Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Posti hoiti taas hommat: paketti oli saapunut, mutta ohjattu jonnekin

Vierailija
05.01.2022 |

Ei mitään tietoa, minne ja koska saan sen. Jos en olisi tutkinut tänään seurantatietoja en olisi edes havainnut, että sitä oli yritetty toimittaa noutopisteelle.
Koska Posti aikoo saada tämän systeemin toimimaan?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luki vaan että oli ollut kuljetuksessa, mutta noutopiste täynnä ja viety jonnekin. Miksi Posti ei tiedä edes heidän omien pakettipisteiden kapasiteettia? Ap

Vierailija
2/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tänään. Paketti roudattu parin km päähän. Olis nyt jättänyt siihen lähikaupalle minne sen tilasinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee usein paketteja ja aika usein paketin saa noutaa jostain kauempaa. Pisin nouto on ollut 6km päästä. Onneksi on auto.

Vierailija
4/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tänään paketin, jonka tilasin marraskuun lopussa.

Vierailija
5/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ihan tämän pakettipisteen vieressä ja mietin vaan, miksi ei vaan nakkaa sitä pakettia vaikka ovelle sen sijaan, että lähtevät roudaamaan takaisin lajittelukeskukseen, kuten on seurannan mukaan käynyt. Lajittelukeskus on naapurikunnassa.

Vierailija
6/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain tänään paketin, jonka tilasin marraskuun lopussa.

Eiköhän toi ole lähettäjästä, eikä postista, kiinni?

Vierailija
7/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ikävä juttu.

Vierailija
8/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ihan tämän pakettipisteen vieressä ja mietin vaan, miksi ei vaan nakkaa sitä pakettia vaikka ovelle sen sijaan, että lähtevät roudaamaan takaisin lajittelukeskukseen, kuten on seurannan mukaan käynyt. Lajittelukeskus on naapurikunnassa.

Ei ne voi tehdä niin, koska voisit väittää ettet ole sitä saanut. Täytyy niiden joku kuittaus vastaanotolle saada.

Vierailija
9/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän koronan takia ihmiset tilaa niin paljon, että aikoihin ei ole tullut postit sinne minne haluaa, jatkuvasti ohjataan uudelleen jonnekin missä on tilaa..

Vierailija
10/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska heillä ei ole lupaa sellaiseen.

Vierailija
11/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se toimi, menee kauas. Ensi kerralla saat viestin "Paketti saapunut Kuuhun. Noudathan sen pian. Iloista päivänjatkoa!"

Vierailija
12/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee paketit usein noin.

Posti ei voi jättää pakettia roikkumaan kuljetusautoihinsa.

Juuri Postihan sen tietää, mitkä paikat ovat tukossa paketeista ja mihin paketteja mahtuu.

Ihan se tiedetään digitaalisesti.

Tällöin paketti viedään siihen automaatiin tai noutopisteeseen, mihin paketteja mahtuu.

Vai haluaisiko ap, että Posti jättäs paketin johonkin roikkumaan viikoksia, että jos sitten sattuis olemaan tilaa juuri siinä pakettiautomaatissa, mihin tilaaja paketin haluaa.

Kuule, ap,  nuo postinkuljettajat noudattavat vain ohjeita jotka heille on annettu.  Eivät ne moista tahallaan tee.

Vierailija
13/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luki vaan että oli ollut kuljetuksessa, mutta noutopiste täynnä ja viety jonnekin. Miksi Posti ei tiedä edes heidän omien pakettipisteiden kapasiteettia? Ap

Kyllä tietää, pösilö.

Just siksihän se on roudattu muualle.

Vierailija
14/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne voi tehdä niin, koska voisit väittää ettet ole sitä saanut. Täytyy niiden joku kuittaus vastaanotolle saada.

Tietenkin asiakkaan luvalla ja vastuulla. Tuntuu järjettömältä roudata edestakaisin.

Vierailija
15/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tietää, pösilö.

Just siksihän se on roudattu muualle.

Paketti oli ollut kuljetuksessa aamulla, sitten viety takaisin lajittlukeskukseen, kun ei ollut mahtunut. Eli eivät tiedä. Miksi edes ottaa kuljetukseen, jos tietäisivät ettei pisteellä ole tilaa?

Vierailija
16/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain päivällä tekstiviestillä ilmoituksen siitä että minulle on saapunut paketti postin toimipisteeseen. Minulle tosiaan oli tulossa vielä yksi paketti joten ilmoitus kuulosti ihan asialliselta vaikka en ollut saanut ilmoitusta siitä että sitä oli edes lähetetty.

Ajoin kotimatkalla toimipisteen kautta mutta mitään ei löytynyt vaikka sitä etsittiin 10 minuuttia. Konetta naputeltiin lisää ja lopulta tyttö ilmoitti että olen hakenut jo paketin eilen kello 18.00.

En todellakaan ollut koska en ollut edes Suomessa vaan työmatkalla ja olin saanut tiedon paketista vasta samana päivänä.

Lopulta selvisi että kyseessä oli paketti joka oli toimitettu kotiin ja kuittaus oli kuljettajalta joka oli noutanut sen mukaansa toimipisteestä

Vaimo oli siis jo ottanut paketin vastaan päivää aiemmin enkä haaskannut tähän ylimääräiseen lenkkiin kuin puoli tuntia.

Vierailija
17/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noutakaa ne paketit heti, niin saatte sinne minne haluatte. Kyllähän se Posti näkee onko ne noudettu heti vai seisotettu automaatissa 2 viikkoa. Ei semmosten seisottajien paketteja pistetä automaatteja tukkimaan.

Vierailija
18/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette valinneet omapostissa omaksi noutopisteeksi jonku pakettiautomaatin, niin se valinta kannattaa poistaa, sillä pakettiautomaattiin ohjaus on samalla postille lupa kannella paketit minne sattuu paikkaan, mikä on niille itselle logistiikan kannalta helpompi.

Meille tuli tähän kilometrin päähän pakettiautomaatti, joten vaihdoin sen noutopisteeksi, koska niin ikään kilometrin päässä olevan postin aukioloajat on hanurista. Tämän jälkeen 1/10 pakettista tuli tuohon automaattiin ja kaikki loput jää 20 kilometrin päähän kaupungin keskustaan. Sehän ei onnistu että jos automaatti olisi täynnä, niin paketti mensi siihen viereiseen postiin kuten voisi kuvitella.

Poistin oman noutopaikan ja yritän päästä hakemaan virka-aikana pakettini tuosta postista.

Vierailija
19/52 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ne ihmiset jotka hakevat pakettinsa vasta silloin, kun saavat siitä muistutuksen. Onko se niin vaikeaa hakea heti?!

Itse ainakin pyrin heti samana päivänä hakemaan tai viimeistään seuraavana.

Vierailija
20/52 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää ne ihmiset jotka hakevat pakettinsa vasta silloin, kun saavat siitä muistutuksen. Onko se niin vaikeaa hakea heti?!

Itse ainakin pyrin heti samana päivänä hakemaan tai viimeistään seuraavana.

Kerran näin jonkun soittamassa asiakaspalveluun kun paketin eräpäivä oli edellisenä päivänä ja oli nyt hakemassa sitä eikä avauskoodi enää toiminut. Eihän siinä ole ollut kuin viikko-pari aikaa hakea se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän