Tyylikäs sisustus opiskelija-asuntoon
Olen opiskelija ja muuttamassa minulle uuteen asuntoon. Minulla ei tällä hetkellä ole lainkaan isoja huonekaluja, mutta aion hankkia kaksioon mm. sängyn, ruokapöydän tuoleineen ja (vuode)sohvan. Kysymys kuuluu: mistä hankkisitte kyseisiä huonekaluja huokeaan hintaan, mutta modernin tyylikkäinä? Mitä muita tyyli- tai sisustusvinkkejä haluaisit jakaa?
Pidetään ketju siistinä ja positiivisena :)
Kommentit (24)
Useimmille opiskelijaikäisille ”huokeaan hintaan mutta modernin tyylikkäinä” tarkoittaa ikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Useimmille opiskelijaikäisille ”huokeaan hintaan mutta modernin tyylikkäinä” tarkoittaa ikeaa.
Eli vastaus on "Ei mitenkään".
Kannattaa sekoittaa uutta ja vanhaa, eli osa ikeasta, osa kirpparilta, niin ei tule liian tylsä ja kolkko sisustus.
No jos uutta niin Jysk, Ikea yms. halpakaupat. Käytettynäkin voi saada kaikenlaista jopa ilmaiseksi kunhan on varma ettei niiden mukana tule mitään ötököitä.
Pyri ostamaan kunnollista materiaalia olevia tuotteita mieluummin kuin lastulevyä tai Ikean tyylistä pahvia. Esimerkiksi puuta voit maalata, jos kaipaat jossain vaiheessa vaihtelua, eikä tule rahanmenoa huonekalujen vaihtamisesta.
Älä osta asuntoa aivan täyteen tavaraa, ja osta myös mittasuhteiltaan oikeanlaisia huonekaluja, jotta asunto ei tunnu pieneltä ja ahtaalta. Et esimerkiksi tarvitse kuuden hengen ruokapöytää, vaan voit ostaa vaikkapa kahden hengen jatkettavan pöydän.
Saat mahdollisesti lahjaksi astioita, pyyhkeitä jne. Määritä etukäteen värimaailma ja tyyli, niin kotisi sisustus pysyy yhtenäisenä.
Pidä koti siistinä, se on tyylikästä ja viihtyisää :)
minulla on ikean tietokonekaappi aina muutossa mukana,paras.varmaan lastulevyä.
Kiitos jo tulleista vinkeistä!
Minulla olisi noin 1000 € käytettävissä, josta oletan sängyn vievän aika paljon. Pienempi summa on tietysti aina parempi, mutta kodin tuholaisia en ole valmis majoittamaan.