Kutsumattomat vieraat kotona ja korona
Mitä tehdä, kun poikaystävä kutsuu ilmoittamatta kavereitaan kotiimme eikä välitä koronasta tai kysele mielipidettäni lainkaan? Viime kerralla olin illan poissa ja palattuani meillä istui 4 miestä olutta juomassa.
On myös hetkiä, jolloin pitäisi saada nukkua tai opiskella, mutta en saa rauhaa enkä yksityisyyttä. Keskustelu asiasta ei auta, mies sanoo että rajoitan häntä.
Kommentit (15)
Miksi et tee selväksi että ei käy!
Olen sitä mieltä, että sanot poikaystävällesi että nyt se on loppu. Koronapandemian aikana ei yhtään vierasta tämän katon alle. Mikäli ei usko pistät pihalle tai lähdet itse. Tuolla menolla sairastut todennäköisesti ja siinä voi käydä sitten mitä tahansa. Hölmö ja itsekäs poikaystävä sinulla. Vaan eipä suhteenne minulle kuulu.
Tee selväksi ettei tuollainen käy! Jos ei onnistu nii sitten muutatte eri osoitteisiin.
Olemme sopineet yhteenmuuttoa ennen, että kavereista ja vieraista infotaan ennakkoon ja sovitaan, jotta asia käy molemmille. Nyt etätöiden aikana mies ottanut enemmän välillä alkoa, ja sanoo, että en voi kieltää häntä elämästä kun baariinkaan ei voi mennä.
Riitelemme tästä ja mies väittää minun olevan nipottaja. Lähiperheeni on riskiryhmää ja itse jos sairastun kunnolla, se ei tule olemaan kivaa katseltavaa. Miten omassa kotonaan voi suojautua tällaiselta?
Vierailija kirjoitti:
Olemme sopineet yhteenmuuttoa ennen, että kavereista ja vieraista infotaan ennakkoon ja sovitaan, jotta asia käy molemmille. Nyt etätöiden aikana mies ottanut enemmän välillä alkoa, ja sanoo, että en voi kieltää häntä elämästä kun baariinkaan ei voi mennä.
Riitelemme tästä ja mies väittää minun olevan nipottaja. Lähiperheeni on riskiryhmää ja itse jos sairastun kunnolla, se ei tule olemaan kivaa katseltavaa. Miten omassa kotonaan voi suojautua tällaiselta?
Hommaa oma asunto. Mies saa vetää kaljaa rauhassa ja sinun ei tarvitse sietää miestä eikä miehen kavereita.
Mitä siihen saakka kun oma koti löytyy, kadullako pitää asua? Siihen mennessä on jo sattunut jotain ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Sinun ja perheesi pitäisi ottaa rokotukset jos olette riskiryhmää. En siis puolustele miestäsi. Muuttakaa erilleen, niin minä tein kun miehen kanssa asuminen nyppi.
Ei ne kutsumattomia ole jos mies kutsuu
Aina on hyvä puhua asiat suoran asianomaisen kanssa. Tehdä myös selväkisi säänöt mikä koskee kotia,jos siellä asuu muita henkilöitä?Minulla itseläni yksin asuvana kesti koko aikuisikäni tehdä selväksi asioita kodissa ja kutsumattomille vieraille sanoa: Ei sopivaa tulla kotiini. Nyt olen 3 vuotta sanonut suoraan.Yksin osaan kotini olla. Joten kohtaan vain ihmiset kodin ulkopuolella.Oli korona tai ei. Joko ulkoilun merkeissä tai kahvilat. Jokainen maksaa kahvinsa itse. Poikeuksen tekee rakaat läheiseni matkan takaa.Heille ovi on auki 24 h/ 7 päivää viikossa .Eli lapseni ja lapsen lapseni perheinen tai kumppaneineen.
Poikaystäväsi ei mitä ilmeisimmin välitä yhtään, mitä sinulle ja/tai lähiperheellesi mahd. saattaisi tapahtua, esim juuri koronaan sairastuminen. Fiksujakin miehiä on olemassa; sinun poikaystäväsi ei kuulune niihin!
Poika"ystäväsi" on täysi tomppeli, eikä siitä muutu. Eli, jos kaipaat omaa rauhaa ja vakaata ennustettavaa elämää, muuta omaan asuntoon. Toivon tuttavapiiristäsi löytyvän apua väliaikaiseen asumiseen ennen pysyvämmän asumuksen löytymistä.
Jos toinen ei suostu keskustelemaan koskaan, silloin ainoa vaihtoehto on ottaa oma asunto sinulle erillään (nuorena ihan hyvä idea, saa sisustaa miten haluaa ja omaa rauhaa) ja mies ottaa niitä kavereita rajoittamattomasti omaan kotiinsa. Tai sitten etsitään erityyppinen kumppani kun vielä voi, joka keskustelee ja sopii.
Ohis mutta ei ne vieraat ole kutsumattomia kun mieshän on heidät pyytänyt teille. Otsikosta saa jotenkin sellaisen kuvan että teille tulisi jatkuvasti vieraita joita kumpikaan teistä ei ole kutsunut. Eli ongelma on se, että mies kutsuu vieraita vaikka sinusta ei kannattaisi eikä niinkään kutsumattomat vieraat jotka väkisin tunkee teille.
Mitä sovitte vieraista ennen yhteen muuttamista?