Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun etätyöskentelemään ja siksi tarvitsen työtason sitä varten. Voiko tämän vähentää verotuksessa?

Vierailija
05.01.2022 |

Olen nyt rötvännyt selkäni siihen kuntoon sohvalla työskennellessäni, että minun on pakko marssia kauppaan hakemaan säädettävä työtaso jollainen toimistollakin on. Tämä tietenkin maksaa ja eihän sitä ilmaiseksi voi saada, mutta voiko edes jotain saada verotuksessa takaisin?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi vähentää. Toki vasta tän vuoden verotuksessa, eli veroilmoitukseen vuonna 23.

Vierailija
2/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan voi, mutta työvälinevähennystä tms on muutenkin jokaisella useampi satanen huomioituna verotuksessa vaikka et hankkisi mitään. Sen ylittävältä osalta saa sitten lisävähennyksiä jos on tarvinnut ostaa vaikka koko työpiste tuoleineen ja tietokoneineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä yrittää. Itse en saanut mitään työhuonevähennystä, työtasoa enkä netti/puhelinkuluja menemään läpi, vaikka pidin sitä ihan normaalina käytäntönä.

Vierailija
4/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaavamainen vähennys on 920 €.  Jos kuluja on enemmän, niin silloin niistä lista.

Vierailija
5/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että työntekijän on nykyään maksettava itse yrityksen toimiston kulut. Hallituksen pitäisi tulla apuun. Tästä etätyöstä tulee uusi normaali.

Vierailija
6/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaavamainen vähennys on 920 €.  Jos kuluja on enemmän, niin silloin niistä lista.

Näin juuri, jos ei ole kuin se pöytä ja jää muutoin alle 920 euroa, niin kaavamainen vähennys on parempi.  Molempia ei voi saada.

Vierailija
7/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tästä syystä ollut koko pandemian ajan työpaikallani vain etätyösuositus eikä etätyöpakkoa. Ts toimistolle on saanut mennä, jos on halunnut. Ei läheskään kaikilla ole kotona sellaisia työtiloja, jotka olisivat ergonomisia ja joissa olisi työrauha. 

Vierailija
8/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista, että työntekijän on nykyään maksettava itse yrityksen toimiston kulut. Hallituksen pitäisi tulla apuun. Tästä etätyöstä tulee uusi normaali.

Onko tämä ”hallitus” joku mystinen rahasampo, joka takoo rahaa tyhjästä käytettäväksi kansalaisten kotitoimistojen sisustamiseen?

Aika moni yritys kompensoi jo nyt etätyövarustusta ainakin jos perustellusti osaa pyytää. Ja vaikka ei kompensoisikaan, niin ei se nyt jumaliste ole veronmaksajan velvollisuus kustantaa kaikilleuusia työpöytiä, näyttöjä sun muuta.

Vierailija
9/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vielä että se vähennyksen saaminen edellyttää että vuodessa on yli 50% työajasta etätyössä.

Vierailija
10/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verovähennysoikeus on jo olemassa. Ei niitä kotitoimistoja kokonaisuudessaan veronmaksajilla maksateta.

Vierailija
11/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran vielä että se vähennyksen saaminen edellyttää että vuodessa on yli 50% työajasta etätyössä.

No ei pidä paikkansa. 230 eur voi vähentää jos tekee etätöitä satunnaisesti. Toki se jää alle 750 eur joka on automaattisesti kaikilla mutta jos on muitakin vähennyksiä, tuon voi laittaa.

Vierailija
12/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea voi yrittää. Henkilökohtaisesti olen joskus muinoin sihteerinhommissa  hoitoalalla työskennellessäni saanut vähennykseksi valkoiset sukkahousut per viikko. Silloin ei muistaakseni ollut ihan vastaavaa automaattisesti tulevaa tulonhankkimusvähennystä. Tai saattoi olla, mulla oli kuitenkin kaikkea muutakin siinä mm. alan kirjallisuutta, parit työkengät yms niin oli yli sen tulonhankkimisvähennyksen. Mutta tosiaan sukkahousut meni läpi. Vielä ihan laadukkaat, piti olla Norlynin xl:t kun iso peffa niin mitkään yhden koon sukkikset ei käyneet.  

Vierailija
13/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea voi yrittää. Henkilökohtaisesti olen joskus muinoin sihteerinhommissa  hoitoalalla työskennellessäni saanut vähennykseksi valkoiset sukkahousut per viikko. Silloin ei muistaakseni ollut ihan vastaavaa automaattisesti tulevaa tulonhankkimusvähennystä. Tai saattoi olla, mulla oli kuitenkin kaikkea muutakin siinä mm. alan kirjallisuutta, parit työkengät yms niin oli yli sen tulonhankkimisvähennyksen. Mutta tosiaan sukkahousut meni läpi. Vielä ihan laadukkaat, piti olla Norlynin xl:t kun iso peffa niin mitkään yhden koon sukkikset ei käyneet.  

Ilmiannon verovilpistä voi jokainen tehdä täällä:

https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/yhteystiedot-ja-asiointi/asi…

Vierailija
14/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähennyksiä isosta perseestä, ei jumaliste. Röyhkeydellä ei ole rajoja.

Vierailija
15/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannon verovilpistä voi jokainen tehdä täällä:

https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/yhteystiedot-ja-asiointi/asi…

Se mitään vilppiä ollut, höppänä. Olin työpaikassa, jossa velvoitettiin pitämään hametta ja työtakkia sekä valkoisia sukkahousuja. Ostoista oli tietysti kuitit niin kuin kaikista muistakin tulonhankkimiskuluista. Perustelin hyvin. Seuraavassa työpaikassa täytin apuna työkaverienkin veroilmoitukset, silloin oli kyseessä oman auton kulut eli työpaikan sijainti sellainen, ettei millään konstin päässyt julkisillä kulkuvälineillä kohtuuajassa töihin eikä takaisin. Kaikki meni läpi, kun huolella ja aukottomasti perusteli

-tehosihteeri evp

Vierailija
16/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne hoikat sai yhdenkoon sukkisten kulut, jos tajusivat hakea. Tosiaan ihan normaalia on, että jos työpaikalla vaaditaan tietty pukeutuminen ja työnantaja ei sitä kustanna, vaateostot saa vähentää verotuksessa. 

Vierailija
17/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran tulee virheellistä tietoa, että suosittelen menemään verottajan sivuille

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-j…

Vierailija
18/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hurja, miten vähäinen ymmärrys joillain on.

Vierailija
19/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tästä aloituksesta, että yhteen aikaan Lapissa vaikutti pariskunta Erkki ja Naima Teline. Tarvikohan Erkkikin etätyötasoa?

Vierailija
20/20 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti hankkia vaikka ei saisikaan vähennystä. Ei mene raha hukkaan. En koskaan tee etätöitä mutta olen ostanut sähköpöydän ja toimistotuolin käytettynä. Kiva kun ei tarvitse kököttää huonoilla ja epäergonomisilla kalusteilla vaikka niitä ei käyttäisi kuin melko vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä