Omat vanhemmat inhoavat puolisoani
Onko kukaan muu tilanteessa, jossa omat vanhemmat inhoavat puolisoasi?
Joulun aikaan minulle lopullisesti valkeni, kuinka paljon minun omat vanhempani inhoavat puolisoani. Aiemmin olen jotenkin sivuuttanut omat tuntemukset ja ajatukset aiheesta, koska en halunnut uskoa sitä todeksi ja epäilin, että intuitioni olisi tässä asiassa oikeassa. Ilmeisesti omista vanhemmista on vaikea uskoa pahinta.
Inhoa ei näytetä suoraan vaan piilossa, esim. sivulauseissa ja sarkastisissa kommenteissa. Myös puolisoni puhe sivuutetaan, eikä häntä oteta mukaan keskusteluun. Lisäksi nyt kun kiinnitin asiaan huomiota, vanhempieni katse puolisoni selän takana on jopa vihaisen näköinen ja mittailua päästä varpaisiin.hönen tehdessä jotain tapahtuu koko ajan. Siis aivan minun silmieni edessä.
Olemme olleet naimisissa kohta 10 vuotta, lapsia 3. Lapsia vanhempani selvästi rakastaa. Minuun heidän suhtautuminen on alkanut myös pikku hiljaa muuttumaan negatiiviseen suuntaan. Ehkä siksi, että totta kai olen puolisoni puolella asioissa ja loukkaannun jos häntä loukataan.
Olen todella ahdistunut tästä ja lähdimme jopa kesken loman kotiin, koska puolisoni ei selkeästi ollut tervetullut vanhempieni kotiin. Syyksi kerroin kiireiset työasiat. Miten tästä voi päästä yli?
Kommentit (9)
10 vuotta häistä ja nyt huomasit, etteivät vanhempasi pidä puolisostasi? Joopa joo.
Palaa asiaan kymmenen vuoden päästä ja ymmärrät vanhempia. Kukaan ei vihaa ilman syytä.
Siis kumman vanhemmat?
Jos sinun, olisi pitänyt kirjoittaa "Vanhempani inhoavat puolisoani."
Miksi heidän pitäisi hänestä pitää?
Jokainen saa ihan vapaasti elää ja päättää pitämistään ihmisistä.
Huh, mitä vastauksia. Ap:n vanhempia ei voi pakottaa pitämään lapsensa puolisosta, mutta asiallisesti pitäisi pystyä käyttäytymään.
Ilmeisesti AP:lla on edessä joulut ja juhlat, jotka vietetään kotona ihan puolison ja lasten kanssa. Vierailut minimiin ja vaikka sitten ilman puolisoa, mutta tuntuu kyllä hieman epäreilulta tilanteelta. Älä lähde vanhempien vihaan mukaan, ellei ole oikeasti syytä.
Kysy heiltä, miksi eivät pidä puolisostasi?