9. luokalta pääseminen ei ole saavutus
Peruskoulu on helppo jopa idiootille. Itsellä peruskoulun päättötodistuksessa 8,1 ka, enkä oikeasti mikään fiksu tai ahkera ole. Täytyy olla harvinaisen surkea, että peruskoulu voisi tuottaa mitään ongelmia. Elämäm_koululaisuus korreloi hyvin peruskoulun vaikeuksien kanssa.
Kommentit (37)
Kyllä se tosiaan jo vaatii enemmän yrittämistä jäädä luokalleen yläkoulussa kuin päästä kaikesta lävitse. Mutta mikään ei ole elämänkoululaisille mahdotonta.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:56"]
Ei kai kukaan niin väitäkään. Mutta yksi siirtymäriitti kuitenkin ja siksi asia jota voi kotipiirissä juhlistaa.
[/quote] Juuri näin. Toisaalta, jos pelkää elämää, pelkää sen juhlistamistakin.
Meillä on lasten kanssa juhlittu jokaiselta luokalta pääsyä. Käyty kahvilassa tms. On aina juhlallista kun koulu loppuu ja kesäloma alkaa!
Juhlitaanhan konfirmaatiotakin, eikä kukaan voi väittää että se olisi mikään suuri ponnistus... Näitä kahta verrattaessa ymmärrän kyllä peruskoulun päätösjuhlan.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:56"]
Ei kai kukaan niin väitäkään. Mutta yksi siirtymäriitti kuitenkin ja siksi asia jota voi kotipiirissä juhlistaa.
[/quote]
Mitä ihmeellistä siinä muka on? _Kaikki_ suomalaiset joutuvat käymään peruskoulun ja menemään läpi. Mitä ihmeellistä siinä on? Kaikki suomalaiset myös hengittävät, mutta ei sitä juhlita.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:56"]
[/quote]
Mitä ihmeellistä siinä muka on? _Kaikki_ suomalaiset joutuvat käymään peruskoulun ja menemään läpi. Mitä ihmeellistä siinä on? Kaikki suomalaiset myös hengittävät, mutta ei sitä juhlita.
[/quote] me juhlitaan paljon pienempiäkin asioita. Nimeäkin aina nimipäivänä. Vaikka sekin kaikilla on.
Toki jokainen tyylillään.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:57"]
Juhlitaanhan konfirmaatiotakin, eikä kukaan voi väittää että se olisi mikään suuri ponnistus... Näitä kahta verrattaessa ymmärrän kyllä peruskoulun päätösjuhlan.
[/quote]
Itse en mitään tekopyhää rippikoulua käynyt tai tule ikinä käymään. Täysin tekopyhää kuulua kirkkoon, jotta saisi avioliittonsa siunauksen jumalalta, johon ei usko.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:57"]
[/quote]
Itse en mitään tekopyhää rippikoulua käynyt tai tule ikinä käymään. Täysin tekopyhää kuulua kirkkoon, jotta saisi avioliittonsa siunauksen jumalalta, johon ei usko.
[/quote] päivänsäde kultasiipi
Kuka ylpeilee 8,1 keskiarvolla? :DDD Meillä ei varmaan kenelläkään ollut noin surkeaa keskiarvoa kun pääsin peruskoulusta kolme vuotta sitten.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:56"]
[/quote]
[/quote]
Parempi vaan viettää tasaista arkea joka päivä. Vappuna ei ainakaan mennä minnekään. Eikä naureta.
No, onhan se lapsen elämässä saavutus, että on saanut jotakin päätökseen. Yhdeksän vuotta on sitä paitsi lapselle pitkä taival, ei sitä voi verrata aikuisen vuosikymmeneen.
Annetaan siis kaikkien peruskoulunsa päättävien juhlia tänäkin vuonna, onnittelut heille! :)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:57"]
[/quote]
[/quote]
Otinkin kantaa siihen, että ne jotka käyvät rippikoulun yleensä myös juhlistavat konfirmaatiota. Tarkoitus oli vertailla konfrimaation ja peruskoulun loppumisen juhlistamista. Pahoittelen jos koit tämän jotenkin uskontoa tuputtavana puheenvuorona, tarkoitukseni oli neutraalisti ottaa kyseinen juhla esimerkiksi.
Nämä samat tyhmät reppanat, joille se ON saavutus, juhlii myös amiksesta valmistumista... Kyllä saa hyvät naurut!
Eihän se mikään saavutus ole, mutta omanlainen päätepiste kuitenkin.
Itse ainakin muistan kun ysiltä pääsi, niin kavereiden kanssa juhlittiin sitä. Oli haikeaa erota ihmisistä, joista osan kanssa oli ollut samalla luokalla yhdeksän vuoden ajan, ja sitten kaikkien tiet vaan erosivat siinä ysin loputtua. Tavallaan siinä on myös kyse oman elämän suunnasta, ja siitä mihin sen haluaa viedä.
Tietenkään ei kaikkien tarvitse sitä juhlia, mutta ne jotka niin haluaa tehdä niin tehkööt. :)
Ap, luuletko sinä, että juhlissa pitää aina juhlia jotain SAAVUTUSTA?!!
Älä ole naurettava. Enemmistö juhlista EI ole saavutusten juhlintaa, vaan elämänmuutosten ja käännekohtien juhlintaa. Syntymäpäivät, häät, hautajaiset, ristiäiset, kalenterissa olevat juhlapäivät - niistä ei mikään ole saavutusten juhlintaa, ja silti niitä juhlitaan!
Paitsi tietysti av:n hapannaamat, joiden mielestä juhlat ovat aina vaan hänen kiusakseen järjestettyjä kerjuutilaisuuksia, joidne tarkoitus on kerätä vierailta maksimaalisesti lahjoja ja tarjota mahdollisimman huonoa ja halpaa juhlatarjottavaa...
;-)
En tajua niitä jotka juhlii naimisiinmenoa, se ei ole saavutus! Kun naimisissa on oltu 10v niin se alkaa jo olla jotain! ;)
relaa ap, ihmisillä on oikeus juhlistaa elämän isoja ja pieniä kivoja juttuja.
Kiitti hei. Mä oon 8-luokalla ja kamppailen joka aamu itseni väkisin ylös sängystä että pärjäisin tulevan päivän koulussa. Mulla on hahmottamis-vaikeuksia joka vaikeuttaa fysiikkan,kemian ja esim. Matikan opiskelua. Taustalla koulukiusaamista, muita traumoja ja lievä masennus on tälläkin hetkellä. Ei oo helppoo. Joka päivä saan koulussa kuulla yhdeltä kaveriltani mitenkä tyhmä olen ja se on minun omaa syytä. Mitenkä selviän 9-luokasta? Niin, en tiiä. Tekis mieli vetää ranteet auki. Mutta te kaikkihan ootte niin täydellisiä ja kaikki on teille helppoo.
T.-00 tyttö
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:11"]Kiitti hei. Mä oon 8-luokalla ja kamppailen joka aamu itseni väkisin ylös sängystä että pärjäisin tulevan päivän koulussa. Mulla on hahmottamis-vaikeuksia joka vaikeuttaa fysiikkan,kemian ja esim. Matikan opiskelua. Taustalla koulukiusaamista, muita traumoja ja lievä masennus on tälläkin hetkellä. Ei oo helppoo. Joka päivä saan koulussa kuulla yhdeltä kaveriltani mitenkä tyhmä olen ja se on minun omaa syytä. Mitenkä selviän 9-luokasta? Niin, en tiiä. Tekis mieli vetää ranteet auki. Mutta te kaikkihan ootte niin täydellisiä ja kaikki on teille helppoo.
T.-00 tyttö
[/quote]Kaikki ei vaan voi olla fiksuja. Sorry.
Hienoa, että sinulla yläkoulu sujui hyvin! Kaikilla ei ole kuitenkaan yhtä helppoa. Esikoiselleni, joka oli peruskoulun ajan aivan normaalioppilas, ysiluokka tuotti isoja vaikeuksia, ja ka oli 6,4. Onneksi elämämkoulun vaihtoehtona oli kymppiluokka, jossa keskiarvo nousi kasiin. Sieltä oli helppo jatkaa lukioon, josta pääsi hyvin arvosanoin ja edelleen haluamiinsa jatko-opintoihin armeijan jälkeen (en kerro tarkemmin, ettei tunnisteta kenellä on av-mamma).
Taidat olla vielä aika nuori (ellet ole provo). Mutta ehkä se elämämkoulu sinuakin vielä koulii.