
31/31 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se herkkää tutustumista.

Tosirakkautta. Luuvv.

Vaseliinia..

Terveisiä exälle. Jätkä perseili jo silloin. Yök.

Kun miehet panee ni naiset on vaan tiellä.