Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

auto yh:lle?

Vierailija
25.04.2015 |

Onko kahden lapsen yh:lla varaa ylläpitää autoa? Tarvisin auton mutta ei mitään hajua paljonko sen kustannukset tulisivat olemaan: ja millainen auto olis hyvä. Lasten ym takia ihan kaikkein pienin auto ei käy, mutta bensasyöppöökään en voi ottaa. Ajoa ei tulis joka päivä mutta muutama kertaa viikossa kuitenkin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisimmat hinnat, Suomen kehutuin liike.

http://www.nettiauto.com/yritys/ostetaanautoja

Vierailija
2/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:20"]

Edullisimmat hinnat, Suomen kehutuin liike.

http://www.nettiauto.com/yritys/ostetaanautoja

[/quote]

Säälittävää miten jaksatte linkittää tätä surkeaa liikettänne AINA kun täällä puhutaan autoista. Teette vain lisää hallaa firmanne maineelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000€saa hyvän auton mihin halvin vakuutus ja käyttömaksu 1000€/vuosi +bensat jos ajat vähän 100€/kk +huollot/remontit +katsastus,renkaitakin ym. Joutuu joskus ostamaan.

Vierailija
4/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta ja hyvin ollaan pärjätty pienellä ja edullisella autolla.

Vierailija
5/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän lapsen yh ja kyllä meillä auto on. Ja tietenkin olen töissä, mikä olisi ehkä oleellisimpia kysymyksiä...

Vierailija
6/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat edullisella? :) vie vähän, jalpa vakuutus ja/tai ostohinta? Mites korjaukset?

Vierailija
7/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän lastenhoidontuella :/ ap

Vierailija
8/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko kahden lapsen yh:lla varaa ylläpitää autoa?" Niputat tällä lauseella kaikki yh't samaan taloustilanteeseen. Sillä ei ole väliä montako lasta sinulla on ja onko miestä vai ei. Tilanne riippuu siitä, kuinka paljon rahaa jää käteen kuussa perusmenojen jälkeen.

Vierailija
9/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 09:58"]

Mä elän lastenhoidontuella :/ ap

[/quote]

Eipä ole sitten varaa

Vierailija
10/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä sillä on auton hankinnan kannalta, onko yh vai ei? Tulothan ne merkkaa. Ei kaikilla ydinperheilläkään ole varaa autoon. T: autoileva yh

Vierailija
11/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lähinnä ajoin takaa sitä että taloudessa on yksi maksava aikuinen. Daa. Kahden ihmisen taloudessa tulot voi muuttua potentiaalisesti enemmän kuin esim mulla joka nyt seuraavat kaksi vuotta oon vielä kotona.
Ap

Vierailija
12/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten edes kuvittelet voivasi kustantaa auton tuilla eläen? Jo bensat tulee kalliimmaksi kuin bussikortti kuukaudessa.

Vierailija
13/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sä et aloitusviestissäsi kertonut olevasi kotona. Osa yksinhuoltajista tienaa enemmän kuin toiset perheet yhteensä. Eli yksinhuoltajien tuloissakin on isoja eroja. Eli kyllä se, onko auton ja mimmosen auton pitämiseen on varaa, on juuri sinun tuloistasi kiinni. Kotihoidon tuella en suosittele, ajat auton hinnallla ja kuukausikuluilla aika usein taksilla

Vierailija
14/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok kiitos vastauksista! Oma auto vaan helpottais elämää tosi paljon mutta täytyy jatkaa haaveilua...
Ap

Vierailija
15/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten sulla on varaa olla vielä kaks vuotta kotona kotihoidontuella, jos sulla ei oo tolkuttomia säästöjä.

Ei ne auton kustannukset niin tolkuttomia ole. Itse opiskelen, olen pienen lapsen äiti ja on kyllä varaa, kun vaan osaa hoitaa raha-asiat muuten. Auto ei mikään uusi, hankintahinta oli 7000€, vakuutukset/verot vuodessa vajaan tonnin. Lisäksi jos tulee yllättäviä remontteja niin rahaa on aina säästössä sitä varten. Elämme siis opintotuella, asumislisällä ja osa-aikatyön palkalla. Tulot ovat pienet, mutta hyvin tullaan toimeen kun käytetään rahaa fiksusti, joka kuussa saadaan vähän säästöönkin! Onneksi pian helpottaa, kun valmistun ja pääsen kokoaikatöihin, vaikkakin palkka silloinkin pieni. Minulla ei kyllä ollut varaa jäädä kolmeksi vuodeksi kotiin...

Vierailija
16/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 10:31"]En ymmärrä miten sulla on varaa olla vielä kaks vuotta kotona kotihoidontuella, jos sulla ei oo tolkuttomia säästöjä.

Ei ne auton kustannukset niin tolkuttomia ole. Itse opiskelen, olen pienen lapsen äiti ja on kyllä varaa, kun vaan osaa hoitaa raha-asiat muuten. Auto ei mikään uusi, hankintahinta oli 7000€, vakuutukset/verot vuodessa vajaan tonnin. Lisäksi jos tulee yllättäviä remontteja niin rahaa on aina säästössä sitä varten. Elämme siis opintotuella, asumislisällä ja osa-aikatyön palkalla. Tulot ovat pienet, mutta hyvin tullaan toimeen kun käytetään rahaa fiksusti, joka kuussa saadaan vähän säästöönkin! Onneksi pian helpottaa, kun valmistun ja pääsen kokoaikatöihin, vaikkakin palkka silloinkin pieni. Minulla ei kyllä ollut varaa jäädä kolmeksi vuodeksi kotiin...
[/quote]
Niin ja siis lapsilisät ja pienet elarit toki. Autolla ajetaan vain pakolliset menot, onhan se bensa kallista...

Vierailija
17/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3 lapsen työtön yh ja ei olisi varaa autoon. Elän säästeliäästi ja mielummin laitan rahani säästöön kuin auton ylläpitokustannuksiin.

Vierailija
18/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille jää 300-500 euroa enemmän ilman autoa. Joten sulla on varaa lomamatkoilla ja taksiin ilman autoa.

Vierailija
19/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tärkeää? Jos säästät 300/kk ilman autoa, sulla on varaa mihin vaan.

Vierailija
20/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 10:31"]En ymmärrä miten sulla on varaa olla vielä kaks vuotta kotona kotihoidontuella, jos sulla ei oo tolkuttomia säästöjä.

[/quote]
Sama kun sulla, tulot on pienet mutta kyllä niillä pärjää. Mielummin hoidan pienempää lasta kotona kun laitan hänet päiväkotiin, itseasiassa se ei ees oo mulle vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi