Muistaako kukaan Sydänjää-sarjaa?
Itse olen katsonut tuon reilut kymmenen vuotta sitten tulleen tv-sarjan uudestaan kokonaisuudessaan Viaplaysta. Siitä tehtiin kolme tuotantokautta ja sarja kertoi kolmesta naisesta, jotka eivät alunperin tunteneet toisiaan mutta joilla oli yhteinen äiti jonka kuoleman jälkeen nämä naiset tutustuivat. Näitä naisia näyttelivät Merja Larivaara, Kirsi Ylijoki ja Mervi Takatalo.
Sarjassa varsinkin ensimmäinen tuotantokausi oli tosi mielenkiintoinen vaikkakin ehkä vähän täynnä yhteensattumia. Viimeinen tuotantokausi kuitenkin vähän pilasi koko sarjan ja loppu jäi jotenkin mielestäni liian avoimeksi.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkäsin myös
Oletteko katsoneet Mervi Takatalon Julian Totuudet ?
Takatalo on mielestäni myös hyvä äänikirjojen lukija. Kaikki näyttelijät eivät ole, vaikka voisi toisin luulla. Esim. Minttu Mustakallio , niin ihana kuin onkin, ei ole hyvä äänikirjojen lukijaOon katsonut! Lapsena useammankin kerran, meillä joskus oli toi videonauha. Sehän oli siis minisarja muistaakseni. En hiffannutkaan että Mervi Takatalo näyttelee siinä kanssa! Oi olisi ihana katsoa sekin uudestaan, pitää ostaa vaikka DVD jos jostain vielä löytyisi 😍
Julian totuudet oli toteutettu huonosti. Kamera heilui niin ettei mitään selvää saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liity suoranaisesti aiheeseen, mutta muistaako kukaan mikä elokuva on kyseessä. Merja Larivaara näytteli miniää maalaistalossa, jonka mielenterveys järkkyi ja hukutti lapsensa.
Annaliisa ?
Ei, vaan tositapahtuman pohjalta tehty .
Minä olen tuo kysyjä, en tämä vastaaja. Minulla ei ole tietoa siitä, perustuiko tositapahtumiin.
En nähnyt aikoinaaan koko elokuvaa, joten moni asia on epäselvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liity suoranaisesti aiheeseen, mutta muistaako kukaan mikä elokuva on kyseessä. Merja Larivaara näytteli miniää maalaistalossa, jonka mielenterveys järkkyi ja hukutti lapsensa.
Annaliisa ?
Googetin ja löytyi sellainen kuin Kaivo ? Olisiko se.
Hups, tuli väärä linkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annaliisa ?
Minä olen tuo kysyjä, en tämä vastaaja. Minulla ei ole tietoa siitä, perustuiko tositapahtumiin.
En nähnyt aikoinaaan koko elokuvaa, joten moni asia on epäselvä.
Muistaakseni yöllä valkoiseen yöpukuun pukeutuneena tämä miniä hukutti lapsensa. Olikohan kaivoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin, että miten sitten se Riitan sisko ymmärsi laittaa kirjeitä niille kahdelle muulle siskolle myös jos ne ei kerta muka ole mitään sukua? Ja siis toi loppu jäi mua häiritsemään niin paljon tai sit oon tyhmä, pliis kertokaa joku fiksumpi mitä se tarkoitti. 😅
Kiti ja Jonna olivat Riitan lapsia, Outi ei. Outihan oli lapsena hylätty suoraan adoptioon, kaksi muuta jäi isänsä kanssa asumaan Riitan häivyttyä kuvioista. Tosin lopussa kävi ilmi, ettei Simo ole Jonnan biologinen isä, Riitallahan oli koko ajan muitakin miehiä.
Kiitos, nyt vasta tajusin siis luulin koko ajan että Kiti ja Jonna ei ollut siis se oli näin päin 😅 puolustukseksi että katsoin tätä sarjaa lopun vähän toisella silmällä vaan kun lapsella yöhulinat päällä 😄
Ymmärrettävää 😄
Minä taas sattumoisin katsoin vasta eilen loppuun niin tuoreessa muistissa. Minuun sarjat vaikuttavat joskus voimakkaasti, heräsin viime yönä ahdistavaan oloon miettimään, miten Outilta putosi elämästä pohja, kun siskot eivät olleetkaan siskoja eikä Pentti biologinen isä. Outihan ei puhunut asiasta kenellekään, vaan oli pelkästään mietteliäs.
Sama juttu! Tulee itkettyä myös paljon kun katson näitä 😄 on joskus ihan uniinkin tullut nämä tapahtumat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annaliisa ?
Kyllä se oli Kaivo...epätoivoinen ihminen...
Tämä oli tosi hyvä sarja. Saisi tulla uusintana tv:stä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annaliisa ?
Kiitos. :) Tämä se on. Itsekin aikoinaan googlettelin, mutta olin unohtanut, että hukutti tosiaan kaivoon.
Mistä tämän kaivon voisi katsoa? Olen nähnyt sen kerran, mutta siitä on aikaa..
Vierailija kirjoitti:
Samaa aloin kartoittaa. Jäi niin monta kysymystä auki, kun vilkuilin aikoinaan vain sivusilmällä.
Vierailija kirjoitti:
Löytyy Areenasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy Areenasta!
Äh. Olikin poistunut. :(
Höh kun ei ole areenassa tota kaivoa enää. Haluaisin myös nähdä, en muista olenko aikaisemmin nähnyt. Saattaa ehkä kirjastosta löytyä DVD tai nauha? Joskus sieltä olen semmosia elokuvia löytänyt mitä ei mistään muualta ole saanut..
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli tosi hyvä sarja. Saisi tulla uusintana tv:stä.
Kyllä varmasti vielä joskus tuleekin :) vähän harmittaa silti kun mun mielestä ensimmäinen tuotantokausi oli tosi hyvä, toinen jotenkin muuttui niin radikaalisti esim kaikki ne Outin pettämiset, kun ei ollut yhtään sen tyylinen ihminen suhteessa meni hyvin jne Ja Karoliinasta tuli yhtäkkiä semmonen itsetuhoinen ja itseään vihaava ihminen, siitäkään en tykännyt. Ja kolmaskin kausi oli vähän semmonen kun yhtäkkiä Riitta palasi elävänä (jotenkin tätä kyllä osasin odottaa, ihme) no jotenkin tuntu että se viimeinen kausi pilasi vähän tän sarjan...
Vierailija kirjoitti:
Höh kun ei ole areenassa tota kaivoa enää. Haluaisin myös nähdä, en muista olenko aikaisemmin nähnyt. Saattaa ehkä kirjastosta löytyä DVD tai nauha? Joskus sieltä olen semmosia elokuvia löytänyt mitä ei mistään muualta ole saanut..
Täytyy etsiä. :)
Merja Larivaara sai roolisuorituksestaan parhaan naispääosan Jussi-palkinnon ja Liisamaija Laaksonen parhaan naissivuosan Jussi-palkinnon.
Luulisisi moisen löytyvän.
Minäkin juuri Viaplaysta katselin koko sarjan, oli vain hämärä muistikuva siitä. Tykkäsin siitä, että sarjan keskiössä oli sisaruus ja kolme sopivan erilaista ihmistä. Äitiys, perhe ja vanhemmuus on sellaisia teemoja, joista voi ammentaa paljon. Parhaat jaksot on minunkin mielestäni ekalla kaudella, kun tarina pääsee kunnolla vauhtiin.
Kolmoskaudella tarina tosiaan hajoaa ja liian monta asiaa jäi auki. Minä en esim. ymmärtänyt sitä, miten Riitta pystyi huijaamaan kuolemansa. Outin ja Jonnan persoonat muuttuivat aika paljon sarjan aikana, joka tuntui epäuskottavalta. Juonenkäänteitä oli liikaa! Ja loppu vain hämmensi. Mutta katseltava sarja silti oli.
Joskus 20 vuotta sitten tuli sellainen sarja kuin Peter Aava. Se oli vinkeä.
Luulin ensin että tää kommentti oli joku vitsi mutta toi selittäisi sen kyllä, kun Outi ei siis ollutkaan Riitan lapsi. Ja se kun sanoi Kitille että hän tappoi kaksoissiskonsa, oli varmaan vaan semmoista että saisi raskaana olevan naisen sekoamaan entisestään. Itse narsistin entisenä uhrina tiedän mihin kaikkeen ne pystyy.