Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon älykännyriippuvuudesta?

Vierailija
25.04.2015 |

Vietti on voimakas. Istun pöntöllä känny kädessä, syön aamiaisen ja lounaan känny kädessä. Bussissa känny, sohvalla känny, katson telkkua känny kädessä. Känny on kädessä vaikka olo alkaisi sen takia muuttua kärsimättömäksi ja huonoksi.

Muistan vielä ajan kun saatoin bussissa istua ja katsoa maisemia. Sama bussipysäkillä. Lounasta söin miettien asioitani.

Elämä on nyt jatkuvaa suorittamista. Mitään vapaa aikaa en vietä omien ajatusteni parissa vaan pakenen niille naurettavalle 3 sivustolle: av, fb ja hs:n linkit täältä av:lta.

Tää ei ole tervettä plus tunnen miten henkinen vointinikin huono kun ei ole muuta elämässä.

Aina päätän että alkaa uusi elämä. Luen tilaamani lehdet heti kun ne saapuu ja teen vain yhtä asiaa kerralla ilman kännyä. Ei onnistu, jotenkin ahdistun jos kädessä ei ole tuttua esinettä. Kirjahyllykin täynnä lukemista odottavia kirjoja. Jotka olen itse kiinnostuneena ostanut. Kuitenkin, kun pitäs alkaa lukemaan, ei vain kiinnosta. Kännyssä enemmän asiaa.

Mitä mä teen? Miten mä muutan elämän toiseen suuntaan. Voiko jotenkin vähentää vai täytyykö äkkileikata. Neuvoja.

Ja olispa mahtavaa jos saisi vertaistukea tai onnistumiskertomuksia.

Suurin kysymys muutoksen edessä on: mitä sillä vapautuvalla ajalla tekisi?

Onko joku

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
2/15 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennenkuin huomaankaan. Aamu on taas täällä ja meikä pönöttää pöntöllä känny kädessä AV:lla. DOH en edes muistanut mitä lupasin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt puhelin kädessä? Hyi yäk, ajattele miten täynnä se on bakteereja :S Ethän sä nuolis julkisten paikkojen ovenkahvojakaan vapaaehtoisesti?

Vierailija
4/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Aamukahvi ja känny kädesssä.
Saatan olla 8-10 tuntia päivässä kännyn kanssa.
Se on mun elämä.
Muuta ei ole.

Vierailija
5/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko sä eroon kännystä? Vai ootko ihan ok asian kanssa? Tuossa katselin ikkunasta eräs päivä taloyhtiömme pihalla erästä äitiä lapsineen. Äidillä oli koko aika puhelin joko korvalla tai muuten selaili ja kuljeskeli lapsien perässä. Ainoa yhteinen tekeminen oli se kun äiti haki taaperonsa lukuisia kertoja pois meidän pihamaalta (rivari). Harmitti lapsen puolesta ja ehkä ekan kerran tuolloin tajusin että olisin varmaan samanlainen äiti jos olisi lapsia.

AP

Vierailija
6/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyttää peruskännyä, ei ole noita ongelmia.

Vierailija
7/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ostamassa uusi kännykkä, jolla voi vain soittaa ja tekstata, maksaa noin 20e. Vie älykännysi jonkun luotettavan ystävän/sukulaisen luo ja sano että saa aikaisintaan 3kk päästä antaa takaisin. Tadaa! Ongelma ratkaistu.

Vierailija
8/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tabletin kanssa. Puhelin on vaan peruspuhelin, enkä uskalla tän takia hankkia älypuhelinta. Mulla on tosi huono omatunto lapsen 2vee vuoksi :( Ulkona kun ollaan, niin se saa kuitenkin äidin 100% huomion, mutta sisällä, mulla on tabletti koko ajan sylissä :( Oon niin paska mutsi...

Vierailija
9/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää eniten se että pitää aina ja joka hetki olla tavoitettavissa. Olen taloyhtiömme hallituksessa ja suurin osa asioista hoidetaan s-postilla ja jos nniihin posteihin ei reagoi heti, niin kohan tulee tekstari ja tivataan vastsusta. Töissä kun on, niin ei ehdi/pysty naputtamaan pitkiä viestejä kännykällä. Pj suuttui kun sanoin että luen s-postit illalla kun tulen kotiin.
Huoh.

Vierailija
10/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokas idea numero 5. Luonnollisesti siihen ei olis halua kun olen addikti. Se on nimittäin täysleikkaus.

Mulla on muuten näitä älykännyjä 2 kpl. Toinen oma, toinen työ. Työn voisi jättää aina työpaikalle ja kotiin lähtisi peruskänny. Olisi siis kyllä toteutettavissa.

Yritän innostua asiasta.

Yhden muutoksen olen kuitenkin jo päättänyt tehdä. En koske puhelimeen ennenkuin olen töissä. Töissä nyt muutenkaan ei tuu surffailtua töiden takia. Ehkä ainoa vapauttavin hetki päivässä :D.

Mutta mites sitten illalla toimittas? Jos ei siis lähdettäs täysleikkaus linjalle.

Ap

Vierailija
11/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimi se, kun sain vahingossa puhelimen puk-koodiin. Olin (tai no porukat oli, mutta kuiteskin) just vaihtanut liittymää ja vaihdoin sit samalla kertaa kaikki salasanat sähköposteista ihan sim-numeroon.

Sain puhelimen seuraavana päivänä auki, mutta kerkesin tajuamaan siinä vuorokaudessa, että ilman puhelinta pärjäsinkin ihan ok.

Jos et pysy puhelimesta muuten erossa, niin kokeile vaikka huomenna sitä, että suljet puhelimen koko päiväksi? Et avaa sitä koko päivänä, vaan vasta esim. klo.20:30 illalla. Lenkkeile, lue kirjoja, tee jotain missä ei tarvitse nettiä.

t. 17v

Vierailija
12/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaatii päätöstä.
Itse poistin kaikki some - sovellukset ja päätin, etten käy niissä älykännykällä. Toimi jonkun aikaa (itse olen enemmän someriippuvainen) ja nyt taas koukussa -täällä ollut koko aamun :(
Täytyisi uusia koko homma. Elämä paranee OIKEASTI kun ei ole koko ajan kännykällä näpräämässä. Pikkuhiljaa alkaa silmät avautumaan oikeille asioille.

Vierailija
14/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa ScreenTime! Mulla auttoi vasta se, vanhempaintunnukset kaverille.

Vierailija
15/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä iltaasi puolen tunnin aika, jolloin selaat puhelintasi. Ja pidä tästä kiinni. Se rajattu aika nauti puhelimestasi, muuten pidä sitä jossakin hyllyn tms päällä ja ilmoitusäänet pois. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi