Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lainaatko autoasi kavereille?

Vierailija
26.04.2015 |

Vähän inhottava tilanne kun kaveri haluaisi lainata muuttoa varten autoa, omaan autoonsa ei saa peräkärryä. Muuttomatkaakin tulee pari sataa km. Mies vain ei mielellään autoa kellekään lainaa jos ei itse olla mukana ja muutenkaan. Tai oikeastaan vanhempaa autoa ehkä voisikin saada lainaan mutta ei tätä koukullista uudempaa. Mukaan emme tässä tapauksessa pääse. Mites muilla, lainaatteko tuosta vaan autoa kavereille?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaisin mielelläni, mutta kaikki ei ole autoista niin tarkkoja ja jos olisi pikkuinenkin naarmu jossain niin itseä harmittaisi se (pidän autosta hyvää huolta) ja en viitsisi sanoa asiasta ja jäisi "omaksi tappioksi". Kuskiksi voin lähteä vaikkapa bensa rahat pelkkänä korvauksena, jos hyvä kaveri niin en varmaan edes pyytäisi mitään korvausta ellei mikään monen sadan km keikka. Eri asia varmaan jos olisi joku parin sadan rysä.

Vierailija
2/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en helvetissä lainaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainassa ei ikinä parane. Kuskiksi voin lähteä, mutta en lainaa kun itseä harmittaa jos takaisin saadessa on lommo/pikku naarmu jossain kohti...

Vierailija
4/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en lainaa enää.

Aikaisemmin lainasin yhdelle ystävälle ja hän palautti auton aina tankki tyhjänä. Ärsyttävää huomata että tankki onkin tyhjä, kun itse halusin lähteä jonnekin.

Sama ystävä lainasi autoani joskus myös luvatta. Asuttiin naapureina ja oli mielenkiintoista huomata että oma auto on kadonnut pihasta. Selitykseksi sain että "no kun me vaan käytiin pikaisesti kaupassa "

Vierailija
5/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa. En anna edes omalle isälleni. Ei olisi kuitenkaan varaa maksaa korjauksia enkä kehtaisi sitten niitä vaatiakaan. En myöskään itse aja tai pyydä lainaan toisten autoja!

Lainasimme kerran siskolleni ja sakkohan sieltä tuli perässä..

Vierailija
6/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lainatut tavarat saa takaisin rikkinäisinä.... 

Vierailija
7/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en lainaisi? Minulla on kaikki ystävät ja kaverit sellaisia, että ei tulisi mieleenkään sanoa ei. Ystävät ja kaverit ovat se jees. Auto, täh. Tuleeko lommo, ihan sama. Vaikka ei ole koskaan tullutkaan, ilmeisesti kaverini ja ystäväni ovat jonkin verran ajotaitoisia. Kaupunki on Helsinki.

Vierailija
8/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä autosi, kiitos lainasta. Vähän lommoa tuli mutta peltiähän se vaan on"

Eli en todellakaan lainaa.

Vierailija
9/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa! Suosittelen netistä etsimään vuokraamon.

Vierailija
10/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa.

Vierailija
11/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun autoni rattiin on asiaa vain perheenjäsenillä, poikkeksena jos on pitkä matka ja olen itse mukana, niin sitten pääsee ajamaan halutessaan. Autoja saa vuokraamoista ja niissä on vakuutukset. Jos tulee vahinko, vakuutus on vähän kranttu korvaamaan jos kuskina on ollut ulkopuolinen, kuulemma. 

Vierailija
12/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä lainannut kenellekään kaverille. Ainoastaan isälleni.

Vierailija
13/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kukaan ei ole pyytänyt. En kyllä mielelläni lainaisi. Helposti tulee lommoa ja naarmua ja kurja ruveta niistä neuvottelemaan. En itse kehtaisi pyytää lainaan. Kun meillä ei vielä ollut autoa, vuokrattiin pakettiauto muuttoihin.

Vierailija
14/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään. Kuskiksi voisin lähteä.

Vierailija
15/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan. Auto on vaan auto ja ainakin omat kaverini osaavat ajaa autolla, eivätkä ole ratissa ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen. Lisäksi luotan ystäviini, eli jos jotain kaikesta huolimatta sattuu, niin niistä saadaan kyllä sovittua.

Vierailija
16/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaisin autoani ainoastaan miesystävälleni ja yhdelle ystävälleni (+hänen miehelleen). Lapsuudenperheenjäsenille, eli veljelle ja isälle, lainaisin myös, sillä tiedän, että heidän kanssaan ei tulisi vääntöä korvauksesta jos jotain sattuu. Isäni on jo iäkäs ja jotain saattaisi hyvinkin sattua, mutta tiedän, että hän olisi valmis vaikka ostamaan uuden auton jos vahinko kävisi.

Vierailija
17/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Tai autoja, meillä niitä 4 kappaletta. Kovasti ovat olleet ystävien ja kevereiden käytössä aina kun heille tarpeen ja meille sopii. Ja siis muutto ja muissa hommissa. Miksemme lainaisi? Ostavat bensat tai dieselit ja yleensä tuovat kivoja "vastalahjoja". Ei tarpeen, mutta tyyillin täytekakku, kirja, villasukat jne.

Vierailija
18/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa kuin parille hyvälle ystävälle. Eräs tuttavani koitti lainata uutta autoamme 200km reissulle. Olen nähnyt heidän autonsa ja mihin kuntoon heidän lapsensa takapenkin saa..

Vierailija
19/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi. Autoani saa ajaa/lainata vain avomies, vanhemmat ja appivanhemmat. Muuten autooni ei saa kukaan muu koskea ellen ole itse mukana (esimerkiksi pitkä reissu ja vuorotellen ajetaan jne). Autovuokraamot ovat täynnä autoja ja yllättävän halvalla saa yhteen muuttoreissuun auton.

Vierailija
20/29 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 18:36"]

Helposti tulee lommoa ja naarmua ja kurja ruveta niistä neuvottelemaan. 

[/quote]Kannattaa valita kaverinsa paremmin. mun kavereina on vain sellaisia ihmisiä, jotka tuollaisessa tilanteessa oma-aloitteisesti tarjoutuisivat "ylikorjaamaan" aiheuttamansa vahingot. Uskallan kyllä lainata kavereilleni, pyyntöjä ei tosin ole tullut.