Olen ihmeissäni, eikö muilla aloilla makseta lauantailisiä ollenkaan?!
Lööppilehdessä ja täälläkin on jo haukuttu paperimiehiä siitä kun eivät suostu luopumaan saunalisästään. Lakkoillaan työpaikat ja tehtaat kiinni jne. Oikeesti, tekeekö vuorotyötä tekevät töitä muilla aloilla ilman lauantai, pyhä jne.lisiä?! Pitäisiko esim. pyhäpäivinäkin maksaa sama kuin arkena? Yövuoroista sama kuin päivätöistä? Ootte kyllä ihan kahjoja jos sellaiseen olette suostuneet! Saunalisä=lauantailisä
Kommentit (50)
Toimihenkilöillä ihan yleistä ettei ylityölisiäkään makseta, mistään ilta- tai viikonloppulisistä puhumattakaan.
Millä muulla alalla vuorotyöntekijä saa sunnuntailisän myös kotona ollessaan? Paperiliiton tessissä on tällaiset V-päivät, joilta saa lisät jos osuu sunnuntaille ja silloin ollaan siis kotona eikä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisääkö viikonloppu tai yötyö jotenkin ihmisen tehokkuutta ja tuottavuutta kun siitä pitää maksaa enemmän?
Kyse on korvaus huonoista työajoista. Siellä näköjään viisastelee joku joka ei vuorotyötä tee ja saa jokaisen yönsä kotona kaikessa rauhassa.
Eikä kyseessä ole edes pelkästään ne huonot työajat, vaan vuorotyö on oikeasti terveydelle riskialtista. Eikö sellaisesta kuulukin maksaa?
Sunnuntailisä on ihan lakisääteinen tessistä riippumatta. Lauantailisää ei välttämättä vuorotyössä, joissa maksetaan vapaapäivänlisää riippuen monta työpäivää on toissa jaksossa.
Ainakin siivousalalla lauantai on ihan tavallinen arkipäivä, ei ole mitään lauantailisää.
Kiitos PAM (taas tästäkin).
saatte mitä tilasitte olitte niin korvaamattomia älyttömine palkkoillenne. ei ollut toveri henkeä kun metsurit ja kone yrittäjät ajoitte alas. NAUTIN KUN TE HUU HAA PELLET SAATTE KENKÄÄ.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pyhinä teollisuudessa maksetaan tessin mukainen 50% lauantailisä ja pyhinä 100%
Hoitoalan lauantailisä on 20% ja pyhälisä 50%, ihan vaan vertailun vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pyhinä teollisuudessa maksetaan tessin mukainen 50% lauantailisä ja pyhinä 100%
Mä olen hoitotyössä yksityisellä ja meidän lauantailisä on 15%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hoitotyössä yksityisellä ja meidän lauantailisä on 15%.
Pyhälisä on kylläkin 100%, niin oli kunnallisellakin.
Unohtui taas sujuvasti opettajalta, että nuo luettelemasi työt sisältyvät palkkaasi.
Sinähän et tee täyttä työpäivää vaan lyhyempää, mutta jokaiseen työtuntiisi kuuluu puoli tuntia muuta työtä.
Voitolle kuule jäät, älä yritä kusettaa.