Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoitin 400 euroa postin ikimerkkeihin

ikikömerkki?
04.01.2022 |

Ostin 400 eurolla kotimaan ikimerkkejä. Rikastunko, menetänkö rahani vai jotain siltä väliltä? Mikä on teidän arvauksenne? Postimerkit kallistuvat kokoajan, tuleeko kehitys jatkumaan samanlaisena? Vaikka posti lakkautettaisiin, käyttämättömiäkin postimerkkejä varmaan myytäisiin myöhemmin keräilyharvinaisuuksina. Jos en saa myytyä postimerkkejä pois, vaikka hinta kallistuisikin, käytän ne sitten itse (käytän joka tapauksessa paljon postimerkkejä Tori-kaupoissa) ja säästän siinäkin.

Jokerikysymys: montako postimerkkiä sain 400 eurolla?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollu tapana jo monta monta vuotta irrottaa saapuneista kirjeistä leimaamattomat ikimerkit talteen. Niitä on aika läjä. Muttakun itse en oikein ikinä lähetä mitään kirjeitä.

Tänäkin jouluna tuli kortti, jossa oli leima ihan väärällä puolella korttia. Kuvapuolella, ei osoite puolella.

Tuo on muuten rikos.

Tyhmyydestä ja laiskuudesta sakotetaan. Postin oma vika, jos eivät viitsi leimata postimerkkejä.

Saako kaupastakin pölliä vaatteet, joihin ei oo laitettu hälyttimiä? Kaupan vikahan se on.

Vierailija
22/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ikikömerkki? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollu tapana jo monta monta vuotta irrottaa saapuneista kirjeistä leimaamattomat ikimerkit talteen. Niitä on aika läjä. Muttakun itse en oikein ikinä lähetä mitään kirjeitä.

Tänäkin jouluna tuli kortti, jossa oli leima ihan väärällä puolella korttia. Kuvapuolella, ei osoite puolella.

Olen huomannut saman. Itse säästän ja lahjoitan käytetyt merkit keräilijöille, niin leimatut kuin leimaamattomat. Moraalini ei salli petosta, vaikka Posti sille itse oivalliset mahdollisuudet petaakin. Toivottavasti nämä keräilijätkään eivät lyö lahjoituksiani epärehellisesti lihoiksi. Laitan Tori-ilmoituksen kuvaan aina pelkkiä leimattuja merkkejä, jotta pikkurikolliset eivät kiinnostuisi.

Aika paljon itse lähetän kirjeitä kun pientä kirpparitoimintaa välillä harjoitan.

Postin hinnat nousee koko ajan ja palvelun taso laskee. Ei mua haittaa, jos joku saa sen 1,85 maksmastaan postimerkistä takaisin.

Tää postin plus-merkkikin on yksi vitsi. Se kirje kulkee samaa tahtia tavallisella merkillä eikä nuo kirjaudu vaikka pitäis. Paksumpia kirjeitä ei uskalla enää lähettää ollenkaan ilman seurantaa kun tavaraa katoaa. Joku yksi postimerkki on aika pieni rikos siihen nähden. Miksi ne ei tee työtään?

Se Plus-merkki on pelkkää hyväuskoisten hölmöjen rahastusta.

Mitä maksaa 1 plusmerkki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostitko yhtään Muumi-postimerkkejä?

Vierailija
24/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin, kaksi erilaista arkkia. Ostin kaikki arkit erilaisina Postin verkkokaupasta, saavat itse kuljettaa kultalastinsa perille. Oli ilmainen toimitus 400 euron tilaukseen :)

Vierailija
25/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet herännyt myöhään. Olisit sijoittanut silloin, kun niitä merkkejä sai 0,65€. Minulla on noita sekä 0,60€ maksaneita 2.luokan merkkejä, jotka nyt käyvät ykkösluokan merkeistä eli niiden nykyinen arvo on 1,85€.

Halvalla ostettuja helposti kuoriakin löytyy vielä, pienet maksoivat alle euron kappale, kun ostin. Isompien hintaa en jaksa tarkistaa.

Vierailija
26/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on muuten rikos.

Tyhmyydestä ja laiskuudesta sakotetaan. Postin oma vika, jos eivät viitsi leimata postimerkkejä.

Saako kaupastakin pölliä vaatteet, joihin ei oo laitettu hälyttimiä? Kaupan vikahan se on.

Eihän tuossa pöllitä mitään. Leimaamattoman eli käyttämättömän postimerkin (käytetyissä postimerkeissä on leima) löytäminen kirjekuoresta on kuin löytäisi setelin kadulta. Kyllä sen saa käyttää.

Vierailija
27/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on muuten rikos.

Eihän tuossa pöllitä mitään. Leimaamattoman eli käyttämättömän postimerkin (käytetyissä postimerkeissä on leima) löytäminen kirjekuoresta on kuin löytäisi setelin kadulta. Kyllä sen saa käyttää.

Ei se varastamista ole, mutta eettisesti ajateltuna petos. Laittoimuudesta en osaa sanoa.

Vierailija
28/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikikömerkki? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin, kaksi erilaista arkkia. Ostin kaikki arkit erilaisina Postin verkkokaupasta, saavat itse kuljettaa kultalastinsa perille. Oli ilmainen toimitus 400 euron tilaukseen :)

Hienoa.

Vierailija
29/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa käyttää uudelleen:

https://yle.fi/uutiset/3-7698667

Pidättekö myös itsellänne vahingossa liikaa maksetut vaihtorahat?

Vierailija
30/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei se muka olisi varastamista? Posti menettää rahaa, koska ette osta itse merkkiä, vaan käytätte kertakäyttöön tehdyn merkin uudelleen.

Vierailija
31/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saa käyttää uudelleen jo kertaalleen käytettyä postimerkkiä. Tämä on itsestäänselvää kaikille muille paitsi teille joiden moraali on romanikerjäläisten tasolla.

Vierailija
32/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on muuten rikos.

Eri asia. Postimerkin on kuitenkin joku jo laillisesti maksanut.

Vierailija
33/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään saa käyttää uudelleen jo kertaalleen käytettyä postimerkkiä. Tämä on itsestäänselvää kaikille muille paitsi teille joiden moraali on romanikerjäläisten tasolla.

Tsot tsot. Haistan rasismin löyhkää.

Vierailija
34/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on muuten rikos.

Niin, merkin on joku maksanut kattaakseen yhden kuljetuksen kulut. Käytettyä postimerkkiä saa käyttää koristeena, mutta ei vääränä rahana uudestaan postimaksua feikkaamaan.

Vierailija
35/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa käyttää uudelleen:

https://yle.fi/uutiset/3-7698667

Pidättekö myös itsellänne vahingossa liikaa maksetut vaihtorahat?

Kaupoista saa rahalleen vastinetta ja palvelua, postilta ei.

Mites ne kaikki kadonneet kirjeet ja paketit mitkä toimitetaan ihan väärään paikkaan? Jos löydät kadulta 2 euroa, niin vietkö kyttikselle?

Itse en tilaa enää mitään postin kautta, koska paketit menee minne sattuu ja maksetut kotiinkuljetuset viedään suoraan noutopaikkaan. Plus että asiakaspalvelu pompottaa reklamoimaan vaan toisen osoitteen asiakaspalveluun ja oikeasti naureskelee päälle kun paketti ei taaskaan tullut ovelle asti.

Vierailija
36/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimerkkien väärinkäyttäjien vuoksi pyydän aina leimaamaan merkin asiamiespostissa.

Vierailija
37/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postimerkkien väärinkäyttäjien vuoksi pyydän aina leimaamaan merkin asiamiespostissa.

Postimerkkien väärinkäyttäjä 😂

Vierailija
38/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on muuten rikos.

Niin, merkin on joku maksanut kattaakseen yhden kuljetuksen kulut. Käytettyä postimerkkiä saa käyttää koristeena, mutta ei vääränä rahana uudestaan postimaksua feikkaamaan.

Mua nyt kävi kiinnostamaan kuinka paljon näitä käytetään uudestaan ja mistä posti sen sit huomaa? Mikä on sakko/rangaistus sit kun joku "väärinkäyttää" postimerkkiä?

Tosin tän maan rikosoikeuden tuntien postimerkkien väärinkäyttäjälle tulee ehdotonta vankeutta kun pahoinpitelijät sun muut ei saa edes sakkoja.

Vierailija
39/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postimerkkien väärinkäyttäjä 😂

lollollol, sitähän te olette. Laki kieltää postimerkin uudelleenkäyttämisen ihan yksiselitteisesti:

77 §

Postimaksumerkintärikkomus

Joka hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä

1) väärentää postimaksumerkinnän, jäljittelee sitä taikka myötävaikuttaa väärän tai jäljitellyn postimaksumerkinnän valmistukseen,

2) kierrättää, markkinoi, jakelee, levittää, kuljettaa, asettaa näytteille, näyttää tai julkaisee väärän tai jäljitellyn postimaksumerkinnän tai

3) käyttää tai kierrättää postimaksuna jo käytettyä postimaksumerkintää,

on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, postimaksumerkintärikkomuksesta sakkoon.

Yritys on rangaistava.

Lol vaan.

Vierailija
40/62 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on muuten rikos.

Merkki on maksu tehdystä työstä. Jos kirjeitä jää leimaamatta, niin joku ei ole tehnyt työtään.

Joku oli leikannut kirjeeseen kuvan pitsasta ja posti toimitti kirjeen (kerrankin) perille parissa päivässä ja posti suuttui. En nyt tiedä kumpi tuossa pahemmin teki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän