Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elä täyttä elämää, älä ole parisuhteessa

Vierailija
26.04.2015 |

Olen huomannut, kuinka paljon täydempää elämää olen pystynyt elämään, verrattuna tuttaviin jotka elävät parisuhteessa. Ei tarvitse tehdä kompromisseja, ei tarvitse kuunnella kumppanin valituksia ja kinastella pikkuasioista. Rahat voin käyttää itseeni ja harrastuksiini. Syyttäkää itsekkääksi, mutta olen onnellinen omaan elämääni. Moniko parisuhteessa elävä voi sanoa samaa? Ainakaan kovin moni tällä palstalla oleva ei vaikuta siltä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole lapsia?

Vierailija
2/16 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. No minulla on lapsia ja mies. Ihan täyttä elämää elän ja olen onnellinenkin. Teen työtä josta tykkään ja tulen palkalla hyvin toimeen. Koen itseni hyvin tarpeelliseksi ja elämälläni on suunta ja tarkoitus.

Vierailija
4/16 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:47"]

Sulla ei ole lapsia?

[/quote]

Ei.  Olen vapaaehtoisesti lapseton. Ai niin, en voi ymmärtää elämää, ennen kuin olen tehnyt tenavan jonkun kanssa.

Vierailija
5/16 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus paistaa läpi.

Vierailija
6/16 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:50"]

Aijaa. No minulla on lapsia ja mies. Ihan täyttä elämää elän ja olen onnellinenkin. Teen työtä josta tykkään ja tulen palkalla hyvin toimeen. Koen itseni hyvin tarpeelliseksi ja elämälläni on suunta ja tarkoitus.

[/quote]

Good for you.

Vierailija
7/16 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on totta, mutta jos sulla on lapsia, säälin heitä. Jäävät äkkiä kakkoseksi kun vastaan tulee se kuuluisa "mun oma elämä"

Vierailija
8/16 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä onnellisempi parisuhteessa. Saan käyttää rahani edelleen miten tahdon. Minulla on omia menoja ja harrastuksia. En kinastele pikkuasioista ja kompromisseja joutuu tekemään aina elämässä. Se että viihdyn kotona, en viitsi tuhlata rahoja bilettämiseen, extempore viikonloppureissuihin tai ostaa kaappia täyteen kenkiä ei tarkoita etten nauttisi siitä että rahat käytän uuteen hellaan ja nautin telkkarinkatselusta kainalossa joka lauantai-ilta.

Vierailija
9/16 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen ja tämä pariauhde on syy siihen

Vierailija
10/16 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Good for you! Olen iloinen puolestasi :)

Minä taas en koe, että olisin luopunut jostakin kun olen parisuhteessa. Meillä on hauskaa yhdessä, yhteisiä harrastuksia, yhteisiä ystäviä, kiva koti ja tulevaisuuden suunnitelmia. On hauskaa jakaa asioita oman rakkaan kanssa. Toki ystävien kanssa asioiden jakaminen on mukavaa myös, mutta se on hieman erilaista.

Musta tuntuu, että teen paljon enemmän kaikkea kivaa ja erilaista kun on joku, jonka kanssa tehdä. 

Vierailija
11/16 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mies ja meillä onsamanlaiset unelmat ja haaveet ja toteutammw yhdessä meiän haaveita :) onneks pystyn siihen samanhenkisen kumppanin kanssa. Haaveenani ei oo rällästellä baarissa sinkkuna.

Vierailija
12/16 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä voin parisuhteessa tehdä hyvin pitkälle mitä huvittaa. Oikeastaan ainoa ero sinkkuna elämiseen, minkä näin äkkiseltään keksin, on tietenkin uskollisuus yhteen mieheen. Mutta toisaalta, mulla on aina kotona joku, jonka kainaloon käpertyä :) Ei tarvitse tyynyjä halailla tai baarista etsiä jotain kompromissipanoa.

Käytän rahani tasan tarkkaan itseeni ja näin kahden tulon taloudessa eläminen on itseasiassa halvempaa kuin yksin eläminen, joten sitä rahaa jää enemmän humputteluun kuin vastaavan summan tienaavalla sinkulla. Mieheni ei koskaan ole estänyt minua lähtemästä ystävieni kanssa reissuun tai maksamasta kalliista harrastuksesta. Koska rahaa riittää mukavaan elämään, emme riitele oikeastaan koskaan. Ainoastaan kodinhoito ja erilaiset siisteyskäsitykset vaativat kompromisseja. Toisaalta, eipähän tarvitse siivota yksin!

Vierailija
13/16 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:47"]

Sulla ei ole lapsia?

[/quote]

Ei.  Olen vapaaehtoisesti lapseton. Ai niin, en voi ymmärtää elämää, ennen kuin olen tehnyt tenavan jonkun kanssa.

[/quote]

Ei kun mä vaan kysyin :O t.2

Vierailija
14/16 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, elämässä ontärkeintä olla onnellinen. Itse olen onnellinen tässä parisuhteessa, en ole luopunut mistään vaan olen halunut jakaa asioita, olla intiimissä yhteydessä henkisesti ja fyysisesti, rakastaa ja olla rakastettu, saada pyyteettömiä haluavia katseita päivittäin, huolehtia ja tehdä hyvää, olla ystävä ja saada ystävän. Minullakin on huonoja suhteita ollut mutta tämä mitä nyt on, tämä on sitä mitä olen etsinyt ja olen näin onnellinen. :) Tietysti ei ihmisen kuulu olla muista riippuvainen, ihmissuhteita tulee ja menee ja ne voivat olla hyvinkin valheellisia ja satuttaa mutta minusta niissä aina oppii paljon, itsestä ja muista.

Vierailija
15/16 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ajattelutavan, mutta minulle riitti 26 vuotta ilman parisuhdetta. Nykyään onnellisesti avoliitossa.

Oletko kenties juuri eronnut ja yrität vakuutella itsellesi, kuinka parempi onkaan olla "vapaa"? Mielestäni todellista vertailua ei voi tehdä, ellei ole kokenut sekä sinkkuelämää että parisuhdetta niin hyvässä kuin pahassakin!

Vierailija
16/16 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:09"]

Ymmärrän ajattelutavan, mutta minulle riitti 26 vuotta ilman parisuhdetta. Nykyään onnellisesti avoliitossa.

Oletko kenties juuri eronnut ja yrität vakuutella itsellesi, kuinka parempi onkaan olla "vapaa"? Mielestäni todellista vertailua ei voi tehdä, ellei ole kokenut sekä sinkkuelämää että parisuhdetta niin hyvässä kuin pahassakin!

[/quote]

Tuossa ei ole järkeä, koska sen parisuhteen laatu riippuu niin paljon siitä vastapuolesta. Eli sinkkuutta ja parisuhdetta ei voi vertailla jotta tietää kumpi on parempi.