Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pistetään sähkönkäyttö minimiin, jookosta?

Vierailija
05.01.2022 |

Laitetaan sähköfirmat koville, jotta heidän tulonsa tippuvat oikein kunnolla.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enempi kulutan, sitä enempi yhtiölle tappioo. Kiinteä 4,5cnt/kWh perusmaksu nolla.

Vierailija
2/29 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enempi kulutan, sitä enempi yhtiölle tappioo. Kiinteä 4,5cnt/kWh perusmaksu nolla.

Loistavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on kohta jo muutenkin, kun sähkölasku on jo nyt 400 €/2 kk.

Vierailija
4/29 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kulutan maksimimäärän sähkösopparini kuukausihintaan. Olen kesästä asti kituillut ja säästänyt sähköä etenkin nyt talvella kun on hinta niin korkealla.

Ja silti sopimukseni hintaa nostettiin entisestä 7 eurosta 12 euroon. Kulutan nyt 84kwh/kk pakettini viimeiseen kilowattituntiin, koska maksan silti saman hinnan ja korotuksen kesästä alkaen. (oli sopimushinta kesän alkuun asti niin eivät voi nostaa hintaa ennen sitä.)

Vierailija
5/29 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä hassua näin 20-luvulla kun on tällaista itse aiheutettua ongelmaa. Joskus monta vuosikymmentä sitten ei oikeasti ollut sähköä.

No, minä laitan lisää klapia hellan pesään. Kyllä minä lämpimänä pysyn ja ruokaa saan tehtyä jos ei sähköä tule.

Vierailija
6/29 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on nyt vielä voimassa Tampereen Sähkölaitoksen hintakatollinen TuntiSähkö-sopimus, jossa pörsssähköstä tarvii maksaa maksimissaan 8,5 senttiä. Nyt kun he irtisanoivat sopparin, niin keskitän  kulutusta kalleimille tunneille :D

Vierailija
7/29 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi ollut 450€ Joulukuussa, jos en olisi herännyt ja vaihtanut sopparia kesken kuukauden, eikä ollut edes mikään kovin suuri kulutus Joulukuuksi, mutta pörssisähkö oli pilvissä.

Vierailija
8/29 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Mitäs teillä sähkö sitten maksaa? Meillä on ns. kiinteähintainen soppari 3.9 c / kwh. Ei tuosta nyt kauheasti kannata alkaa mekkaloimaan, ihan sopuhinta mielestäni?

Vierailija
9/29 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laita nyt se pädi ja puhelin sit kiinni. Moidå.

Vierailija
10/29 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä hassua näin 20-luvulla kun on tällaista itse aiheutettua ongelmaa. Joskus monta vuosikymmentä sitten ei oikeasti ollut sähköä.

No, minä laitan lisää klapia hellan pesään. Kyllä minä lämpimänä pysyn ja ruokaa saan tehtyä jos ei sähköä tule.

Mulla löytyy lisäksi perintökalleudet aitasta. Petromax ja tilley lyhdyt. Tulee valkeuskin ja samalla lisälämpöä

Vierailija
11/29 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi. Kuulostaa siltä että aiot palella urakalla ja sähkön hinta ei mene suuntaan eikä toiseen. Olisiko järkevää keskustella mieluummin aiheesta yleisesti, miten tilanne on mahdollinen ja kuka voi tehdä sille jotain. Veden hinnassa on ihan sama juttu.

Vierailija
12/29 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. Mitäs teillä sähkö sitten maksaa? Meillä on ns. kiinteähintainen soppari 3.9 c / kwh. Ei tuosta nyt kauheasti kannata alkaa mekkaloimaan, ihan sopuhinta mielestäni?

Kilpailutin kesällä:

- 24 kk määräaikainen

- 4,87 snt/kWh

- perusmaksu 0 e/kk

Vierailija
13/29 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tuli mökin sähkölasku joulukuulta. Pelkkä siirto 200euroa. Itse sähkö maksaa 5snt/kwh. Odotan siitä noin 100e laskua. Eli siirto, jota ei voi kilpailuttaa, maksaa tuplat itse sähköön verrattuna.

Onneksi lisäksi saan maksaa myös omakotitalon sähkölaskun... Varmaan sen toiset 300 menee siihen. Puolet palkasta menee sähköön ja polttoaineeseen.

Vierailija
14/29 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi. Kuulostaa siltä että aiot palella urakalla ja sähkön hinta ei mene suuntaan eikä toiseen. Olisiko järkevää keskustella mieluummin aiheesta yleisesti, miten tilanne on mahdollinen ja kuka voi tehdä sille jotain. Veden hinnassa on ihan sama juttu.

Meidän kaupungissamme kävi hassusti, kun vesiliikelaitos ilmoitti taannoin tuntuvasta, kertaluonteisesta hinnankorotuksesta. No, siinä kävikin sitten niin, että monet kaupunkilaiset alkoivat tosiaan pihtailla vedenkäytön kanssa: vessoja vedettiin niin, että pytyissä oli 3-4 ihmisen pissat, nurmikoita ei kasteltu, autojen pesuvälejä harvennettiin jne. Ei mennyt kauaakaan, kun vesiliikelaitos lähetti jälleen kirjeen, jossa se ilmoitti joutuvansa nostamaan taas hintoje, koska kulutus on pienentynyt niin paljon: ei tullut tarpeeksi tuottoja kassaan. 

Vierailija
15/29 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla löytyy lisäksi perintökalleudet aitasta. Petromax ja tilley lyhdyt. Tulee valkeuskin ja samalla lisälämpöä

Sammutan iltaisin valot kaikista huoneista ja tuijottelen monesti ikkunasta tähtistä taivasta. Siinä sitä on 'live-telkkaria'.

Vierailija
16/29 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungissamme kävi hassusti, kun vesiliikelaitos ilmoitti taannoin tuntuvasta, kertaluonteisesta hinnankorotuksesta. No, siinä kävikin sitten niin, että monet kaupunkilaiset alkoivat tosiaan pihtailla vedenkäytön kanssa: vessoja vedettiin niin, että pytyissä oli 3-4 ihmisen pissat, nurmikoita ei kasteltu, autojen pesuvälejä harvennettiin jne. Ei mennyt kauaakaan, kun vesiliikelaitos lähetti jälleen kirjeen, jossa se ilmoitti joutuvansa nostamaan taas hintoje, koska kulutus on pienentynyt niin paljon: ei tullut tarpeeksi tuottoja kassaan. 

Huutonaurua!!!

Vierailija
17/29 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Pyöritän laitteitani aggregaatilla.

Vierailija
18/29 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tuli mökin sähkölasku joulukuulta. Pelkkä siirto 200euroa. Itse sähkö maksaa 5snt/kwh. Odotan siitä noin 100e laskua. Eli siirto, jota ei voi kilpailuttaa, maksaa tuplat itse sähköön verrattuna.

Onneksi lisäksi saan maksaa myös omakotitalon sähkölaskun... Varmaan sen toiset 300 menee siihen. Puolet palkasta menee sähköön ja polttoaineeseen.

Jos mökki ei ole talviasuttava, niin sinne kannattaa hankkia aurinkopaneelit ja akut. Jääkaapin varmistukseksi kaasulla toimiva jääkaappi. Jäävät mökkipitäjien kalliit sähköliittymät käyttämättä. Itse juuri muokattiin oma mökki aurinkosähköön, ekologista ja edullista.

Vierailija
19/29 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se käy kun mun pitää tuota superduper Teslaa ladata, että pääsen taas parisataa kilometriä ajamaan ennen seuraavaa latausta.

Vierailija
20/29 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan tyytyväinen sähkölaitokseeni ja soppariin. Edullista sähköä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän