Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso ei saa asioita hoidettua. En usko että työllistyy ikinä. Pitäisikö erota vai miten voin auttaa?

Vierailija
06.01.2022 |

Ollaan yli 30-vuotiaita ja nyt on todenteolla alkanut vaivata puolison saamattomuus. Hän ei yksinkertaisesti saa asioita tehtyä.

Ei saa soitettua hammaslääkäriin.
Ei saa tehtyä cv:tä.
Ei saa laitettua työttömyyshakemuksia ajoissa.

Aina pitää muistuttaa ja patistaa eikä silti saa osaa tehtyä.

Hänellä on harrastuksia, kavereita, pieniä keikkatöitä ym. Mutta hän on aivan jumissa työelämän kanssa. On ollut sen verran kauan työttömänä että en tiedä löytyykö heti sellaista työtä johon hän olisi valmis vaihtamaan vapaa-aikansa. Haaveilee suunnilleen jostain äkkirikastumisesta/bisneksen pyörittämisestä jossa saisi rahaa tekemättä mitään. Ei kuitenkaan ole valmis näkemään sitä alkuvaivaa. On puhunut omasta yrityksestä yli vuoden, mutta ei ole edes googlannut perusasioista mitä omaan yritykseen liittyisi. Opiskelukaan ei enää kiinnosta.

Itse alan olla siinä pisteessä että perheen perustus voisi olla ajankohtaista mutta en halua perustaa perhettä minkään taivaanrannanmaalarin kanssa.

Olen sanonut tästä miehelle jo vuosia, mikään ei muutu. Olen jopa miettinyt onko hänellä joku oikea ongelma vai onko vain niin laiska ja saamaton ettei saa asioita tehtyä? Puhuu työelämästä ja asioiden hoitamisesta mutta asiat ei hoidu.

Mikä avuksi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisesta saamattomasta taivaanrannan maalarista tule ikinä mitään yrittäjää. Puhumattakaan siitä, että rikastuisi muutoinkaan. Pitää nähdä paljon enemmän vaivaa ja perehtyä asioihin. Jos luontaista nälkää ja halua vaivannäköön ei ole, niin ei ne asiat tule koskaan tapahtumaankaan.

Vierailija
22/27 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää CV ja hakemukset yhdessä. Se on hyvin opettavaista ja syventää suhdetta.

En ole koskaan kuullutkaan, että kukaan pystyisi yks kaks yllättäen tekemään jotain mihin ei kykene, kenenkään käskystä tai pyynnöstä. Se vain lisää ahdistusta. Yhdessä tekeminen sen sijaan on hyvin palkitsevaa. Siitä voi seurata loppu elämän huippu suhde.

Myös ruoka ja pyykit kannattaa hoitaa yhdessä. Sekä ulkoilut ja kauppareissut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko tässä minun veljestäni? Oletteko Oulusta?

Vierailija
24/27 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on nyt käynyt niin, että olet tehnyt miehestäsi itsellesi projektin. Olet ilmeisesti jo vuosia kerännyt "todisteita" siitä, että miehesi on saamaton, eikä tule koskaan ottamaan itseään niskasta kiinni. Todennäköisesti asenteesi on iso osa ongelmaa. Parasta, mitä voit tehdä, on jättää miesparka rauhaan ja keskittyä omaan elämääsi, et ehkä ole täydellinen itsekään? Ja ihan vaihtelun vuoksi voisit yrittää huomata puolisossasi jotain positiivista välillä.

Voisit huomata, että tässäkin ketjussa mainitsin myös hyviä puolia :) Tuo aikaansaamattomuus on ainoa huono puoli, mutta se vaikuttaa hyvin moneen asiaan. Ap

Huomasin kyllä, kun olin lähettänyt vastineeni :) Hyvähän se on, että näet muutakin. Koska yleensä asiat, joihin kiinnittää koko ajan huomiota, tuppaavat suuresti lisääntymään. Teillä se on miehen "saamattomuus". Sanoit itse, että miehesi ei aina kuitenkaan ole ollut saamaton. Nyt varmaan näkee sinusta joka hetki, että on luuseri. Sitten sitä muuttuu luuseriksi pikku hiljaa. Keskity niihin hyviin puoliin. Sitten miehesi näkee sinusta, että arvostat häntä kuitenkin joissain asioissa. Ja anna hänen hoitaa työnhakunsa itse.

Vierailija
25/27 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tuo oman yrityksen suunnittelu! Varmaan kuvittelee, että istuu toimitusjohtajan pallilla kaiket päivät ja nostaa kovaa palkkaa. Jos ei saa mitään arjen asioita hoidettua, eikä käy töissä tai ei edes yritä päästä töihin, niin on aika ruusuiset kuvitelmat yrittäjyydestä. Yrittäjä tekee pitkää päivää eikä alussa kannata paljon haaveilla lomista eikä lorvimisesta.

Vierailija
26/27 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on nyt käynyt niin, että olet tehnyt miehestäsi itsellesi projektin. Olet ilmeisesti jo vuosia kerännyt "todisteita" siitä, että miehesi on saamaton, eikä tule koskaan ottamaan itseään niskasta kiinni. Todennäköisesti asenteesi on iso osa ongelmaa. Parasta, mitä voit tehdä, on jättää miesparka rauhaan ja keskittyä omaan elämääsi, et ehkä ole täydellinen itsekään? Ja ihan vaihtelun vuoksi voisit yrittää huomata puolisossasi jotain positiivista välillä.

Voisit huomata, että tässäkin ketjussa mainitsin myös hyviä puolia :) Tuo aikaansaamattomuus on ainoa huono puoli, mutta se vaikuttaa hyvin moneen asiaan. Ap

Huomasin kyllä, kun olin lähettänyt vastineeni :) Hyvähän se on, että näet muutakin. Koska yleensä asiat, joihin kiinnittää koko ajan huomiota, tuppaavat suuresti lisääntymään. Teillä se on miehen "saamattomuus". Sanoit itse, että miehesi ei aina kuitenkaan ole ollut saamaton. Nyt varmaan näkee sinusta joka hetki, että on luuseri. Sitten sitä muuttuu luuseriksi pikku hiljaa. Keskity niihin hyviin puoliin. Sitten miehesi näkee sinusta, että arvostat häntä kuitenkin joissain asioissa. Ja anna hänen hoitaa työnhakunsa itse.

Ymmärrän mitä tarkoitat. Yritän kyllä tukea myönteisesti, mutta sitä ei kai koskaan voi tehdä liikaa. Kokeilen suhtautua eri tavalla ja ehkä tuo uusi aktiivimalli saa häneen jotain liikettä ja siitä ne asiat taas lähtisi parempaan suuntaan. Ap

Vierailija
27/27 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme