Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku puskassa kärkkynyt tyyppi vei koiramme löytöeläinkotiin

Vierailija
24.04.2015 |

Eli 10-vuotias tyttäreni oli lähtenyt koulun jälkeen pienen cockerspanielimme kanssa lenkille metsään. Koira oli hihnassa ja muutenkin kaikki oli sujunut hyvin KUNNES joku mies puskassa oli kutsunut koiraa ja ottanut jonkun makkaran esiin. Tyttö oli siinä kohdassa ollut vähän ajatuksissaan ja ihmisrakas koira oli sitten päässyt hihna perässä juoksemaan miehen luokse.

No sitten tämä mies oli sanonut, että koirat on pidettävä kytkettynä koska linnuilla on pesimäaika sekä sanonut että vie sen nyt löytöeläinkotiin jotta vanhempasi oppivat pitämään koiran remmissä. Ja mies oli tosiaan lähtenyt sitten koira sylissä pois... Tyttö ei ollut osannut tehdä siinä mitään vaan juoksi kotiin ja soitti itku kurkussa mulle (tosiaan oli unohtanut kännykän kotiin joten ei voinut metsässä soittaa...). Soitin sitten lähimmälle löytöeläintalolle ja luojan kiitos koira tosiaan oli sitten siellä! Siis hemmetti mitä hulluja voi olla! Kohta koiraa hakemaan...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet, olisiko tehnyt noin jos ulkoiluttaja olisi ollut aikuinen mies tai nainen? Niinpä. Ilmoita poliisille. Lisäksi tollasen tyypin on hyvä olla tiedossa senkin varalta, jos alkaa vaikka myrkkymakkaroita löytymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika outo tyyppi. Opeta lastasi pitämään koiran hihnasta kiinni ja pitämään puhelin mukana.

Vierailija
4/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 18:46"]Mitä luulet, olisiko tehnyt noin jos ulkoiluttaja olisi ollut aikuinen mies tai nainen? Niinpä. Ilmoita poliisille. Lisäksi tollasen tyypin on hyvä olla tiedossa senkin varalta, jos alkaa vaikka myrkkymakkaroita löytymään.
[/quote]
Joo, suunnitelmissa on kyllä tehdä poliisille ilmoitus. Löytöeläinkodin kanssa puhuessa jo alustavasti siitä puhuttiin ja lupasivat katsoa valvontakameranauhoja.

Vierailija
5/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa seurata ettei koiralle annettu samalla rotanmyrkkyä. Ilmoittaisin myös poliisille tapahtuneesta.

Vierailija
6/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kertomus tapahtuneesta saattaa olla kovasti erilainen...

Vierailija
7/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 18:50"]Miehen kertomus tapahtuneesta saattaa olla kovasti erilainen...
[/quote]Tää on kyllä totta. Varmaan tulee olemaan sana sanaa vastaan, ei tuomiota. Mikä olisi edes rikosnimike?

Vierailija
8/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 18:50"]

Miehen kertomus tapahtuneesta saattaa olla kovasti erilainen...

[/quote]

Samoin viranomaisten näkemys tapaukseen, jossa mies väijyy keskellä päivää puskassa herkkujen kanssa ja ottaa kontaktia lapsiin.

Vierailija
9/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 18:50"]Miehen kertomus tapahtuneesta saattaa olla kovasti erilainen... [/quote]Tää on kyllä totta. Varmaan tulee olemaan sana sanaa vastaan, ei tuomiota. Mikä olisi edes rikosnimike?

[/quote]

Eiköhän poliisi ja syyttäjä huolehdi tuosta puolesta.

Vierailija
10/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kovasti kuulla myös miehen kertomuksen tästä tarinasta. Väittämättä että ap tai ap:n lapsi olisi tällainen, niin  meistä aika moni on todella, todella tympiintynyt  koiriaan irti pitäviin koiranomistajiin, näihin "ei se mitään tee" - pettereihin ja "pidä vittu huoli omista asioistas" - jannicoihin, joiden koirat juoksevat holtittomana aiheuttaen stressiä lähes joka ikiselle kohtaamalleen elävälle olennolle. Itse olen ottantu irtoikoiran aina hihnaan ihan sen koiran oman turvallisuuden vuoksi. Jos omistajaa ei ole näkynyt, olen toimittanut sen löytöeläintalolle. On todella vittumaista että minun, ulkopuolisen ihmisen, on turvattava se irtokoiran turvallisuus, kun vähäpää omistaja ei välitä sen vertaa omasta lemmikistään. Ei kukaan huvikseen käytä tunteja omasta päivästään roudaamalla irtokoiraa löytöeläintaloon tai päivystämällä sen kanssa että sieltä voidaan tulla hakemaan.

Vierailija
11/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uusavuton lapsi sulla. Itse olisin repinyt koiran väkisin mieheltä pois.

Vierailija
12/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siellä se mies puskassa ihan vaan sattumalta väijyi makkaran kanssa? Varmaan väijynyt koko päivän? Keskellä metsää? Oisko tässä nyt jotain jota ei kerrottu?

Vierailija
13/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 18:58"]

Aika uusavuton lapsi sulla. Itse olisin repinyt koiran väkisin mieheltä pois.

[/quote]

Ja joutunut esim. miehen autoon mukaan?

Vierailija
14/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 18:59"]Eli siellä se mies puskassa ihan vaan sattumalta väijyi makkaran kanssa? Varmaan väijynyt koko päivän? Keskellä metsää? Oisko tässä nyt jotain jota ei kerrottu?
[/quote]
Kyllä niitä hulluja vaan on, usko pois. Tommoset "linnuille pesimärauha" -tyypit on juuri niitä pahimpia.

Vierailija
15/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 18:58"]Aika uusavuton lapsi sulla. Itse olisin repinyt koiran väkisin mieheltä pois.
[/quote]
Ai 10-vuotiaana olisit käynyt aikuisen miehen kimpouun?

Vierailija
16/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minusta on vähän kummallista, että kirjoitit ensin koko tarinan tänne, ja vasta sitten lähdet hakemaan sitä koiraa. Aika moni olisi ihan ekana hakenut sen koiran kun vaan on pystynyt. Mut hei, kulttuuri on näemmä näköjään tällainen tänä päivänä, että nettiin kirjoittelu menee tällaisen asian edelle.

Vierailija
17/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 18:58"]Aika uusavuton lapsi sulla. Itse olisin repinyt koiran väkisin mieheltä pois.
[/quote]
Ai 10-vuotiaana olisit käynyt aikuisen miehen kimpouun?
[/quote]
Koiraani suojellessa varmasti kyllä... En sano että se olisi viisasta mutta mulla vaan on sellainen vaisto. 13 vuotiaana erotin naapurin karhukoiran mun koiran kimpusta ja sain sitten kunnon vekit käteen. Ainakin 10 tikkiä jouduttiin laittamaan. Mutta koira selvisi säikähdyksellä... ;)

Vierailija
18/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lähellä jotain lintujen pesumäjärveä? Koirien ulkoiluttajat ulkoiluttavat siellä koiriaan usein vapaana häiriten lintujen pesimää ja miehellä, joka harrastaa lintubongausta, on mennyt niihin hermo?

Vierailija
19/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä provoihin tulee, niin tää oli siitä paremmasta päästä.

Vierailija
20/28 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 19:04"]Ap, minusta on vähän kummallista, että kirjoitit ensin koko tarinan tänne, ja vasta sitten lähdet hakemaan sitä koiraa. Aika moni olisi ihan ekana hakenut sen koiran kun vaan on pystynyt. Mut hei, kulttuuri on näemmä näköjään tällainen tänä päivänä, että nettiin kirjoittelu menee tällaisen asian edelle.
[/quote]
Odotan että mies tulee kotiin ja sitten jompikumpi menee hakemaan. Toi lapsi on nyt aika shokissa ja ei halua mennä enää koskaan koiran kanssa yksin lenkille, kokee olevansa ihan huono koiranomistaja eikä kuuntele vaikka yritän sanoa ettei se ollut hänen syynsä. Olisihan se kiva jo se koira kotiin hakea mutta tyttö ei kyllä voi tommosessa mielentilassa minnekään lähteä eikä voi jäädä kotiinkaan. T: ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi