Venäjällä eläkeikä mies 60 ja nainen 55
ammatista riippuen nuorempanakin. ei käy kateeksi, ei ...
Ovat kai nostamassa, jos uskaltavat
nimim. rollaattorilla töihin
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 07:26"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 07:19"]
Miehen eläke euro on 40 senttiä, mutta tämä ei ole tasa-arvo asia.. Monet miehet ei montaa vuotta eläkettä ehdi nostamaan
[/quote]
Niin, koska ihan itse elämäntavoillaan ja ryyppäämisellä lyhentävät elinajanodotettaan useilla vuosilla. Sekä Suomessa että Venäjällä.
[/quote]
"Women normally outlive men, and this was as true in pre-industrial times as today. Theories for this include smaller bodies (and thus less stress on the heart), a stronger immune system (since testosterone acts as an immunosuppressant), and less tendency to engage in physically dangerous activities."
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Longevity
Mummot hoitaa perinteisesti lapsenlapsia.
Venäläisellä eläkkeellä ollaan kyllä yleisesti töissä, koska ei sieltä montaa ruplaa eläkettä saa. Itse olen törmännyt työasioissa (tieteelliset konferenssit) yli 80-vuotiaisiin siellä.
Britannassa eläkeiät ovat miehet 65 naiset 62v 4kk.
Italia miehet 66 naiset 63
Puola miehet 65 naiset 60 jne.
Suomessakin oli aiemmin naisilla alempi eläkeikä. Se on monella tapaa täysin käsittämätöntä. Esimerkkejä siitä kuinka naisten erityisoikeuksia otetaan jo pois. Toisinpäinhän näistä syntyisi tietty tasa-arvoa vaativa kansanliike.
Eliiänodote miehillä Venäjällä on jotain 64 viimeksi kun tarkistin.
Naisia pidetään Venäjällä heikompina ja heiveröisempinä kuin miehiä, siksi alhaisempi eläkeikä. Jos vain kykenee kukaan ei jää eläkkeelle heti, koska palkka nousee silloin huomattavasti.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 07:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 07:19"]
Miehen eläke euro on 40 senttiä, mutta tämä ei ole tasa-arvo asia.. Monet miehet ei montaa vuotta eläkettä ehdi nostamaan
[/quote]
Niin, koska ihan itse elämäntavoillaan ja ryyppäämisellä lyhentävät elinajanodotettaan useilla vuosilla. Sekä Suomessa että Venäjällä.
[/quote]
Elinikä ja elämäntavat ei ole noin yksioikoinen jatkumo. naiset elävät pitempään muuallakin esim. Japanissa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Elinajanodote