Saako yksinhuoltaja sanoa olevansa väsynyt?
Luin tuossa vanhoja ketjua, ja aina kivitetään jos on väsynyt tai tarvii apua arjessa?
Kommentit (28)
Miksi ette sit lepää? Mä oon kahden lapsen yh. Aion olla koko päivä Netflixissä. Ruuan laitan ja käydään pyöräilemässä. En aio siivota tänään. Lapset pärjää kyllä ilman jatkuvaa viihdytystä ja paapomista. Kun he nukkuu mäkin nukun. Lasten päikkäriaikana touhu seis ja nukkumaan. Kun he herää, ota lapsi mukaan siivoomaan. Pienikin lapsi voi vaikka pölyhuiskulla heiluttaa. Pese yksi kone päivässä pyykkiä, jos on pakko joka päivä jotain pestä, niin yksi kone. Syökää eilisen ruokaa tai tilaa pizza. Pidä sunnuntai edes lepopäivänä. Miksi pitää koko ajan touhuta? En ymmärrä. Terv kahden lapsen totaali-yh
Vinkkinä, että ei tarvitse tehdä koko ajan niin hirveästi. Omaa aikaa silloin, kun lapsi nukkuu. Kun hän on hereillä kannattaa tehdä yhdessä lapsen kanssa kotityöt. Minulla on kolme koululaista ja 1-vuotias. Ei väsytä, kun teen KAIKKI kotityöt taaperon kanssa yhdessä. Kun hän nukkuu roikun netissä tai opiskelen. Kolme päivää viikosta käyn töissä. Isommat lapset vievät roskia ja kerran kuussa hoitavat kolmestaan viikkosiivouksen. Muuten hoidan sen itse. Isoin (16) hoitaa maksusta pienintä, jos haluan lähteä leffaan tai ulos kavereiden kanssa. Vuoden aikana olen kolme kertaa halunnut, mutta tärkeintä onkin, että on mahdollisuus lähteä, vaikka sitä ei käyttäisikään. Lasten harrastukset on järjestetty niin, ettei tarvitse viedä.
Ei kai kukaan ole sitä mieltä, ettei saisi sanoa olevansa väsynyt. Yh tai ei. Itse olen kolmen yh ja välillä hemmetin väsynyt. Hae voimaa sulle tärkeistä asioista. Tsemiä ap.
Olen minä väsynyt mutta tässä ei ole aikaa olla väsynyt. Mullakin vaan yksi lapsi 1,5v. Meni just päikkäreille, tiskit, pyykit, suihku ja ruoanlaitto 2h sisään on nyt tehtävä jotta lapsen kanssa olemiseen jäisi aikaa ip. Väsyttää ja stressaa tää kämppä, haluaisin itsekin vain mennä nukkumaan. Sama se, nyt tukka putkelle :)
No ei saa, eikä saa lomailla ilman lapsia. Yh on aina siiderivalas ja hänen lapsensa ovat mölyapinoita. Siis jos yh on nainen, ja jos uskoo tämön palstan kirjoittajia. Jos yh on mies hän on sankari!
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:27"]
No ei saa, eikä saa lomailla ilman lapsia. Yh on aina siiderivalas ja hänen lapsensa ovat mölyapinoita. Siis jos yh on nainen, ja jos uskoo tämön palstan kirjoittajia. Jos yh on mies hän on sankari!
[/quote]
Juuri näin. Eikä oikeasti ole edes kiinni siitä syystä, miksi on jäänyt yh:ksi. Esim. itse olen yh, koska mieheni on sairastunut vuosia sitten vakavasti, on ollut jo kauan laitoshoidossa eikä ole muutamaan vuoteen enää tunnistanut ketään läheisiään eikä omaisiaan, eikä tila tule koskaan enää kohenemaan. Silti minuun suhtaudutaan tasan sillä samalla viha-halveksunnalla millä kaikkiin yksinhuoltajanaisiin.
Se johtuu vain siitä syystä, että itsenäinen nainen herättää misogynistisissä miehissä vihaa ja perhehelvetissä elävissä naisissa kateutta.
Saat olla väsynyt, onko se vakavaa?
Miksi olet yksinhuoltaja? Oliko oma valintasi vai eikö lapsesi isä halunnnut ollla lapsesi elämässä. Vai oletko leski? Oletko äiti "suunnittelun" lapsen hankinnan tuloksena? Onko sinulla tukiverkkoa?
Kaikesta yllämainituista huolimatta saat olla TODELLAKIN väsynyt, niin olen minäkin. Olen neljän lapsen äiti, DI, töissä Helsingissä ja maailmalla. Ja lasten isä 8-16 töissä. Muksut 3v., 6v., ja 11v., ja 14v. Meillä toimi lasten ollessa pikkusia ja toimii.
Ja joo, olemme olleet väsyneitä ja olemme aika usein, mutta niin se vaan menee. Samoin oli omassa lapsuuden perheessä. Äiti yksinhuoltaja kolmelle, ja hän teki kahta työtä. Toki, jos terveys pettää, niin sitten hae apua, sitä löytyy kyllä.
[/quote]
Naiset kyllä haukkuvat yh-isiä tossukoiksi ja ties miksi.
Yh-isistä ei edes puhuta. Tuleeko tv:stä sarjoja yh-isistä? Ei tule. Antavatko yh-isät haastatteluja paskalehdissä? Eivät anna. Meidät on lakaistu maton alle. Pois silmistä.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:36"]
[/quote]
Yh-isistä ei edes puhuta. Tuleeko tv:stä sarjoja yh-isistä? Ei tule. Antavatko yh-isät haastatteluja paskalehdissä? Eivät anna. Meidät on lakaistu maton alle. Pois silmistä.
[/quote]
Juuri näin!
Minusta olisi mielenkiintoista kuulla feministien näkemys sille, että millä tavalla yh-isiä nostetaan sankareiksi :D
Missä tämä käytännössä näkyy? Muualla kuin feministin päänupissa.
[/quote]
[/quote]
Kyllä lapset arvostaa sinua ja se vielä palkitsee.
Minä väsyin, en sanonut sitä kenellekään. En väsynyt lapsiin, väsyin muihin ihmisiin, työhön ja kaikkiin ylimääräisiin vaatimuksiin.
Telkkarissa tuli joskus yksi sarja yh-isästä.
Minä saan tuttavilta negatiivista kettuilua, koska olen yh enkä lainkaan väsynyt. Tuttavapiirissä väsyneitä tuetaan ja ymmärretään, mutta jos et ole väsynyt niin sinussa on silloin jotain vikaa tai olet yli-ihminen.
Olen myös väsynyt. 2v yksinhuoltaja, opiskelen ja nyt käyn vielä samalla töissä. Ei tukiverkkoa mutta minulle on lomaa lähteä kavereille kahville niin lapsi leikkii toisten kanssa
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:32"]
Saat olla väsynyt, onko se vakavaa?
Miksi olet yksinhuoltaja? Oliko oma valintasi vai eikö lapsesi isä halunnnut ollla lapsesi elämässä. Vai oletko leski? Oletko äiti "suunnittelun" lapsen hankinnan tuloksena? Onko sinulla tukiverkkoa?
Kaikesta yllämainituista huolimatta saat olla TODELLAKIN väsynyt, niin olen minäkin. Olen neljän lapsen äiti, DI, töissä Helsingissä ja maailmalla. Ja lasten isä 8-16 töissä. Muksut 3v., 6v., ja 11v., ja 14v. Meillä toimi lasten ollessa pikkusia ja toimii.
Ja joo, olemme olleet väsyneitä ja olemme aika usein, mutta niin se vaan menee. Samoin oli omassa lapsuuden perheessä. Äiti yksinhuoltaja kolmelle, ja hän teki kahta työtä. Toki, jos terveys pettää, niin sitten hae apua, sitä löytyy kyllä.
[/quote]
Minuakin kiinnostas nämä kysymykset. Onko ap linjoilla?
Ap paikalla!
Lapsia on useampi, kaikki yhdessä haluttuja ja toivottuja. Mies rakastui toiseen ja sanoutui irti tästä arjesta.
Käyn töissä, tavallaan pärjätään ihan hyvin, väsymys on sitä että kokoajan on tehtävä jotain. Hetkeksikään ei voi irrottaa otetta arjesta. Aina on lasten harrastusta, kuskausta, lääkäriä, jotain muuta menoa.
Ei siis sellaista toivotonta ylitsepääsemätöntä väsymystä, mutta sellaista että olisi ihanaa olla edes yksi ilta rauhassa, siivota, katsoa telkkaria, nukkua tarpeeksi.
Nyt kun kirjoitan tämän niin väsymys kuulostaa pieneltä ja mitättömältä, ha siis voisi olla huonomminkin. En vaan jotenkin kehtaa sanoa ystävillekään että välillä olen turhautunut ja väsynyt arkeen...
[/quote]
[/quote]
Mitä helvettiä oikein jauhat :D yksinhuoltajaisistä kertovia elokuvia ovat mm. Uneton Seattlessa, Koti eläintarhassa, Angels Crest, Mustesydän, Maailmojen sota. Sarjoja: Dexter, Lähiöunelmia, Everwood, Kylmää terästä, Single Father, Vincent, Unelmiesi mies. Kaikkia noita yh-isäroolituksia yhdistää yh-isän vapaus olla oma itsensä, esim. elokuvassa Uneton Seattlessa mies puhui lapselleen seksinpuutteestaan ja jätti joulun järjestämättä, koska oli niin syvässä itsesäälissä. Eipä voisi kuvitellakaan elokuvaa, jossa yh-äippä ihan hyväksytysti toimisi noin! Saati sellaista elokuvaa, jossa nuori mies haluaa pelastaa yh-äidin sotkuisen ja kaaoksessa olevan kodin ja perheen :D (Koti eläintarhassa).
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 13:10"]
[/quote]
[/quote]
Mitä helvettiä oikein jauhat :D yksinhuoltajaisistä kertovia elokuvia ovat mm. Uneton Seattlessa, Koti eläintarhassa, Angels Crest, Mustesydän, Maailmojen sota. Sarjoja: Dexter, Lähiöunelmia, Everwood, Kylmää terästä, Single Father, Vincent, Unelmiesi mies. Kaikkia noita yh-isäroolituksia yhdistää yh-isän vapaus olla oma itsensä, esim. elokuvassa Uneton Seattlessa mies puhui lapselleen seksinpuutteestaan ja jätti joulun järjestämättä, koska oli niin syvässä itsesäälissä. Eipä voisi kuvitellakaan elokuvaa, jossa yh-äippä ihan hyväksytysti toimisi noin! Saati sellaista elokuvaa, jossa nuori mies haluaa pelastaa yh-äidin sotkuisen ja kaaoksessa olevan kodin ja perheen :D (Koti eläintarhassa).
[/quote]
Haastatteluja yksinhuoltajuudesta ovat 'paskalehdissä' antaneet esim. Sauli Niinistö, Lauri Tähkä, Ville Pusa (yhteen aikaan taukoamatta).
Yksinhuoltajaiseihin ei liitetä 'halvan hutsun' leimaa, vaikka nämä seurustelisivatkin usein (kuten Lauri Tähkä). Ymmärrystä ja empatiaa löytyy huomattavasti paljon enemmän, kuin yh-äideille.
yh vai jokatoinen viikonloppu"yh"
En tarvi apua ja työviikon jälkeen väsynyt. Arkena menen suoraan kotiin. Nyt oon ollut huoleton monta kuukautta , poika jo täysi-ikäinen. Voi nyt tuijotella omaan napaa ja suunnitella matkaa jonnekin.
Up