Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastustan koronapassia ja ihmisten diskriminointia, vaikka olen itse rokotettu

Vierailija
06.01.2022 |

Olen riskiryhmäläinen, terveydenhuollossa töissä ja saanut jo kolme koronarokotetta. Ja kyllä, olen täysin tietoinen siitä, mitä taakkaa tämä korona muodostaa terveydenhuollolle, kun olen mukana sitä taakkaa kantamassa.

Tästä huolimatta vastustan koronapasseja. Mielestäni ihmisten luokittelu kahden kerroksen väeksi (joista toiset pääsee jonnekin ja toiset ei) ei okuulu nykyaikaiseen demokratiaan. Toisekseen ne passit ovat aivan turhia. Me rokotetut voimme passeinemme olla viruksen kantajia milloin tahansa, vaikka oireettomina. Ihmisiä, jotka pelkäävät rokotetta, ei saada pakolla urheammaksi.

Kuka uskaltaa olla samaa mieltä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin pitäisi nyt päästä?

Eikö pikemmin pitäisi välttää niitä turhia kontakteja rokotettujen ja rokottamattomien?

Vierailija
2/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen, jolla on oikeus koronapassiin mutta ihan periaatteesta vastustaa tätä syrjintää.

Ihmettelen suuresti sitä, että jotkut viruksen leviämisestä "huolissaan" olevat kiihkeästi kannattavat koronapassia, kun on nähty että passi nimenomaan edesauttaa tartuntojen leviämistä. Tällöin ainoa looginen selitys passin kannattamiselle on se, että jotkut rokotetut vain haluavat passilla itselleen etuoikeuksia "palkinnoksi" rokotteen ottamisesta. Terveysturvallisuuden kanssa passilla ei ole mitään tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan parasta antaa tämän omikron-muunnoksen levitä ihan vaan normiflunssan tapaan.

Toki joku roti niissä hengityskoneiden käyttöviikoissa pitäisi olla. Että jos ei ota parantuakseen niin pois koneesta vaan ja annetaan kuolla sitten.

Vierailija
4/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä ap:n kanssa.

Vierailija
5/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Kahdesti rokotettu ja olen hyvin hyvin kahden vaiheilla otanko kolmatta. Aika on kuun lopussa jolloin tulee 6kk kakkosesta.

Olisin aikaisemminkin saanut mutta en halunnut aikaisemmin koska aluksi nimenomaan suositeltiin puolen vuoden väliä.

Jotenkin tämä kaikki on niin epäloogista etten näe asioita kovinkaan mustavalkoisina.

Vierailija
6/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Tämä jaottelu on naurettavaa. Ajatellaan asia vaikka niin, että rokottamattomat kärsivät pelosta. Ei ketään saisi rangaista pelon vuoksi, vaan pelkoa pitäisi hoitaa. Nyt tehdään enemmänkin päinvastoin ja pelkoa lisätään.

Toisaalta osa rokotetuista pitää rokottamattomia mielisairaina ja psykoosissa olevana. Tällöinkään heitä ei saisi syrjiä sairautensa vuoksi!

Mielestäni myöskään politiikkaa ja terveyttä ei tulisi keskenään sotkea ja nyt on niin tehty.

Se herättää epäilyksiä, varsinkaan kun kukaan ei tunnu selittävän mitä asioilla tarkoitetaan.

Vierailija
7/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastustatko ajokorttiakin? Kun nyt vain ajokortilliset saavat ajaa autoa.

entä hygieniapassia? kun vain hygieniapassilliset pääsevät joihinkin työpaikkoihin

entä matkalippuja?

Vierailija
8/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis koronapassihan on ihan turha. Ei tarvitse paljon älyä sen tajuamiseksi. Itsekin olen ottanut rokotukset vain sen takia, kun tykkään matkustaa. Vituttaa kyllä lentokentillä tämä lisätty rajavalvonta. Ennen sai mennä vain rajan yli ja pitää turvavälejä, nykyisin siellä on yksi tyyppi, ihmiset jonottaa 5 cm päässä toisistaan ja hönkii niskaan, ja joku tytöntollukka samoilla näpeillä hypistelee kaikkien passin läpi eikä käsidesi ole tarjolla mailla halmeille.. ei ihme, jos korona leviää...

Vierailija
9/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Tämä jaottelu on naurettavaa. Ajatellaan asia vaikka niin, että rokottamattomat kärsivät pelosta. Ei ketään saisi rangaista pelon vuoksi, vaan pelkoa pitäisi hoitaa. Nyt tehdään enemmänkin päinvastoin ja pelkoa lisätään.

Toisaalta osa rokotetuista pitää rokottamattomia mielisairaina ja psykoosissa olevana. Tällöinkään heitä ei saisi syrjiä sairautensa vuoksi!

Mielestäni myöskään politiikkaa ja terveyttä ei tulisi keskenään sotkea ja nyt on niin tehty.

Se herättää epäilyksiä, varsinkaan kun kukaan ei tunnu selittävän mitä asioilla tarkoitetaan.

minä ymmärrän passin käytön, rokotus suojaa myös muita ihmisiä, vaikka suurin vaikutus on itse rokotetulle.

passin lisänä olisin tosin toivonut maskipakkoa kaikille

Vierailija
10/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulen että Omikronin voisi antaa hallitusti levitä kunhan riskiryhmät erityisesti pyrkisi suojautumaan.

Hiukan olen sitä mieltä että riskiryhmien olisi nyt ehkä itse keskityttävä suojaamaan itseään enemmän.

Ei voi aivan ajatella niinkään että muu yhteiskunta jumittaa koko ajan kaikessa heitä suojellen.

Vierailija
11/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

entä hygieniapassia? kun vain hygieniapassilliset pääsevät joihinkin työpaikkoihin

entä matkalippuja?

Näköjään pitäisi olla joku älykkyysosamääräpassi myös niille, jotka pääsevät tälle palstalle kirjoittamaan.. Terveyshistoriahan ei olekaan yksityistietoa vaan pitäisi jakaa jokaisella tarjoilijalle, baarille, teatterille jne..

Vierailija
12/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän käytäntö jo ole osoittanut ettei noilla passeilla viruksen leviämistä estetä.

Vierailija
13/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

entä matkalippuja?

Älä ole yksinkertainen.

Ajokorttia, matkalippuja tai hygieniapassia varten ei vaadita piikittämään kehoonsa ainetta, joka on käytössä ainoastaan ehdollisella myyntiluvalla ja jonka pitkäaikaisvaikutuksia ei tunneta. Ajokortti, matkaliput ja hygieniapassi eivät aiheuta käyttäjälleen sydänlihastulehduksia, veritulppia, rytmihäiriöitä tai neurologisia ongelmia.

Vierailija
14/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä ymmärrän passin käytön, rokotus suojaa myös muita ihmisiä, vaikka suurin vaikutus on itse rokotetulle.

passin lisänä olisin tosin toivonut maskipakkoa kaikille

Olen niin onnellinen että tällähetkellä asun suomessa enkä toisessa kotimassani italiassa koska suomessa ei tarvitse käyttää maskia.

Vierailija
15/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan korinapassia, vaikka en ole rokotettu.

Haluan korista milloin huvittaa.

Oikeasti huvittaa nämä "olen rokotettu, mutta vastustan!" Paskat te mitään rokotettuja ole.

Vierailija
16/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rölipajassa ei näköjään tiedetä, ettei Suomessa ole tällä hetkellä koronapassi käytössä.

Vierailija
17/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes menee näin halpaan? Puten paja aliarvioi suomalaisten älyä.

Vierailija
18/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roti hengityskoneiden käytössä on ihmisarvo

Vierailija
19/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

entä matkalippuja?

Näköjään pitäisi olla joku älykkyysosamääräpassi myös niille, jotka pääsevät tälle palstalle kirjoittamaan.. Terveyshistoriahan ei olekaan yksityistietoa vaan pitäisi jakaa jokaisella tarjoilijalle, baarille, teatterille jne..

se lukulaite ei kerro sinun nimeäsi, se vain kertoo onko sinulla passi voimassa.

Vierailija
20/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

entä matkalippuja?

-

Ei koronapasissa kenenkään terveyshistoriaa ole kirjattuna. Etkö tosiaan tiennyt?

-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme