9. luokalta pääseminen ei ole saavutus
Peruskoulu on helppo jopa idiootille. Itsellä peruskoulun päättötodistuksessa 8,1 ka, enkä oikeasti mikään fiksu tai ahkera ole. Täytyy olla harvinaisen surkea, että peruskoulu voisi tuottaa mitään ongelmia. Elämäm_koululaisuus korreloi hyvin peruskoulun vaikeuksien kanssa.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:28"]Ei mulle peruskoulu ollut helppoa. Tein 3-4 iltana viikossa töitä, yhtenä iltana harrastus, yritin suoriutua koulusta ja nähdä kavereita. Monesti kokeisiin lukeminen tapahtui keskellä yötä. Onneksi ne ajat on takana.
[/quote]Tuohan oli ihan oma valinta jos hommaa elämänsä niin täyteen kaikkea muuta että ei ehdi kouluun. Sitä saa mitä tilaa.
Saatiin uusi palstahullu sitten listoille: yläaste hullu
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:02"]
Kuka ylpeilee 8,1 keskiarvolla? :DDD Meillä ei varmaan kenelläkään ollut noin surkeaa keskiarvoa kun pääsin peruskoulusta kolme vuotta sitten.
[/quote]
Heh, ylpeilyä havaittavissa myös sinussa :D
Mä olen 9 luokkalainen. Ja oon niin ilonen kun peruskoulu on kohta ohi. Joka ikinen päivä pinnistelen, että selviäisin koulusta. Mulla on lukihäiriö, oppimishäiriöitä ja hahmottamisvaikeuksia. Silti mä yritän parhaani ja teen töitä sen eteen että keskiarvonikin on tällä hetellä 7.7
Koska en vaan halua luovuttaa. Ja onhan tää mulle ainakin saavutus, että yhdeksän vuoden kärsimyksen jälkeen saan mennä sinne alalle minne oikeasti haluan ja jaksaisin varmasti opiskella sellaista, mikä mua kiinnostaa.
Peruskoulun vaikeudetkin voi johtua jostain esim keskittymishäiriö
Kyllä 9.-luokkalaisilla on syytäkin juhlia peruskoulun päättymistä, mitä nyt olen koittanut parhaani mukaan tukea ysillä opiskelevaa esikoistani, jolla tulee nyt kolmas koeputki ensi viikoksi (joka päivälle kokeita), minkä lisäksi heidän täytyisi saada valmiiksi erilaisia tutkielmia, esitelmiä ja muita projekteja - ja nuo kaikki ovat lykkäytyneet näille viimeisille kuukausille. Jos on vähänkään stressiin taipuvaista ihmistyyppiä, niin en yhtään ihmettele, jos kaikki tuntuu kaatuvan niskaan näillä 9.-luokkalaisilla. En tiedä, miten ja millä menestyksellä teidän nuorenne vastaavista koeputkista ja muista selviytyvät, mutta täällä tekee ainakin tiukkaa ja monesti on stressi purkautunut itkuna ja aggressiivisuudella, mikä on mielestäni vielä täysin inhimillistä.
Ap, toivottavasti teit aloituksen kieli poskessa. Silti kyselen, että mitkä asiat tässä elämässä Sinusta ovat saavutuksia?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:11"]Kiitti hei. Mä oon 8-luokalla ja kamppailen joka aamu itseni väkisin ylös sängystä että pärjäisin tulevan päivän koulussa. Mulla on hahmottamis-vaikeuksia joka vaikeuttaa fysiikkan,kemian ja esim. Matikan opiskelua. Taustalla koulukiusaamista, muita traumoja ja lievä masennus on tälläkin hetkellä. Ei oo helppoo. Joka päivä saan koulussa kuulla yhdeltä kaveriltani mitenkä tyhmä olen ja se on minun omaa syytä. Mitenkä selviän 9-luokasta? Niin, en tiiä. Tekis mieli vetää ranteet auki. Mutta te kaikkihan ootte niin täydellisiä ja kaikki on teille helppoo.
T.-00 tyttö
[/quote]Kaikki ei vaan voi olla fiksuja. Sorry.
[/quote]
Kiitos. Ei tarvii ihmetellä miks koululaiset kiusaa toisiaan kun aikuiset antaa näin hyvää esimerkkiä. Ja sitä paitsi se että ei pärjää koulussa ei tarkoita että olis tyhmä. Mä oon vahvoilla musiikissa ja liikunnassa. Sanoitan biisejä ja keikkailen mun bändin kanssa. Osaan ajatella tosi syvällisiäkin asioita mitä monet mun ikäset ei ajattele, mutta en vaan osaa koulussa. Tekeekö se musta tyhmän? Ja joku päivitteli amis-porukasta? Amikset valmistuu ammattiin ja amikseen on vaikeampi päästä mitä moneen lukioon. Vieläkö niitä amiksia pitää vittu mollata? Hävettää asua Suomessa kun aikuiset ihmisetkin on näin naurettavia.. Että kiitos sinulle kun sanoit mua tyhmäksi. Tuntuu ihanalle kuulla negatiivista palautetta 24/7 kaikilta ihmisiltä. Oli se sit mun koulumenestys tai pukeutuminen ni aina valitetaan. No musiikki on mun elämä. Ilman sitä en kestäis enää.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:42"]Kyllä 9.-luokkalaisilla on syytäkin juhlia peruskoulun päättymistä, mitä nyt olen koittanut parhaani mukaan tukea ysillä opiskelevaa esikoistani, jolla tulee nyt kolmas koeputki ensi viikoksi (joka päivälle kokeita), minkä lisäksi heidän täytyisi saada valmiiksi erilaisia tutkielmia, esitelmiä ja muita projekteja - ja nuo kaikki ovat lykkäytyneet näille viimeisille kuukausille. Jos on vähänkään stressiin taipuvaista ihmistyyppiä, niin en yhtään ihmettele, jos kaikki tuntuu kaatuvan niskaan näillä 9.-luokkalaisilla. En tiedä, miten ja millä menestyksellä teidän nuorenne vastaavista koeputkista ja muista selviytyvät, mutta täällä tekee ainakin tiukkaa ja monesti on stressi purkautunut itkuna ja aggressiivisuudella, mikä on mielestäni vielä täysin inhimillistä.
[/quote]
Onko peruskoulu jotenkin vaativampi nykyään? Tuo kun ei kuulosta mitenkään tutulta. Samaa olen miettinyt lukiosta. Me heiluttiin jossain kaupungilla lukuloma ja kirjoitettiin hyvin. Ystävän perheellä on ollut kauhea stressi kun lapsi kirjoitti tänä keväänä ...yhden aineen. Onko koulu oikeasti nykyään niin paljon haastavampaa?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:11"]Kiitti hei. Mä oon 8-luokalla ja kamppailen joka aamu itseni väkisin ylös sängystä että pärjäisin tulevan päivän koulussa. Mulla on hahmottamis-vaikeuksia joka vaikeuttaa fysiikkan,kemian ja esim. Matikan opiskelua. Taustalla koulukiusaamista, muita traumoja ja lievä masennus on tälläkin hetkellä. Ei oo helppoo. Joka päivä saan koulussa kuulla yhdeltä kaveriltani mitenkä tyhmä olen ja se on minun omaa syytä. Mitenkä selviän 9-luokasta? Niin, en tiiä. Tekis mieli vetää ranteet auki. Mutta te kaikkihan ootte niin täydellisiä ja kaikki on teille helppoo.
T.-00 tyttö
[/quote]Kaikki ei vaan voi olla fiksuja. Sorry.
[/quote]
Kiitos. Ei tarvii ihmetellä miks koululaiset kiusaa toisiaan kun aikuiset antaa näin hyvää esimerkkiä. Ja sitä paitsi se että ei pärjää koulussa ei tarkoita että olis tyhmä. Mä oon vahvoilla musiikissa ja liikunnassa. Sanoitan biisejä ja keikkailen mun bändin kanssa. Osaan ajatella tosi syvällisiäkin asioita mitä monet mun ikäset ei ajattele, mutta en vaan osaa koulussa. Tekeekö se musta tyhmän? Ja joku päivitteli amis-porukasta? Amikset valmistuu ammattiin ja amikseen on vaikeampi päästä mitä moneen lukioon. Vieläkö niitä amiksia pitää vittu mollata? Hävettää asua Suomessa kun aikuiset ihmisetkin on näin naurettavia.. Että kiitos sinulle kun sanoit mua tyhmäksi. Tuntuu ihanalle kuulla negatiivista palautetta 24/7 kaikilta ihmisiltä. Oli se sit mun koulumenestys tai pukeutuminen ni aina valitetaan. No musiikki on mun elämä. Ilman sitä en kestäis enää.
[/quote]
Sinä kuulostat fiksulta nuorelta. Tuossa iässä on vaikea tunnistaa omia vaikeuksia ja heikkouksia mutta selvästikin sinulla on ideaa tuossa. Ei kaikkien tarvitse olla hyviä lukuaineissa. Toivottavasti jaksat käydä koulun loppuun ja löydät oman alasi!
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:38"]
Peruskoulun vaikeudetkin voi johtua jostain esim keskittymishäiriö
[/quote]
Todennäköisesti kyseessä on kuitenkin vain "helvetin typerä ääliö" -syndrooma.
On olemassa ihmisiä jotka ei ole käyneet peruskouluakaan loppuun. Minä olen ka jotain yli8, mutta en amiksessa (erityisoppilaille tarkoitettu ammattikoulu) pärjännyt, koska matematiikka on minulle hankalaa ja mulla on add ahdistuin siitä, että menen lukkoon, kun mulle annetaan kassalla (vanha paska kassakone ei laskumahdollisuutta) ollessa rahaa enkä saa käyttää apuvälineitä (laskinta) että lasken paljon ostokset tekee ja paljon pitää antaa takaisin, joten aloin ryyppäämään ja douppaamaan eikä mua enää näkynyt koulussa joten sain kenkää enkä enää mene minnekään opiskelemaan, koska mulla ei äly selvästikään riitä mihinkään ja sitäpaitsi en väkivaltatuomion jälkeen haluamalleni alalle pääsisikään. En mä siellä ylä-asteellakaan paljon käynyt koska mua kiusattiin ja jos koulussa olin, olin sekaisin lääkkeistä, mutta silloin sain ihan ok nuomeroita (8,9,10) kokeista paitsi matikasta.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:42"]Kyllä 9.-luokkalaisilla on syytäkin juhlia peruskoulun päättymistä, mitä nyt olen koittanut parhaani mukaan tukea ysillä opiskelevaa esikoistani, jolla tulee nyt kolmas koeputki ensi viikoksi (joka päivälle kokeita), minkä lisäksi heidän täytyisi saada valmiiksi erilaisia tutkielmia, esitelmiä ja muita projekteja - ja nuo kaikki ovat lykkäytyneet näille viimeisille kuukausille. Jos on vähänkään stressiin taipuvaista ihmistyyppiä, niin en yhtään ihmettele, jos kaikki tuntuu kaatuvan niskaan näillä 9.-luokkalaisilla. En tiedä, miten ja millä menestyksellä teidän nuorenne vastaavista koeputkista ja muista selviytyvät, mutta täällä tekee ainakin tiukkaa ja monesti on stressi purkautunut itkuna ja aggressiivisuudella, mikä on mielestäni vielä täysin inhimillistä. [/quote] Onko peruskoulu jotenkin vaativampi nykyään? Tuo kun ei kuulosta mitenkään tutulta. Samaa olen miettinyt lukiosta. Me heiluttiin jossain kaupungilla lukuloma ja kirjoitettiin hyvin. Ystävän perheellä on ollut kauhea stressi kun lapsi kirjoitti tänä keväänä ...yhden aineen. Onko koulu oikeasti nykyään niin paljon haastavampaa?
[/quote]
Itse lukiolaisen + yläasteikäisen nuoren vanhempana voisin väittää, että opettajat vaativat nuorille nykyään entistä enemmän kaikenlaisia projekteja, koska tietokoneet on keksitty ja projektien tuottaminen on siten muka jollain tapaa helpompaa. Voihan se oikeasti ollakin helpompaa, mutta auta armias kun niitä tulee joka väliin, minkä lisäksi pitäisi ehtiä tekemään vino pino läksyjä ja käymään harrastuksissa, ettei pää räjädä neljän seinän sisällä pänttäämisestä. En muista, että omassa nuoruudessani olisi ollut edes niin paljon kokeita.tai sitten koealueet olivat paljon pienempiä ja lukemiseen ei mennyt paljon aikaa...
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:55"]On olemassa ihmisiä jotka ei ole käyneet peruskouluakaan loppuun. Minä olen ka jotain yli8, mutta en amiksessa (erityisoppilaille tarkoitettu ammattikoulu) pärjännyt, koska matematiikka on minulle hankalaa ja mulla on add ahdistuin siitä, että menen lukkoon, kun mulle annetaan kassalla (vanha paska kassakone ei laskumahdollisuutta) ollessa rahaa enkä saa käyttää apuvälineitä (laskinta) että lasken paljon ostokset tekee ja paljon pitää antaa takaisin, joten aloin ryyppäämään ja douppaamaan eikä mua enää näkynyt koulussa joten sain kenkää enkä enää mene minnekään opiskelemaan, koska mulla ei äly selvästikään riitä mihinkään ja sitäpaitsi en väkivaltatuomion jälkeen haluamalleni alalle pääsisikään. En mä siellä ylä-asteellakaan paljon käynyt koska mua kiusattiin ja jos koulussa olin, olin sekaisin lääkkeistä, mutta silloin sain ihan ok nuomeroita (8,9,10) kokeista paitsi matikasta.
[/quote]
No sinulle ei riitä sympatiaa. Piti vielä mennä hakkaamaan joku! Ihan itse mokasit.
Mulle koulu oli todi helppoa, mutta siksipä onkin ollut järkytys todeta, että tilanne voi olla oikeasti toinen. Mulla on lukihäiriöinen lapsi, joka tekee todella paljon koulun eteen, huomattavasti enemmän kuin ikätoverinsa ja silti hänen koulumenestyksensä on keskinkertainen. Ja olen lapsestani tosi ylpeä!
Vietin synttäreitä tässä viime viikolla. Ajatella että ihan kakun leivoin ja kutsuin ystäviä kylään, oikein juhlistin sitä kuin jotain saavutusta muka. Kaikkea minäkin kuvittelen itsestäni, taidan olla varsinainen kehari ihan kun luulen olevani oikein jotain vaikka kaikki kuitenkin täyttää 27 kerran elämässään. Mahtaa nyt av-mammoilla olla naurussa pitelemistä...
Ei mulle peruskoulu ollut helppoa. Tein 3-4 iltana viikossa töitä, yhtenä iltana harrastus, yritin suoriutua koulusta ja nähdä kavereita. Monesti kokeisiin lukeminen tapahtui keskellä yötä. Onneksi ne ajat on takana.