Miksi täällä vähätellään esim. 50.000e säästöjä?
Tuohan on iso summ rahaa ns.ylimääräisenä pahan päivän varalle. Täällä on kyllä todella rikkaita jos siihen on uskominen mitä täältä lukee.
Kommentit (27)
En usko että kukaan täällä kertoo rehellisesti asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräinen talletussumma on 18 800 euroa. Keskimääräinen rahastopotti on 20 600 euroa ja keskimääräinen osakesalkku 28 700 euroa.
Lähde: Finanssialan raportti
Säästöt ovat jakautuneet todella epätasaisesti. Osalla ei ole yhtään, osalla on valtavasti. Näihin ketjuihin kommentoi ehkä molemmat ääripäät. Ekat trollaavat, jälkimmäiset eivät. Itselläni on säästöjä 60.000. Voisi olla enemmänkin, mutta on sentään jotain.
Minulla on lähes viisikymppisenä 130 000 sijoituksissa ja lähes oma asunto. Tienaan alle 4000/kk. Kolleegoilla on osalla sijoitusasuntoja ja osa vippaa loppukuusta rahaa, kun ei ole ruokaankaan rahaa. Meillä on kaikilla sama palkka.
50 000 on hyvä lähtötilanne, jos haaveilee taloudellisesta riippuvaisuudesta. Jos on siis 30v ja työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niitä harvoja paikkoja joissa minäkin voin kertoa sijoitusomaisuuteni olevan noin 50 tuhatta, tämän päälle on asunto ja säästöt. Eipä näitä asioita voi töissä lounalla kertoa, enkä oikein välitä ystävillenikään kertoa. Mutta tällä voin sanoa varallisuuteni sentilleen koko maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niitä harvoja paikkoja joissa minäkin voin kertoa sijoitusomaisuuteni olevan noin 50 tuhatta, tämän päälle on asunto ja säästöt. Eipä näitä asioita voi töissä lounalla kertoa, enkä oikein välitä ystävillenikään kertoa. Mutta tällä voin sanoa varallisuuteni sentilleen koko maailmalle.
50 000 euroa on muutenkin hankala summa. Työttömille tai muuten vaan pienituloisille, jotka eivät ole oppineet säästämään tuo summa on utopistisen suuri. Sitten taas sijoittaproille toi on karkkirahoja.
Ite oon 30v ja olen saanut 2k nettotuloistani juurikin reilun 50 000 euron sijoitusomaisuuden hankittua. Sinkkuna sitä rahaa nyt vaan jää säästöön, kun ei lähde joka viikonloppu bilettää. Nyt on muutenkin varmaan elämäni paras aika säästää, koska parisuhteessa ei rahaa jäisi samalla tavalla säästöön, puhumattakaan siitä, että olisi lapsia.
En tiedä kumpi ryhmä ärsyttää enemmän. Ne, jotka väittävät, että eivät kykene säästämään penniäkään tai sitten ne, jotka ovat saaneet vanhemmiltaan jonkun alkupotin ja katsovat muita nenänvarttaan pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräinen talletussumma on 18 800 euroa. Keskimääräinen rahastopotti on 20 600 euroa ja keskimääräinen osakesalkku 28 700 euroa.
Lähde: Finanssialan raportti
Säästöt ovat jakautuneet todella epätasaisesti. Osalla ei ole yhtään, osalla on valtavasti. Näihin ketjuihin kommentoi ehkä molemmat ääripäät. Ekat trollaavat, jälkimmäiset eivät. Itselläni on säästöjä 60.000. Voisi olla enemmänkin, mutta on sentään jotain.
Totta. Suomalaiset ovat köyhiä kuin kirkonrotat. Minulla on omistuksia 5 eri maantieteellisellä alueella ja kaikilla on yli tuon keskimääräisen osakesalkun verran omistuksia. Uutta markkinaa olen juuri harkitsemassa. Viime vuonna vaurastuin 6 numeroisen summan, vaikka vuosipalkkani on reilusti alle 6 numeroinen. Tätä nämä sijoittamista vastustavat eivät tajua. Korona dipissä salkun arvo tippui sellaisen mersun verran alaspäin, pidin pään kylmänä ja sijoitin entistä enemmän ja 2020 loppuun mennessä oltiin takaisin noustu ja ylikin ja siihen vielä viime vuosi päälle. Kyllä se raha alkaa tuleen rahan luo kun tarpeeksi järjestelmällisesti sijoittaa. Minäkin aloitin sijoittamisen ihan parilla kympillä kuussa, nykyään tosin menee pari tonnia kuussa sijoituksiin. (iso osa tuottojen takaisin sijoittamista).
Ei kai trolliksi tee se, jos on säästöjä ja omaisuutta. Minulta löytyy tililtä yli 100 k ja talon arvo on reilu 300 k. Omalla työlläni ja säästäväisellä elämäntyylillä olen omaisuuteni hankkinut, vaikka olen alle keskituloinen.