Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikkusiskot, mitä ilkeää isosiskot ovat sanoneet teille?

Vierailija
25.04.2015 |

Minä olen esimerkiksi kuullut pienestä asti kuittailuja ulkonäöstäni. Ihoni on liian vaalea. Omituiset varpaat. Pitäisi kuulemma peittää jalat koska ne ovat niin ihmeellisen muotoiset. Minulla on omituinen nenä jne..Nyt aikuisena ei ole ulkonäöstäni pahemmin kommentoinut, mutta pienenä ne satuttivat todella paljon. Edelleen häpeän itseäni vaikka olen yli kolmekymppinen.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkunut monella eri tavoin mm. yksinäiseksi, koulut kesken jättäneeksi pelleksi (jota en tehnyt), uhkaillut laittomien ilmoitusten tekemisellä, arvostellut ja nauranut vaatteilleni ja kengilleni (ei olisi saanut olla korkokenkiä vaan ilmeisesti vain miesten kengät!) Kehunut olevansa parempi ihminen koska hänellä on lapsia ja "hienoa perhe-elämää"

Vierailija
22/32 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monessa tapauksessa tämä sanominen ja muu on molemminpuolista, luulen että melkein kaikissa sisarussuhteissa ainakin lapsena. Täällä kaikki viattomat enkelit kerjäämässä sääliä ja leikkimässä uhria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan, nyt on toisinpäin, pikkusiskoni viittailee että olen lihava, ja huomauttelee ulkonäöstäni

Vierailija
24/32 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole isosiskoa, mutta isoveli haukkui aina vinkuvaksi pissikseksi, ja sanoi aina, että minusta tulee huora.

Vierailija
25/32 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 03:31"]Kuinkahan monessa tapauksessa tämä sanominen ja muu on molemminpuolista, luulen että melkein kaikissa sisarussuhteissa ainakin lapsena. Täällä kaikki viattomat enkelit kerjäämässä sääliä ja leikkimässä uhria.
[/quote]
No eihän tässä kysytty mitä itse on sanonut.

Vierailija
26/32 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin seiskalla kun isosisko sanoi luokkansa poikien sanoneen mua "Todella seksikkääksi" (olin hieman punkero mutten pahasti, kropan muuttuminen naiseksi ei vaan ollut ulkonäöllisesti kaunista katseltavaa). Kun en reagoinut mitenkään, sisko hiukan avitti että "eetkö ymmärrä että ne haukku sua?". Tilannetta ei parantanut että sanoi tuon omien luokkakavereideni kuullen... Vihdoin 18-vuotiaana löysin ekan heilani, jota sisko sanoi gigolon näköiseksi. Ei olla nykyään missään väleissä siskon kanssa ja hyvä niin!

Vierailija
27/32 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaako tekemiset?

Yritti sytyttää pinnasänkyni tuleen ollessani vajaan vuoden-kaks. Sängyssä oli sellainen peitto, josta tuli hapsut sieltä välistä lattialle. Silloin 7-v isosisko oli jostain saanut käsiinsä sytkärin ja sai sytytettyä muutaman hapsun ennen kuin äiti huomasi ja nosti minut sängystä ja sammutti peiton.

Ollessani eskarissa asuimme kerrostalossa ja sain luvan lähteä ulos leikkimään. Isosisko hiipi taakseni, kun pääsin portaikkoon ja tönäisi minut portaista alas. Joku naapuri kuuli itkuni ja minut kannettiin takaisin kotiin. Mitään pahempaa ei onneksi käynyt.

Ollessani n.8-10 isosiskolla oli sellainen vaihe, että aina, kun äiti lähti nuorempien sisaruksien kanssa puistoon, elokuviin, sukulaisiin tai minne tahansa (minne olisin itsekkin halunnut mukaan) niin isosiskoni ilmoitti jäävänsä kotiin ja minäkin kuulemma halusin jäädä isosiskon kanssa. En olisi halunnut, muistan miten aina pelkäsin noita hetkiä.

Silloin, kun jäimme kahdestaan, isosiskoni laittoi minut siivoamaan. Ja äidille kehui itse siivonneensa. Näytti minulle myös joskus k18 elokuvia. Joskus myös siskoni jätti minut yksin ja käski minun sanoa äidille, että olin koko ajan siskon kanssa, että sisko oli muka koko ajan kotona.

Välillä sisko myös tumppasi tupakoita ihooni ja sylki päälleni.

Isosisko muutti minun ollessa 11-v omaan asuntoon. Oli itse silloin 18-v.

Olen nyt 17-v, eikä kukaan voisi uskoa millainen isosiskoni oli joskus ja miten huonot välit meillä on joskus ollut :D Ollaan nykyään parhaita kavereita keskenämme, juttelemme vähintään viikottain puhelimessa ja yleensä myös nähdään viikottain. Olin just tän viime viikonlopunkin isosiskolla yökylässä, katsottiin elokuvia, syötiin mässyä ja puhuttiin ihan kaikesta.

Vierailija
28/32 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja poltti päiväkirjani ja kaikki kuvat isästäni (meillä on eri isät) ollessani n.10-v ja pakotti minut katsomaan.

29

Vierailija
29/32 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:43"]Hei älkää jaksano kitistä. Tuskin isosiskonne noita asioita tosissaan ovat sanoneet. Kuhan kiusaavat. Ei kaikkea kannata ottaa todesta..
[/quote]
Kunhan kiusaavat ja pilaavat nuoren pojan tai tytön itsetunnon hauskaa joo

Vierailija
31/32 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
32/32 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä olisi aika merkittävä seikak näissä, koska kyllähän pennut nyt sanovat vaikka mitä toisilleen kun eivät ymmärrä vielä asioita.

Aika monista kommenteista heijastuu mahdollinen kateus tai huoli siitä, että jos siskosta tuleekin nätimpi tai menestyneempi. Taitaa olla loppujen lopuksi aika yleistä tyttölasten kesken.