Mies alkoi puhua, että pitäisi laatia avoehto
Sitten kun on tarpeeksi kauan asuttu yhdessä, niin avopuolisilla saattaa olla jotain oikeuksia.
Mietin vaan mitä ne voi olla. Itse en ainakaan voi vaatia mitään eron tullessa, koska meillä ei ole yhteisiä lapsia, enkä ole miehen takia joutunut jättämään työtäni. Asutaan miehen omistamasaa asunnossa ja maksan osani juoksevista kuluista.
Onko teillä avoehto, mitä se sisältää?
Kommentit (8)
Käske miehesi selventää mitä ne oikeudet ovat mitä sinulle saattaa syntyä ja jotka hän haluaa rajata pois.
Mitään yleisluontoista lausetta jossa luopuisin kaikista mahdollisista vaateista toista kohtaan kaikissa mahdollisissa tilanteissa en itse allekirjoittaisi, koska silloin en osaisi edes hahmottaa mistä olen oikeasti luopumassa.
Rakkaus- ja talousasioiden yhteensovittaminen parisuhteessa on edelleen länsimaisen yhteiskunnan tabu. "Etkö sinä rakastakaan minua?".
Itse olen sanonut vaimolle että jos joskus halvaantuisin niin avioehto turvaa että hän pääsisi sujuvammin eroon minun puolen sukulaisista kun ei peri maaomaisuutta keskellä vihollisleiriä. Uusi puoliso vain kylkeen ja elämä jatkuu.
Vaimon kanssa on tehty ehdot ja paperit mutta ehkä osittain tämän epäitsekkyyden vuoksi tuo tuntuu pitävän minusta kiinni kahta kovemmin :)
Mies voi (teoriassa) heittää sinut milloin tahansa ulos, eron tullessa, kannattaisi katsoa asumisasiat niin että sinulla on jotain omaa tai oma paikka mihin mennä. Avioehto voi suojata, jos sinulle kertyy omaisuutta tai perintö, etkä ole niin rahakas että riittää toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mies voi (teoriassa) heittää sinut milloin tahansa ulos, eron tullessa, kannattaisi katsoa asumisasiat niin että sinulla on jotain omaa tai oma paikka mihin mennä. Avioehto voi suojata, jos sinulle kertyy omaisuutta tai perintö, etkä ole niin rahakas että riittää toiselle.
Tässä on puhe avoehdosta, ei avioehdosta, että niin kuin täysin toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus- ja talousasioiden yhteensovittaminen parisuhteessa on edelleen länsimaisen yhteiskunnan tabu. "Etkö sinä rakastakaan minua?".
Itse olen sanonut vaimolle että jos joskus halvaantuisin niin avioehto turvaa että hän pääsisi sujuvammin eroon minun puolen sukulaisista kun ei peri maaomaisuutta keskellä vihollisleiriä. Uusi puoliso vain kylkeen ja elämä jatkuu.
Vaimon kanssa on tehty ehdot ja paperit mutta ehkä osittain tämän epäitsekkyyden vuoksi tuo tuntuu pitävän minusta kiinni kahta kovemmin :)
Miksi kukaan perii halvaantuneen, eikö ensin pidä kuolla?
Vierailija kirjoitti:
No kun ei olla edes naimisissa. Minulla on omaakin omaisuutta, esim asunto, joka on nyt vuokrattuna. Ja säästöönkin jää. Ja omat lapset perii minut, ei mies.
Ap
Nostat kytkintä asap.