Pikkusiskot, mitä ilkeää isosiskot ovat sanoneet teille?
Minä olen esimerkiksi kuullut pienestä asti kuittailuja ulkonäöstäni. Ihoni on liian vaalea. Omituiset varpaat. Pitäisi kuulemma peittää jalat koska ne ovat niin ihmeellisen muotoiset. Minulla on omituinen nenä jne..Nyt aikuisena ei ole ulkonäöstäni pahemmin kommentoinut, mutta pienenä ne satuttivat todella paljon. Edelleen häpeän itseäni vaikka olen yli kolmekymppinen.
Kommentit (32)
Olin noin 7-8v, sisko mua 10 vuotta vanhempi, ja muistan vieläkin kun seistiin saunan peilin edessä ja sisko sanoi että kato nyt kun sulla on kauhea munapää ja mulla on tällanen normaali.
Kun täytin 17 niin sisko antoi mulle tosi söpön kortin jossa oli pieni pupuasuinen lapsi, joka ilmeilee hassusti. Sisko sanoi että osti sen kun se muistutti mua pienenä. Mutta lisäsi että "sä olit pienenä niin hauska. Sitten susta tuli iso ja et ollutkaan enää yhtään hauska..."
Harvemmin koulukiusatut jaksaa varmaan viihdyttää perhettään paskojen päivien jälkeen...
Nää on ehkä pieniä juttuja eikä sisko välttämättä niitä pahalla tarkottanut, mutta kyllä ne kirveli mieltä.
Mun isosisko kiusasi minua jatkuvasti lapsuudessa. Aikuisena tultiin jonkun aikaa toimeen. Nykyään ei olla missään tekemisissä. Onneksi.
Hei älkää jaksano kitistä. Tuskin isosiskonne noita asioita tosissaan ovat sanoneet. Kuhan kiusaavat. Ei kaikkea kannata ottaa todesta..
Ensimmäinen riena tuli ollessani noin 8-vuotias. Kasvatin otsatukkaa pois ja isosisko sanoi, ettei minun pitäisi kasvattaa sitä pois, kun minulla on niin korkea otsa. Vasta parikymmentä vuotta myöhemmin tajusin, että minullahan on sopusuhtainen, kaunis otsa ja siskolla huvittavan matala.
Ei oo siskoa, mutta isoveli kavereineen kertoi mun olevan ruma, lauta, kakkosnelonen, liian laiha, luut kolisee, karsea ja hirveän näköinen.
Kaverin isosisko sanoi usein häntä läskiksi, läskimahaksi tai lihapullaksi. Ei todellakaan ollut lihava, vaan sellainen vanttera. Lisäksi sanoi jotain kaverin mekkoa huoramekoksi (babydoll-malli, jotka olivat silloin muotia).
Ei mitään ulkonäköön liittyvää, mutta osasi aina laittaa omat kepposensa minun syykseni. Ja vanhempani eivät suinkaan auttaneet tilanteessa, vaan jos minua kiusattiin lausuttiin loru "se on ihan löpö joka leikistä suuttuu". Jos tästä suutuin ja tein sisarukselleni täsmälleen samanlaisen tempun, sain välittömästi rangaistuksen (monesti fyysisen) tuon päälle.
Nykyään välit siskoon ihan ok, vaikkei läheiset (hänenkään taholta). Ja ymmärrän kyllä, ettei se hänen vikansa ole. Lisäksi ymmärrän kasvattaa esikoistyttäreni hieman eri tavalla.
Niin, älkää ottako tosissaan. Laitappa omalle kohdallesi... Terveisin aloittaja.
Mun pikkusisko oli taas hirveä, hakkui lihavaksi AINA. Toki itse puolustauduin haukkumalla takasin. Mutta en koskaan aloittanut tappelua tai riitelyä, sanoin vain samalla mitalla takaisin.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:43"]Hei älkää jaksano kitistä. Tuskin isosiskonne noita asioita tosissaan ovat sanoneet. Kuhan kiusaavat. Ei kaikkea kannata ottaa todesta..
[/quote]
Koulukiusaaja-isosisko? Senhän vika se on joka loukkaantuu ilkeistä sanoista.. Juupajuu.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:43"]Hei älkää jaksano kitistä. Tuskin isosiskonne noita asioita tosissaan ovat sanoneet. Kuhan kiusaavat. Ei kaikkea kannata ottaa todesta.. [/quote] Koulukiusaaja-isosisko? Senhän vika se on joka loukkaantuu ilkeistä sanoista.. Juupajuu.
[/quote]
No kun se ei kaikilla sisaruksilla jää ihan viattomaan leikinlaskuun. mm. teini-iässä sain kuunnella tätä "leikinlaskua" siitä kun kuolen niin minut kipataan jonnekin takapihan perälle - ei saa ottaa liian vakavissaan?
En pääse ikinä naimisiin, koska rinnassani on luomi.
Kaikkein pahinta oli kun isosisko haukkui nenääni (mulla on sellanen pystynenä) Michael Jacksonin nenäksi. Siis sellaiseksi leikellyn näköiseksi. Ei oikeasti ole edes niin paha... Lisäksi on haukkunut mun vatsaa isoksi. Joskus epävarmana, masentuneena 18v. teininä sain vihdoin poikaystävän. Menimme sitten kolmestaan baariin siskon kanssa. Jossain vaiheessa iltaa sisko juopui aika pahasti, nappasi poikaystävän käden käteensä ja laittoi sen rinnalleen. Sanoi jotain tyyliin "tällaset on oikean naisen tissit". Mulla siis oli ja on edelleenkin pienet rinnat. Nämä jutut muistan aina. Meillä oli ennen siskon kanssa hyvät välit mutta ei ole enää... Toinen isosisko onkin sitten ihan eri luokkaa. Kannustaa mua aina lakkaamatta, on tarjonnut rahaa lainaksi köyhinä opiskeluvuosina, huolehtinut ja kysellyt kuulumisia. Jaksaa aina piristää mua :)
Mulla ei ola siskoa mutta jos saan kertoa mitä isoveli on sanonut:
on haukkunut että mulla on rumat hampaat, oudonmallinen pää, liian vaaleat hiukset, olen lauta ja hengitykseni haisee
Isoveljeni sanoi että musta tulee varmasti huora aikuisena.
Vaikka mitä ilkeilyjä olen kuullut! Ja niin on isosiskonikin minulta. Turha niitä on muistella!
Mitähä kaikkee, kaikkea en edes muista. AIna arvostellut ulkonäköäni. Mulla on ruma-nenä,(kyömy ja pottunenän sekotus) Ja et minun tulisi laihduttaa ja olen pyöreä. AIna arvostele jollain tavalla. Että olen itsekäs, kun en halua hänen lapsiaan hoitaa. (olen aina hoitanut kun hän on pyytänyt) En tiedä millaista hänen elämänsä on kun hän on äiti. Ja kaikkee...Suuttuu kun ei mene hänen pillin mukaan. Emme ole väleissä tällähetkellä....
Huorittelua mäkin olen veljiltä kuullut.