Onko teillä kavereita, jotka ovat huonompia kaikessa, mutta silti haluavat painaa teitä alas vaikka paskaa puhumalla?
Kommentit (24)
En vertaile itseäni muihin. Minulla ei siis ole tuttuja, jotka olisivat "kaikessa minua huonompia".
No joo, on minulla yksi. Hän ei niinkään paina alas mutta korostaa usein joltisenkin aiheetta omia "saavutuksiaan".
Lähes joka tapaamisella hän kertoo ylioppilasajastaan ja opiskelustaan yliopistossa kun minä olen "vain" keskiasteen opinnot suorittanut.
Sen hän jättää kertomatta, että läpäisi hikisesti kirjoitukset eikä sieltä yliopistosta valmistunut koskaan eikä myöskään työllistynyt.
Hupaisaa asiassa on se, että henkilö on kuusikymppinen ja jaksaa tavan takaa glorifioida opiskeluaikaansa.
Ei tämä minua suuremmin haittaa. Ajattelen vain, että se on hänelle tärkeää kun ei muitakaan saavutuksia ole. Suon hänelle sen pienen ilon ihan mielelläni.
En ajattelisi olevani itsekään kauhean kaksinen, jos minusta kaverini olisi kaikessa minua huonompi. Olisin aika kuspää.
Minä haluaisin huomauttaa heti alkuun että sinä itsekin pidät tätä ihmistä jotenkin huonompana kuin itseäsi. Eli taitaa molempiin suuntiin mennä tämä aliarvostus? Että kumpi onkaan laukaissut tämän kielteisen kierteen, se että sinä pidät häntä huonompana, vai että hän pitää sinua? Vaikkei sitä sano ääneen, sellaisen kyllä vaan jotenkin huomaa.