Menisinkö rokotukseen kun lievää kurkkukipua?
Huomenna aika 3. rokotteelle ja nyt on muutaman päivän ollut sellaista hyvin lievää kurkkukipua, epäilen että johtuu siitä kun unohtui ikkuna raolleen yhtenä yönä. Mitään muita flunssan oireita ei ole ja tuo kurkkukipu tosi lievää, ei mitenkään koko ajan huomaa. En ole käynyt missään erikoisissa paikoissa missä voisi altistua, samat kauppareissut ja lähisukulaisten vierailut kuin koko pandemian aikana.
Uusi aika voi olla hyvin hankala saada jos nyt perun, mietin vaan mitä esim sairaanhoidon ammattilaiset sanoisi tästä, tulisiko heti käsky jäädä kotiin vai onko ok kun ei tätä oikein flunssana voi pitää?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä mennä. Siellä ovellahan kysytään, onko mitään oireita, kun oireisena ei saa mennä. Pelkkä kurkkukipu voi olla omikronin oire. Siirrä aikasi netissä. Sinne tulee peruutuksia ja uusia aikoja koko ajan.
Tällä ohjeella en saisi rokotteita koskaan. Risat nielurisat ja käheyttä kurkussa ainakin satana aamuna vuodessa. Jokainen tuntee itsensä.
Minulla on vuodessa enemmän sellaisia päiviä milloin kurkku on vähän kipeä kuin milloin se ei ole. On ollut pakko lakata reagoimasta lievimpiin oireisiin.
No juuri näin. Aikuiselta ei herkästi lähdetä risoja leikkaamaankaan. Tein jo alkuvaiheessa itseni kanssa sopimuksen, että reagoin kurkkuoireisiin samoin kuin ennen pandemiaa, muuten en tekisi mitään muuta kuin jonottaisin testiin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/flunssatoipilaana-rokottaminen-voi-…
Omalla riskillä...
Joo kävin ottaan just kolmannen rokotteen ja oli kurkku vähän karhea. Ei mitään haitannut.
Kävin kuitenkin rokotuksessa eikä siinä mitään erityistä. Ajattelin ettei lievä kurkkukipu voi estää. Vähän lämpöä oli rokotuksen jälkeen, voikohan se heti saman päivän iltana nostaa lämpöä (Moderna) vai olikohan minulla tartunta ennestään?
ap
Minulla on vuodessa enemmän sellaisia päiviä milloin kurkku on vähän kipeä kuin milloin se ei ole. On ollut pakko lakata reagoimasta lievimpiin oireisiin.