Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen vähentänyt suolankäyttöä, ei näy verenpaineessa?

Vierailija
24.04.2015 |

Minulla on lääkitys, jonka sivuvaikutuksena on verenpaineen nouseminen. Sain ensiavuksi vinkin vähentää suolaa ruoastani ja näin olenkin tehnyt nyt kolmisen viikkoa. Lopputulos? Usein iskevä paha olo, kivikovat ja kipeät pohkeet sekä himo suolaiseen ruokaan. Verenpaine sen sijaan oli NOUSSUT!

Niin että milloin tämän kitukuurin voi lopettaa, kun ei siitä näytä olevan mitään apua?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes käytä suolaa, ja verenpaine ollut koholla teini-iästä lähtien. Hirveen mielellään aina syytetään elintapoja, mutta ei se aina niin mene. T. Tupakoimaton himoliikkuja jolla bmi 21..

Vierailija
2/7 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat luultavasti piilosuolaa jostakin. Ja jos suota tuppaa vetämään niin syö magnesiumia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö leipää juuri ollenkaan enkä käytä runsaasti päällisiä. Ruoka tehdään lähes aina itse, siinä on helppo säännöstellä suolan määrää. En syö muroja, juo vissyä, tai syö sipsejä/suolakeksejä. Makkararuokia on harvoin, usein tehdään tuoreesta naturel-broilerista, lohesta tms. ruokaa.

Eli mistä sitä piilosuolaa voisi tulla?

Vierailija
4/7 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tosiaan piilosuolaa jostain tai sun ruokavaliosi on jo vähäsuolaista. Suolan vähennys ruoasta voi alentaa verenpainetta jopa verenpainelääkkeen veroisesti. 

Vierailija
5/7 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suolan vähentäminen valitettavasti kaikilla auta. Ethän muuten syö paljon lakritsia tai salmiakkia? Se nostaa paineita monilla.

Vierailija
6/7 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö usein salmiakkia tai lakua, ehkä pari kertaa kuussa enkä mitenkään älyttömiä määriä. En myöskään juo kahvia, kofeiinikin voi nostaa painetta.

Näyttäisi siltä että lääkitys tulee kaikesta huolimatta.

Vierailija
7/7 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/suolan_haittoja_liioiteltu
Kukapa näistä ottaa selvää mikä on totta, ja tietysti yksilölliset erot saattavat vaikuttaa, kuten kai siinä kananmunannin syönnissä.