Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leppoisasta miehestä tullut äksy, miksi?!

Vierailija
25.04.2015 |

Ennen niin leppoisasta miehestäni on vuosien myötä tullut äksy ja äkkipikainen. Rähjää pienistäkin asioista kirosanojen siivittämänä, siis oikeasti ihan turhanpäiväisistä asioista. Istuu naama norsun****lla kun sitten sanon, että oliko nyt mitään järkeä tuossakin avautumisessa. Minuakin haukkui tässä yks päivä "vitun pässiksi" kun korjasin erään asian, ihan nätisti sanomalla että "ei se kyllä niin ole vaan..." Loukkaannuin kyllä todella verisesti tuollaisesta nimittelystä, josta sanoinkin miehelleni. Ja taas hän vaan istui naama norsunveellä eikä edes katsonut minuun päin. Näin kyllä että häpesi, muttei tarpeeksi, että olisi pahoitellut.

Mutta siis, mikä tällaista aiheuttaa? Ollaan oltu yhdessä yli 10 vuotta, pitkään mies oli leppoisa ja rento, nykyään muuttunut viimeisten vuosien aikana tällaiseksi äksymmäksi. Olen kysynyt, onko hänellä stressiä tai huolia tai jotain, mies vaan sanoo että ei ole eikä itse ole mielestään yhtään sen äksympi kuin ennenkään. Kuulemma vaan "ärsyttää".

En kyllä kestä, jos tämä nykyinen meno jatkuu, tai varsinkaan jos tästä vielä pahenee!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kovin väsynyt? Onko sillä libidoa? Voi olla jopa kilpirauhasen vajaatoimintaa tai testosteroniongelmia. Kilpirauhanen todennäköisempänä noista kahdesta. 

Vierailija
2/7 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä muuttui pari v sitten ihan omituiseksi pahantuuliseksi rääväsuuksi, väkivaltaiseksi ja maaniseksi... Syynä oli kasvain päässä joka painoi jtn hormoonijuttua. Leikkauksen jälkeen palautui taas ennalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt, stressiä, ravinnon puutetta.

Vierailija
4/7 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:29"]

Onko kovin väsynyt? Onko sillä libidoa? Voi olla jopa kilpirauhasen vajaatoimintaa tai testosteroniongelmia. Kilpirauhanen todennäköisempänä noista kahdesta. 

[/quote]

No on se kyllä melko väsynyt, ottaa päiväunia harva se päivä ja nukkuu aamuisin pitkään, jos on vapaata. Tosin valvookin yksinään iltaisin yömyöhään... libidoa löytyy kyllä, ehkä ei samalla tavalla kuin silloin vuosikymmen sitten, mutta olen ajatellut että suht normaalia? Pitäisköhän passittaa lääkärille, mahtaiskohan suostua :/

ap

Vierailija
5/7 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:32"]

Väsynyt, stressiä, ravinnon puutetta.

[/quote]

No ruokavalio sillä on kyllä ihan perseellään, syö yksipuolisesti ja epäterveellisesti. Tosin tälle en voi mitään, yritän kyllä tehdä terveellistä sapuskaa ja kehoitan syömään kasviksia (nykyään ei juuri syö, ei edes hedelmiä) mutta kun ei suostu, niin mitäs minä voin tehdä. Olen kyllä kertonut, että eihän kroppa toimi ilman vitamiineja.. mies osti monivitamiinipurkin, muttei ole tainnut niitäkään muistaa syödä..

ap

Vierailija
6/7 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla joku ikäkausikriisikin. Kyllä monella elämän varrelle mahtuu aikoja, jolloin vaan ahdistaa ja ärsyttää ilman mitään ulkoista syytä. Yleensä ne menee kyllä ohi vuoden-muutaman kärvistelyn jälkeen. 

Toki voi olla myös jotenkin elämäänsä tyytymätön, esim. kokee nykyisen elämän hyvin tylsäksi ja erilaiseksi mitä olisi nuorena halunnut ja siksi ärsyttää. Mutta aika monet miehet ei puhu tällaisista tunnoista ulkopuolisille ellei muutu ihan masennukseksi jossa ei itse selviä, vaan pitävät vaan sisällään. Lopputulos on onneksi silloinkin aika usein se että vaan sopeutuu että näin se nyt vaan menee eikä tässä kiukuttelu auta, ja ihminen rauhoittuu. Joskus taas repäisee ja tekee jonkun älyttömän elämänmuutoksen, josta usein läheiset kärsii. Ja joskus tosiaan homma ajautuu ratkaisemattomana masennukseen, joka lopulta tarvii lääkärinhoitoa.

Vierailija
7/7 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasarvot kannattais pyytää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme