On taas löytynyt uusi koronavariaatio
Joka kuitenkin vaikuttaa heikosti tarttuvalta.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6c2b00fd-d40f-4e1c-951d-1935e8f0603…
Kommentit (23)
Rokotteet toimii just tähän varianttiin niin älyttömän hyvin! Täytyy ottaa vielä kuudes, että saa superman-imuniteetin
En jaksa näitä enää. En ole jaksanut edes deltaa.
Lopettakaa se flunssalla pelottelu (kyllä, tiedostan että joillekin ihmisille tämä on vakava tauti, mutta kun omassa melko-lähipiirissä on 2 tapausta päätynyt teholle ja noin 100 pitänyt lievän nuhakuumeen, niin…)
Omikron-rokotetta siis turha enää kehittää. So last season.
onko totta, että maailmassa on vain kaksi maata, jotka ovat jo kyllästyneet ja lopettaneet pelleilyn vai olivatko foliot sittenkin oikeassa salaliittonsa kanssa. Nythän kaikki maat tuntuvat seuraavan venäjän johtamaa mallia QR-koodin käytössä ja rajoittamisessa, toki on kiva huomata, ettei venäjää kaikessa moitita vaan seurataankin.
Uusi variantti on täällä viimeistään helmikuussa.
Tuon heikon tartuttavuuden on tähän asti sanottu kulkevan käsi kädessä viruksen vaarallisuuden kanssa eli tämä ei välttämättä ole hyvä uutinen. Tämä omikron taasen on aiempia lievempi, koska se leviää hanakammin. Omikronissa on vähemmän (eli 37) mutaatioita kuin tässä uudessa jossa niitä on 46. Ainakin rokotteiden tehoaminen on todennäköisesti vielä surkeampaa kuin omikroniin.
Pitäisikö muka uskoa joitakin professoreja, jotka kertoivat kahden tai kolmen mRNA-rokotteen aiheuttavan aina uuden viruksen syntymisen kantajassaan, se kyllä selittäisi myös viruksen uuden variantin leviämisnopeuden kun jokainen rokotetttu on mahdollinen tartuttaja. Mahtava bisnesidea, ei toki välttämättä oikein hallittavissa, mutta........
Vierailija kirjoitti:
Uusi variantti on täällä viimeistään helmikuussa.
Itse lottoan aiempien virusten imurointinopeudesta, että se on täällä jo nyt tai ainakin ennen tammikuun puoliväliä.
Täällä kun ei sekvensoida (eikä ainakaan nopeasti) mitään, niin lopulta sitten joskus helmikuulla kerrotaan kuinka kyseistä virusvarianttia on löytynyt jo jouluna otetuista testeistä.
Jos sairastaa lievän tai oireettoman koronan niihin liittyy silti veritulppariski, vaikka ei sairaalahoitoa tarvitse. Veritulppa tulee yleensä taudista n 13 kk sisällä. Tarkkailkaa itseänne. Riski on todettu maailmalla kun tutkittu oireettomana sairastaneita.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa näitä enää. En ole jaksanut edes deltaa.
Lopettakaa se flunssalla pelottelu (kyllä, tiedostan että joillekin ihmisille tämä on vakava tauti, mutta kun omassa melko-lähipiirissä on 2 tapausta päätynyt teholle ja noin 100 pitänyt lievän nuhakuumeen, niin…)
Eipä se tilanne muutu siitä yhtään paremmaksi vaikka laittaa pää pensaaseen.
Olen lopettanut koronauutisten lukemisen. Tämän kuitenkin luin, ja uskoni vahvistui siihen : koronasta ei päästä ikinä eroon, ellei kehitetä pommnvarmaa rokotetta. Mielellään vähin tai olemattomin haittavaikutuksin.
Olen ottanut kaksi piikkiä, mutta taidan jättää lisää ottamatta.
Olen väsynyt koko koronaan!
Vierailija kirjoitti:
Jos sairastaa lievän tai oireettoman koronan niihin liittyy silti veritulppariski, vaikka ei sairaalahoitoa tarvitse. Veritulppa tulee yleensä taudista n 13 kk sisällä. Tarkkailkaa itseänne. Riski on todettu maailmalla kun tutkittu oireettomana sairastaneita.
Toi on aivan totta, samaa olen lukenut. Koronan seurauksena tuleva keuhkoveritulppa on vaarallinen ja siihen on kuollut useita. Se ei kuitenkaan tule kaikille, vain joillekin ja pystytään useimmiten hoitamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja se tulppahan ei olisi voinut tulla ilman koronaa....?🤔
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut koronauutisten lukemisen. Tämän kuitenkin luin, ja uskoni vahvistui siihen : koronasta ei päästä ikinä eroon, ellei kehitetä pommnvarmaa rokotetta. Mielellään vähin tai olemattomin haittavaikutuksin.
Niin me kaikki muutkin ollaan väsytty koronaan. Sitä ei kukaan tiedä milloin tämä loppuu, mutta tuskin tätä kestää ikuisesti. Toivon myös parempaa ja tehokkaampaa rokotetta, jonka suoja-aika kestäisi vuosia. Ihan viisasta ettei lue kaikkea mahdollista uutista koronasta.
Toivon että maaliskuussa alkaisi hieman helpompi aika.
Tästä oli jo eilen täällä, mut ihme kun keskustelu silloin poistettiin.
Vierailija kirjoitti:
Omega??
Kunpa nyt päästäisiin äkkiä omegaan asti! Sittenhän variantteja ei voi tulla enempää, kun kirjaimet loppuvat😊
Koronavariantit alkavat näyttää enemmän ja enemmän muodikkaalta trendiltä enemmän, kuin miltään muulta. "Ai sä kuuntelet yhäkin Taylor Swiftiä, se on ihan boomermusiikkia" on lähestulkoon rinnastettavissa lauseeseen "Kuka enää nykyään sairastaa Delta-varianttia".
Vierailija kirjoitti:
Niin, sellaista kuin influenssaankin kehitettiin!
Omega??