Muistaako kukaan Sydänjää-sarjaa?
Itse olen katsonut tuon reilut kymmenen vuotta sitten tulleen tv-sarjan uudestaan kokonaisuudessaan Viaplaysta. Siitä tehtiin kolme tuotantokautta ja sarja kertoi kolmesta naisesta, jotka eivät alunperin tunteneet toisiaan mutta joilla oli yhteinen äiti jonka kuoleman jälkeen nämä naiset tutustuivat. Näitä naisia näyttelivät Merja Larivaara, Kirsi Ylijoki ja Mervi Takatalo.
Sarjassa varsinkin ensimmäinen tuotantokausi oli tosi mielenkiintoinen vaikkakin ehkä vähän täynnä yhteensattumia. Viimeinen tuotantokausi kuitenkin vähän pilasi koko sarjan ja loppu jäi jotenkin mielestäni liian avoimeksi.
Kommentit (38)
Mä olen katsonut myös, olen jaksossa 15. Tämähän tempaa mukaansa.
Hirveä juonija se Kiti Kuikka. Mielenkiintoista nähdä, miten hän kehittyy sarjan edetessä. "Äiti, tuu ikkunaan..."
Tää on kyllä hyvä sarja 😍 vähän harmitti kun kakkos kausi jotenkin ei ollut enää niin hyvä mutta silti katsoin kaikki viaplaystä näin aikuisiällä, katsoin tätä joskus 12-13 vuotiaana telkkarista ensimmäisiä jaksoja salaa 🤣
Vähän jäi kyllä jotkut asiat häiritsemään, piti tulla aikaisemmin kommentoimaan tänne ja yritän nyt muistella mitkä jäi epäselväksi. No esimerkiksi se että se mitä Kiti näki Riitan kotona, oliko se sit kuvitelmaa vai näkikö se oikeasti sen lasipurkin siellä? Entä se mitä Riitta väitti että se olisi muka tappanut sen kaksoissiskon kohdussa... Ja sit en oikein ymmärtänyt että miten Kiti tai Jonna ei ollut mitään verisukua Outille, mikäli Riitta oli näiden kaikkien äiti? Vai tarkoittaako se sit sitä että niillä oli eri äiti vai häh. Mut miten se voisi olla mahdollista, koska Jonnan isähän oli Riitan kanssa naimisissa? Kiitos jos joku voisi selventää 😅
Tää oli ihana sarja! Harmi kun näitä ei tehty kun 3 tuotantokautta. Mun mielestä toi loppu jäi kanssa liian avonaiseksi.
Mä tykkäsin myös
Oletteko katsoneet Mervi Takatalon Julian Totuudet ?
Takatalo on mielestäni myös hyvä äänikirjojen lukija. Kaikki näyttelijät eivät ole, vaikka voisi toisin luulla. Esim. Minttu Mustakallio , niin ihana kuin onkin, ei ole hyvä äänikirjojen lukija
Sekin, että miten sitten se Riitan sisko ymmärsi laittaa kirjeitä niille kahdelle muulle siskolle myös jos ne ei kerta muka ole mitään sukua? Ja siis toi loppu jäi mua häiritsemään niin paljon tai sit oon tyhmä, pliis kertokaa joku fiksumpi mitä se tarkoitti. 😅
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä hyvä sarja 😍 vähän harmitti kun kakkos kausi jotenkin ei ollut enää niin hyvä mutta silti katsoin kaikki viaplaystä näin aikuisiällä, katsoin tätä joskus 12-13 vuotiaana telkkarista ensimmäisiä jaksoja salaa 🤣
Vähän jäi kyllä jotkut asiat häiritsemään, piti tulla aikaisemmin kommentoimaan tänne ja yritän nyt muistella mitkä jäi epäselväksi. No esimerkiksi se että se mitä Kiti näki Riitan kotona, oliko se sit kuvitelmaa vai näkikö se oikeasti sen lasipurkin siellä? Entä se mitä Riitta väitti että se olisi muka tappanut sen kaksoissiskon kohdussa... Ja sit en oikein ymmärtänyt että miten Kiti tai Jonna ei ollut mitään verisukua Outille, mikäli Riitta oli näiden kaikkien äiti? Vai tarkoittaako se sit sitä että niillä oli eri äiti vai häh. Mut miten se voisi olla mahdollista, koska Jonnan isähän oli Riitan kanssa naimisissa? Kiitos jos joku voisi selventää 😅
Pentin lapsi oli se Kitin Riitan asunnolla näkemä säilötty sikiö. Outi ei lopulta ollut Riitan lapsi vaan yksi huijaus lisää, saanut ehkä huijattua Pentiltä rahaa raskauden varjolla eikä kertonut, että raskaus meni kesken.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkäsin myös
Takatalo on mielestäni myös hyvä äänikirjojen lukija. Kaikki näyttelijät eivät ole, vaikka voisi toisin luulla. Esim. Minttu Mustakallio , niin ihana kuin onkin, ei ole hyvä äänikirjojen lukija
Oon katsonut! Lapsena useammankin kerran, meillä joskus oli toi videonauha. Sehän oli siis minisarja muistaakseni. En hiffannutkaan että Mervi Takatalo näyttelee siinä kanssa! Oi olisi ihana katsoa sekin uudestaan, pitää ostaa vaikka DVD jos jostain vielä löytyisi 😍
Vierailija kirjoitti:
Sekin, että miten sitten se Riitan sisko ymmärsi laittaa kirjeitä niille kahdelle muulle siskolle myös jos ne ei kerta muka ole mitään sukua? Ja siis toi loppu jäi mua häiritsemään niin paljon tai sit oon tyhmä, pliis kertokaa joku fiksumpi mitä se tarkoitti. 😅
Kiti ja Jonna olivat Riitan lapsia, Outi ei. Outihan oli lapsena hylätty suoraan adoptioon, kaksi muuta jäi isänsä kanssa asumaan Riitan häivyttyä kuvioista. Tosin lopussa kävi ilmi, ettei Simo ole Jonnan biologinen isä, Riitallahan oli koko ajan muitakin miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkäsin myös
Takatalo on mielestäni myös hyvä äänikirjojen lukija. Kaikki näyttelijät eivät ole, vaikka voisi toisin luulla. Esim. Minttu Mustakallio , niin ihana kuin onkin, ei ole hyvä äänikirjojen lukijaOon katsonut! Lapsena useammankin kerran, meillä joskus oli toi videonauha. Sehän oli siis minisarja muistaakseni. En hiffannutkaan että Mervi Takatalo näyttelee siinä kanssa! Oi olisi ihana katsoa sekin uudestaan, pitää ostaa vaikka DVD jos jostain vielä löytyisi 😍
Joo, ei ollut pitkä sarja. Ja taisi olla Juulia eikä Julia, kuten väärin muistin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiti ja Jonna olivat Riitan lapsia, Outi ei. Outihan oli lapsena hylätty suoraan adoptioon, kaksi muuta jäi isänsä kanssa asumaan Riitan häivyttyä kuvioista. Tosin lopussa kävi ilmi, ettei Simo ole Jonnan biologinen isä, Riitallahan oli koko ajan muitakin miehiä.
Kiitos, nyt vasta tajusin siis luulin koko ajan että Kiti ja Jonna ei ollut siis se oli näin päin 😅 puolustukseksi että katsoin tätä sarjaa lopun vähän toisella silmällä vaan kun lapsella yöhulinat päällä 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, nyt vasta tajusin siis luulin koko ajan että Kiti ja Jonna ei ollut siis se oli näin päin 😅 puolustukseksi että katsoin tätä sarjaa lopun vähän toisella silmällä vaan kun lapsella yöhulinat päällä 😄
Ymmärrettävää 😄
Minä taas sattumoisin katsoin vasta eilen loppuun niin tuoreessa muistissa. Minuun sarjat vaikuttavat joskus voimakkaasti, heräsin viime yönä ahdistavaan oloon miettimään, miten Outilta putosi elämästä pohja, kun siskot eivät olleetkaan siskoja eikä Pentti biologinen isä. Outihan ei puhunut asiasta kenellekään, vaan oli pelkästään mietteliäs.
Ei liity suoranaisesti aiheeseen, mutta muistaako kukaan mikä elokuva on kyseessä. Merja Larivaara näytteli miniää maalaistalossa, jonka mielenterveys järkkyi ja hukutti lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Ei liity suoranaisesti aiheeseen, mutta muistaako kukaan mikä elokuva on kyseessä. Merja Larivaara näytteli miniää maalaistalossa, jonka mielenterveys järkkyi ja hukutti lapsensa.
Annaliisa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annaliisa ?
Ei, vaan tositapahtuman pohjalta tehty .
Oliko Sydänjää se ihmeellinen juttu jossa lapsen ruumis oli jossain lasipurkissa...huono!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annaliisa ?
Googetin ja löytyi sellainen kuin Kaivo ? Olisiko se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annaliisa ?
Googetin ja löytyi sellainen kuin Kaivo ? Olisiko se.
Muistan. Katsoin sitä lapsena.