Tyylikäs sisustus opiskelija-asuntoon
Olen opiskelija ja muuttamassa minulle uuteen asuntoon. Minulla ei tällä hetkellä ole lainkaan isoja huonekaluja, mutta aion hankkia kaksioon mm. sängyn, ruokapöydän tuoleineen ja (vuode)sohvan. Kysymys kuuluu: mistä hankkisitte kyseisiä huonekaluja huokeaan hintaan, mutta modernin tyylikkäinä? Mitä muita tyyli- tai sisustusvinkkejä haluaisit jakaa?
Pidetään ketju siistinä ja positiivisena :)
Kommentit (24)
Useimmille opiskelijaikäisille ”huokeaan hintaan mutta modernin tyylikkäinä” tarkoittaa ikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Useimmille opiskelijaikäisille ”huokeaan hintaan mutta modernin tyylikkäinä” tarkoittaa ikeaa.
Eli vastaus on "Ei mitenkään".
Kannattaa sekoittaa uutta ja vanhaa, eli osa ikeasta, osa kirpparilta, niin ei tule liian tylsä ja kolkko sisustus.
No jos uutta niin Jysk, Ikea yms. halpakaupat. Käytettynäkin voi saada kaikenlaista jopa ilmaiseksi kunhan on varma ettei niiden mukana tule mitään ötököitä.
Pyri ostamaan kunnollista materiaalia olevia tuotteita mieluummin kuin lastulevyä tai Ikean tyylistä pahvia. Esimerkiksi puuta voit maalata, jos kaipaat jossain vaiheessa vaihtelua, eikä tule rahanmenoa huonekalujen vaihtamisesta.
Älä osta asuntoa aivan täyteen tavaraa, ja osta myös mittasuhteiltaan oikeanlaisia huonekaluja, jotta asunto ei tunnu pieneltä ja ahtaalta. Et esimerkiksi tarvitse kuuden hengen ruokapöytää, vaan voit ostaa vaikkapa kahden hengen jatkettavan pöydän.
Saat mahdollisesti lahjaksi astioita, pyyhkeitä jne. Määritä etukäteen värimaailma ja tyyli, niin kotisi sisustus pysyy yhtenäisenä.
Pidä koti siistinä, se on tyylikästä ja viihtyisää :)
minulla on ikean tietokonekaappi aina muutossa mukana,paras.varmaan lastulevyä.
Kiitos jo tulleista vinkeistä!
Minulla olisi noin 1000 € käytettävissä, josta oletan sängyn vievän aika paljon. Pienempi summa on tietysti aina parempi, mutta kodin tuholaisia en ole valmis majoittamaan.
Minulle on ok, jos osa huonekaluista on Ikeasta. Esimerkiksi Malm-lipastot ovat ihan kivoja, vaikka ne kirkuvatkin alkuperäkseen ikeaa. Toisaalta samasta syystä kyselenkin vinkkejä, koska en halua kodin näyttävän sekalaiselta kokoelmalta :D
AP
Itse ostin sängyn Askosta juuri alennusmyynnistä ovh 3448 ja nyt 1718 e. (ale oli 9.1 asti voimassa, vinks vinks kaikki-50%.)
Ruokaryhmä oli muistaakseni Maskusta noin 850e ja muuhun sisustukseen meni muutama tonni, sis astiat ja tekstiilit ja ihan kaiken.
Kaveri sisusti kämppänsä alle 500e, ja ihan kiva on hänelläkin. Sänky on vaan aika huono.
Mutta riippuu siis sinun budjetista pitkälti.
Onko sillä sisustuksella lopulta väliä kun ehdit käydä kotona vain nukkumassa.
Älä osta kaikkea kerralla vaan ensin vain välttämättömät. Saatat myöhemmin huomata, että haluat toisenlaisen tyylin tai sellaista mitä ajattelit tarpeellisena ei olekaan enää tarpeellinen puolen vuoden asumisen jälkeen.
Tytär hankki opiskelukaksioonsa harmaan siistin sohvan, sohvapöydän, maton ja valaisimen Ikeasta. Meillä oli ylimääräinen moderni senkki hänelle ja siskolta peri valkoisen ruokailuryhmän ja verhot
Makuuhuoneeseen tuli vain 140cm sänky ja iso Ikean lipasto vaatteille
Rahaa meni n 1500 + pikkusälään jotain. Asunnosta tuli tosi tyylikäs vaikken itse pidäkään mustasta, valkoisesta enkä beigestä:)
Halvemmallakin olisi päässyt jos olisi ostanut kaiken käytettynä
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä sisustuksella lopulta väliä kun ehdit käydä kotona vain nukkumassa.
Mun tyttären kodista on tullut kaverusten tukikohta joten on sillä väliä. Laittavat porukalla ruokaa ja katsovat leffoja kun ei baareihin viitsi koronan takia mennä
12
Jostain Jyskistä ja Rustasta ja vastaavista saa halvalla verhoja, peilejä yms. sisustustavaraa jotka on ihan tyylikkään näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jostain Jyskistä ja Rustasta ja vastaavista saa halvalla verhoja, peilejä yms. sisustustavaraa jotka on ihan tyylikkään näköisiä.
No miksei sitten kaikki tuloluokat hae sieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksei sitten kaikki tuloluokat hae sieltä?
Minä ainakin haen ja mulla on ihan hyvät tulot. Ja hakee moni muukin. -edellinen
Ostaisin isommat huonekalut parempilaatuisina kuin ne, jotka on helpompi päivittää parempaan. Esimerkiksi sänky, tuoli ja pöytä ovat mielestäni erittäin tärkeät, koska niissä vietetään niin paljon aikaa. Mieti haluatko jenkkisängyn vai sängyn rungon ja patjan. Itselläni on hyvin yksinkertainen runko, johon on mielestäni helpompi ja varmaan halvempikin vaihtaa patja, sitten kun vanha ei enää ole hyvä. Panostaisin siis hyvään patjaan sekä myös omalle vartalolle sopivaan tuoliin ja pöytään.
Lisäksi voisin mainita, että monet kerrostaloasunnot ovat kesällä todella kuumia. Pyri hankkimaan tuuletin jossain vaiheessa, mutta juuri nyt kannattaa kiinnittää huomio sälekaihtimiin/pimentävään rullaverhoon/pimentäviin verhoihin. Ne ovat monille tarpeelliset valon määrän lisääntyessä kevään mittaan.
Ikeaan, sieltä saa kaiken tarvittavan halvalla. Minusta myös ihan trendikkäitä kalusteita.
Facebookissa roskalava ryhmään ilmoitus mitä kaikkea otat vastaan.
Just katoin torista yhen ilmasen sängyn. Oli hyvässä kunnossa eikä ees ötököitä
Vink vink;)
Budjettisi?