Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastustan koronapassia ja ihmisten diskriminointia, vaikka olen itse rokotettu

Vierailija
06.01.2022 |

Olen riskiryhmäläinen, terveydenhuollossa töissä ja saanut jo kolme koronarokotetta. Ja kyllä, olen täysin tietoinen siitä, mitä taakkaa tämä korona muodostaa terveydenhuollolle, kun olen mukana sitä taakkaa kantamassa.

Tästä huolimatta vastustan koronapasseja. Mielestäni ihmisten luokittelu kahden kerroksen väeksi (joista toiset pääsee jonnekin ja toiset ei) ei okuulu nykyaikaiseen demokratiaan. Toisekseen ne passit ovat aivan turhia. Me rokotetut voimme passeinemme olla viruksen kantajia milloin tahansa, vaikka oireettomina. Ihmisiä, jotka pelkäävät rokotetta, ei saada pakolla urheammaksi.

Kuka uskaltaa olla samaa mieltä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/23 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokotettu, tehnyt 100% etätöitä kohta 2 vuotta ja käyn kerran viikossa kaupassa hiljaiseen aikaan maski visusti naamalla. Koronapassia en suostu käyttämään. Alusta asti se on antanut ihmisille valheellista turvallisuudentunnetta ja johtanut epidemian pahenemiseen (toki se olisi pahentunut ilmankin nyt omikronin myötä). Tiedän tapauksia kun on käyty baarissa/konserteissa/jne kipeänä, koska mitä väliä kun koronapassi on vihreenä?

Epäilenpä vielä tähän samaan syssyyn, että kun tähän on kerran suostuttu niin koittaa vielä se päivä kun passista tulee pysyvä ja se tulee sisältämään kaikenlaista tietoa meistä ja entistä enemmän jaottelemaan kansaa niihin joilla on oikeuksia ja niihin joilla ei. Nyt on ainakin todettu miten nopeasti se saatiin käyttöön ja miten ihmiset mukisematta suostuu esimerkiksi terveyteen vedoten luopumaan oikeuksistaan. Onnea vaan jatkoon tällekin kansalle ja ”vapaudelle”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin luulen että Omikronin voisi antaa hallitusti levitä kunhan riskiryhmät erityisesti pyrkisi suojautumaan.

Hiukan olen sitä mieltä että riskiryhmien olisi nyt ehkä itse keskityttävä suojaamaan itseään enemmän.

Ei voi aivan ajatella niinkään että muu yhteiskunta jumittaa koko ajan kaikessa heitä suojellen.

Itse kuulun riskiryhmään, mutta toivon yhteiskunnan palaavan mahdollisimman pian normaaliin. Mitkään rajoitukset tai passit ei tule estämään minun tai kenenkään muun sairastumista. Osaan ja olen koko ajan osannut ihan itse suojautua ja välttää pahimpia riskipaikkoja, kuten osaa varmasti jokainen riskiryhmäläinen. Otan sitä paitsi mieluummin riskin koronan kanssa, kuin katselen vielä kuukausia tai vuosia tätä tolkutonta rumbaa mitä viimeiset pari vuotta on ollut.

Resurssit pitäisi nyt suunnata sinne missä niitä pahiten tarvitaan, eli terveydenhuollon kantokyvyn parantamiseen. Rahaa on pandemian aikana haaskattu kaikkeen muuhun, ja sitten syytetty sairastuneita kun sairaalat meinaa ratketa saumoistaan kun koko yli 5,5 miljoonan asukkaan maassa on teholla 60 potilasta. Onneksi omikron näyttäisi olevan paljon lievempi, joten ehkä terveydenhuolto selviää vielä tästäkin aallosta. Toivottavasti päättäjät ottavat edes opikseen tästä ja osaavat varautua paremmin seuraavaan pandemiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän