Miten valitset autosi?
Tämän ketjun Skoda-tappelusta tuli mieleen:
http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/kategoria/2/ketju/4454101/asennepaidat_missa_niita_voi_muka_kayttaa/sivu/1
Olemme kohtuu hyvätuloinen pariskunta, valmistuttuani olemme erittäin hyvin toimeentuleva, meistä meistä kumpaakaan ole koskaan kiinnostanut autossa muu kun käytännölliset tekijät.
Miten sinä valitset autosi ja oletko valmis sitomaan siihen rahaa tai jopa ottamaan lainaa ja arvosteletko ihmisiä heidän omistamiensa autojen mukaan?
Kommentit (14)
Merkki, malli, moottori, varusteet, väri. Tässä järjestyksessä. Viimeisimmän autoni ostin vähän käytettynä. Yli 100 000,- euron auto, sain vajaalla 80 000,-. Oli niin vähän ajettu, että tein hyvät kaupat. Saa vielä vaihdossa hyvin välistä. Ollut mulla nyt 2 vuotta, vaihdan ehkä vuoden päästä. Aikaisintaan.
Kysyn ensin av-palstalta, että mikä on vähiten wt.
Katselen mikä näyttää hyvältä.
Nistä saa rahalle vastinetta. Autolainaa en ole koskaan tarvinnu.
Ostin uuden Octavian.
http://www.kaleva.fi/juttutupa/hinta-ja-laatu/suomen-rikkaat-ajavat-skodalla/1620707
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 19:45"]
Itselleni ylivoimainen kriteeri oli se, kuinka auto on pärjännyt luotettavuusvertailuissa.
[/quote]
Sama juttu. Sen takia ostankin aina vain Hondan tai Toyotan mukavilla varusteilla. Voi ajaa eikä tarvitse kulkea korjaamolla jatkuvasti. Meillä on tällä hetkellä Honda CR-V ja Toyota Avensis.
Autossa kaikkein tärkeintä on se, että ratin takana tuntuu kotoiselta ja kaikki nippelit ja nappelit ovat omaan kätöseen sopivia. Ja varsinkin, että tällainen hukkapätkä kuin minä (152 cm) näkee hyvin ikkunoista ulos: penkin- ja ratinsäädöt ovat tarpeeksi laajat.
En arvostele ihmisiä heidän autojensa mukaan, mutta ihmettelen kyllä, miksi joku valitsee aivan uutta autoa ostaessaan hopeanvärisen sedan-mallisen Toyotan, kun maailma on täynnä mielenkiintoisia ja herkullisenvärisiä autoja. Jos ostaa käytettyä, silloin tietysti on mentävä niiden värien mukaan, joita miellyttävässä merkissä ja mallissa on tarjolla.
Nyt minulla on VW Polo, mutta jos se Eurojackpot minulle tupsahtaisi ensi viikolla, kesäautoksi hankkisin Mersun avokattoisen SL:n kaikilla mahdollisilla herkuilla ja talviautoksi vakaan ja turvallisen Audi A3 Sedanin. Talviautoksi on saatava etuvetoinen, en uskaltaisi 31 vuoden etuvetoisilla ajamisen jälkeen talvella takavetoisen rattiin. Ja pieni auto totta kai; minä pienikokoisena ihmisenä en haluaisi isolla autolla ajaa, vaikka isolla Mersulla aikoinaan autokoulussa ajokortin ajoinkin.
Kyllä meitä sitten on kaikenlaisia - minä olen ollut kiinnostunut autoista ihan pikkutytöstä alkaen...
Tosimiehenä valintani perustuu 100 % järkeen. Tunteilla ei ole autoasioissa sijaa. Niin että haistakaa itse senkin riisikuppirunkkarit ja paska-audien hinttikuskit. Tosimies ei tunteile vaan käyttää viileää ja asiallista järkeä, senkin idiootit.
Kolmen vuoden välein katson, mitä kivaa Audi-kaupassa olisi tarjolla. Sitten käyn ostoksilla. Se on niin helppoa.
Itselleni ylivoimainen kriteeri oli se, kuinka auto on pärjännyt luotettavuusvertailuissa.
Tilat, neliveto, varusteet ja ennen kaikkea suorituskyky.
Audi-BMW-Mersu -linjalta noita löytyy.
Olen pienikokoinen, joten ykköasia on se, että saan hyvän ja turvallisen ajoasennon, sen jälkeen katson hintahaarukan. Muuten ajettavuus, sitten ominaisuudet, jos käytettyä, toivon että ilmastointi ja vakionopeudensäädin on valmiina. Pienissä uusissakaan autoissa yllättävän usein vakkaria ei ole. Ajan enimmäkseen pitkää matkaa maantiellä, joten siksi nämä ovat tärkeitnä. Tuntuma koeajossa on aika tärkeä. Tiettyjä merkkejä en edes kokeile, esim. volkkareissa en saa mielestäni ajoasentoa, joten niitä en edes testaa nykyään.
Täysin sen mukaan miltä se auto näyttää ja tietty hinta. Edellistä autoa hankkiessa budjetti oli n. 15 tonnia. Ostin Fiat 500. Nyt kun budjetti oli 25-30 tonnia ostin VW Beetlen.
En ota lainaa autoon enkä arvioi ihmisiä autojensa perusteella. Käytännöllisyys (taints-käytännöllisyys-suhde) ei kuitenkaan ole ainoa kriteeri kulkupelini hankinnassa. On hyvä, jos auto on myös vähän hauska.
Ulkonäköseikka mullekin on aika tärkeä tekijä. Nyt alla on pari viikkoa vanha Mokka <3.