Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi pelkäävänsä, että minusta tulee itsekäs äiti

Vierailija
05.01.2022 |

En tiedä mitä ajatella. Lapsikeskustelu on ollut pinnalla viimeaikoina ja eilen mies sai kakistettua, että pelkää minusta tulevan itsekäs äiti.

Syynä on se, että olen korkeakoulutettu ja suhtaudun työhöni vakavasti. Minulla on paljon mielenkiinnonkohteita ja harrastuksia, työni ohella opiskelen työtäni tukevia kursseja avoimessa yliopistossa. Mies sanoi, että uskoo että lapsi ei voisi korvata minulle näitä muita ”elämän iloja” ja kuulemma katkeroituisin, kun en pääsisi tekemään itselleni tärkeitä asioita.

Ensin olin todella loukkaantunut, mutta sitten mietin jospa mies onkin tavallaan oikeassa. Ehkä hän olettaa, että oikeasti luovun kaikista intihimon kohteistani lapsen vuoksi, mitä en todellakaan ole suunnitellut tekeväni.

Tuli ihan kamala ahdistus jos kotiäidin kasvattama mies olettaa, että laitan kaiken muun elämän sijaan lasten vuoksi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä lasta. Se haittaisi sun elämääsi.

Vierailija
2/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosiasia on että kokopäivätyön lisäksi ei kyllä muuta mahdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huolettaa tuo miehen asenne, että hänen mielestään äidin pitäisi luopua urasta ja kunnianhimosta jottei olisi itsekäs.

Vierailija
4/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua huolettaa tuo miehen asenne, että hänen mielestään äidin pitäisi luopua urasta ja kunnianhimosta jottei olisi itsekäs.

Urasta ei tarvitse luopua mutta kyllä esim harrastukset on toissijaisia lapseen verrattuna.

Vierailija
5/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Mistä hän aikoo luopua, ettei olisi itsekäs? Vai onko taas kaksoisstandardit käytössä?

Vierailija
6/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mies aikoo luopua jos saatte lapsen?

Vierailija
7/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kannattaa varmaan ENNEN  lisääntymistä käydä keskustelu miehen kanssa siitä, mikä hän näki oman roolinsa tuossa hommassa olevan. Ja jos sama uin todennäkäisesti omalla isällään on ollut, jos äiti kerran oli kotona. En ehkä tämän miehen kanssa lapsia hankkisi. Vaikka ei olisi kumpposia urasuunnitelmiakaan itsellä. 

Vierailija
8/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa, sinusta tulisi huono äiti. Lapset ansaitsevat parempaa.

Vierailija
9/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, että mies sanoi ja tosi hyvä että kuuntelit ja harkitset että mitä jos siinä on perää. Hyviä juttuja miettiä. En usko että lopullisesti tarvii luopua, mutta taukoa saattaa tulla mielenkiinnonkohteisiin ja harrastuksiin. Jos on suunnitelmissa olla vuosi lapsen kans kotona ja sitten päiväkotia ja töitä ja harrastuksia, niin tarvis kyllä miettiä vielä onko lapsi oikeasti tervetullut teidän arkeen vielä

Vierailija
10/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on se että jos käy kokopäivätyössä, lapsen kannalta on väärin jos sen lisäksi on vielä harrastuksia yms.

Lapsella on oikeus läsnäoleviin vanhempiin.

Vierailija
11/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan, mistäs mies aikoo luopua? Vai olettaako, että olet kuten äiteensä ja olet itsekäs myös vaatiessasi miestä osallistumaan kodinhoitoon? Voiko mies omasta mielestään edes olla mitenkään itsekäs toiminnassaan, jos logiikka on tuo.

Vierailija
12/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua ymmärtää väärin mutta kuulostaa hieman nyt miehen ja naisen vastaan asettelulta. Mitä kyseinen tilanne ei todellakaan tarvitse.

Lapsen suunnittelu perheen lisäksi ei ole itsestään selvyys ja nyt pitäisi nimenomaan nostaa hattua sille perinteiselle suomalaiselle miehelle josta ei yleensä saa mitää tolkkua pihalle. Nyt on miehen huoli pöydällä eikä sitä todellakaan voi vain lakaista maton alle asenne vikana naista kohtaan.

Ettei sitten kadulta ja sodita kun lapsi on jo syntynyt.

Lapsi todellakin tulee ottamaan valtaosan kummankin omasta ajasta jos siitä hyvän ihmisen aikanaan toivoo tulevan, halusi sitä tai ei.

Jos sinulla on paljon asioita tehtävänä päivän aikana, uskoisin sen asiallinen kysymys voisiko ihminen tulla katkeraksi siitä että lapsi näitä rajoittaisi. Vaikka elämä on maailman ihme, voi se alkaa sapettaa että jäi koulut kesken.

Haluaisitko itse saada lapsen miehen kanssa joka muutenkin oli asiasta epävarma?

Kakun päälliseksi riitelemällä toisen hiljaiseksi kun toinen kokee asian ongelmaksi ei tee mitään muuta kun opeta olemaan hiljaa niistä. Sitten vain odotetaan kun mitta täyttyy

Vierailija
13/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on oikeus äitiin. Sinusta ei siihen olisi.

Vierailija
14/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies voi tehdö lapsen sellaisen naisen kansssa, joka on äärimmäisen epäitsekäs ja uhrautuu katkeroitunatta. Sinä voit hankkia miehen, joka ei edes oleta sinun unohtavan kaiken, mitä olet ikinä opiskellut ja jäävän varmistelemaan kaiken aikaa, että lapsella on aina kaikki täydellisesti. Jos oikeasti sekoaisit siitä, että sun pitää ottaa lapsenkin tarpeet huomioon ja sovittaa haluamasi menot niiden kanssa synkkaan, niin sittenhän olet vaan hullu jos lapsen teet.

Vierailija
15/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen teko on kuitenkin tiimi peliä.

Kumpikin läsnä tavalla tai toisella.

Olkoon se sitten perinteinen tapa tai kokonaan toisinpäin mutta minun mielestäni olisi parasta että pariskunta puhaltaisi samaan hiileen jotta lapsella olisi tukeva pohja alkaa kasvamaan.

En usko etteikö mies luopuisi yhtään mistään kun kerran tuonut asia häntä painnaa muutenkin.

Hyvä asia keskustelun lisättäväksi olisi minkä laisella panoksella mies lapsen kasvatukseen osallistuisi, olisiko hän työssä käyvä? Enemmän kotona lapsen hoitajana? Molemmat vuorottelee?

Mutta se todellakin vaatii sen saman kysymyksen myös naiselta.

Millä panoksella olet valmis lapseen sitoutumaan?

Jostain pitää kummankin luopua, ei tosin kaikesta.

Vierailija
16/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ilmeisesti haluat sillä tavalla lapsen että sinä teet sen ja joku muu huolehtii ja kasvattaa

Vierailija
17/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas pelottaisi tuossa että kykeneekö mies sitten elättämään koko perheen vai olettaako hän että sinä olet 100% kotiäiti (hyysäät ja passata samalla hänetkin) mutta kuitenkin hoidat vähintään sen 50% perheen menoista. Miehet on tunnetusti hanakkaita noukkimaan rusinat pullasta.

Vierailija
18/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh, mistä näitä tekopyhiä äijiä oikein tulee.

Vierailija
19/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on, että se lapsi on aika iso osa elämää, aika pitkän aikaa. Jos et ole valmis luopumaan mistään, niin kannattaa unohtaa koko juttu. Varsinkin, jos mies on samanlainen. Jää lapsi hoitamatta.

Missään ei ole myöskään kirjoitettu, että saisit terveen ja helpon lapsen. Lapsi ei ole harrastus muiden joukossa, se on elämäntapa. Töitä ei tosin tarvitse lopettaa, mutta vapaa-aika menee kyllä uusiksi.

Vierailija
20/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies pelkää, että hänelle jää äidin rooli jos sinä otat perinteisen isänroolin. Keskityt uraasi, harrastuksiisi ja sivussa vähän auttelet lasten kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan