Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivähoito, kysymys varahakijoista

Vierailija
24.04.2015 |

Kun lapselle merkitään ylös varahakija(t), ovatko nämä sellaisia jotka saavat ilman erillistä ilmoitusta hakea lapsen hoidosta? Esimerkkinä siis, jos laitan vaikkapa äitini ja emme ole sopineet erikseen, että hän hakee lapsen (ja täten minä en ole pk:n kanssa puhunut), voiko hän vaan marssia paikalle ja ottaa lapsen vai täytyykö sekin aina erikseen ilmoittaa pk:lle?
(Älkää tarttuko esimerkkiin, se oli vain esimerkki kysymyksen selventämiseksi!)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä varahakijat saa hakea milloin vaan, jos ei ole erikseen ilmoitettu, että saa hakea vain huoltajan näin ilmoittaessa. Epävarmoissa tilanteissa soitetaan huoltajalle ja varmistetaan.

Vierailija
2/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 18:56"]Meillä on pari hakijaa nimettynä, jotka voi aina hakea. Sitten erikseen ilmoitetaan, jos joku muu hakee. Esim. Isovanhempia ei listattu, kun asuvat kaukana. Mutta jos ovat käymässä, on sanottu, että hakevat tänään ja huomenna.
[/quote]

öö... jos teillä on isovanhemmat kylässä niin miksi lapsi menee päiväkotiin?
[/quote]
No meillä esim. isäni saattaa tulla käymään työmatkansa yhteydessä. On siis päivät töissä, mutta voi ehtiä hakemaan lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hakea sitten milloin vain ( ellei ole erikseen mainittu että voi hakea erillisestä ilm. Vain)

Vierailija
4/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi hakea koska tahansa, tiedon täytyy tulla huoltajilta. Jos varahakijoita ei ole merkitty eikä huoltaja ilmesty ajoissa tai ole tavoitettavissa (auto hajoaa, akku lopussa...) meillä on ohjeena soittaa 112. Siksi kannattaa merkitä edes naapuri jos lähiverkostoa ei paikkakunnalla ole. T.lh

Vierailija
5/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisia on paljon. Joka varahakukerta on ilmoitettava erikseen.

Vierailija
6/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiverkostoa on ja varahakijoita olen laittamassa toki varmuuden varalle. Oikeampi syy mietintääni on se, että haluan (etä)isällä olevan toki oikeus hakea lapsi päivähoidosta (sovitusti!), mutta en voi olla satavarma ettei hän sooloile enkä siis halua, että isällä on oikeus vain marssia paikalle hakemaan lapsi ilman, että tieto kulkee minun lävitseni myös. Isä ei ole huoltaja. Ap

Vierailija
7/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioisä on pk:n näkökulmasta sivullinen ilman huoltajuutta, vaikka olisi lapselle maailman tärkein ihminen. Tämä on valitettava totuus.

Vierailija
8/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pari hakijaa nimettynä, jotka voi aina hakea. Sitten erikseen ilmoitetaan, jos joku muu hakee. Esim. Isovanhempia ei listattu, kun asuvat kaukana. Mutta jos ovat käymässä, on sanottu, että hakevat tänään ja huomenna.

Vierailija
9/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitää aina ilmoittaa erikseen jos mamma, mami tai pappa hakee.
Kerran mulle soitettiin töihin että mites on kun täällä ois pappa hakemassa teidän poikaa mutta heille ei ole ilmoitettu. Olin itse ihan hoo moilasena koska papan ei pitänyt hakea. Pyysin pappan puhelimeen ja paljastuikin että oli ihan väärä pappa linjoilla. Oli siis hakemassa toista poikaa mutta täti oli ymmärtänyt väärin ja lähti nopeasti vaan soittamaan mulle ja ujo pappa ei saanut suutaan auki. Oli kyllä aika erikoinen tilanne. :D

Vierailija
10/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittanut puoli sukua varahakijoiksi, kun miehemme kanssa olimme molemmat kaukana töissä. Kerran olimme sitten molemmat myöhässä ja olinkin ilmoittanut siitä päiväkotiin, mutta mies olikin ehtinyt jo soittaa veljensä hakemaan poikaa. Kun setä astui päiväkodin pihaan, ihmetteli poika ääneen kuka tuo oikein on (odotti tietysti minua ja oli vielä talvipakkanen ja sedällä taisi olla karvalakki päässä). Tietysti tuntee setänsä, mutta siinä tilanteessa ei. Päiväkodista ei sitten löytynytkään sedän nimeä listalta (pk ei ollut tulostanut listaa sähköpostista kansioon), mutta vuorossa oli hoitaja joka tunsi sedän (hoitaja oli joskus häntäkin hoitanut) ja poika lähti sedän mukaan. Täällä maalla varmasti vähän eri käytäntö kuin kaupungissa. Toisella kerralla riitti kun laittoi hakijan nimen tekstarilla kun poika piti hakea kesken päivän. 

Eiköhän päiväkodin kanssa saa sovittua, että joillekin hakijoille saa luovuttaa vain jos on etukäteen sovittu. 

Vierailija
11/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 18:56"]Meillä on pari hakijaa nimettynä, jotka voi aina hakea. Sitten erikseen ilmoitetaan, jos joku muu hakee. Esim. Isovanhempia ei listattu, kun asuvat kaukana. Mutta jos ovat käymässä, on sanottu, että hakevat tänään ja huomenna.
[/quote]

öö... jos teillä on isovanhemmat kylässä niin miksi lapsi menee päiväkotiin?

Vierailija
12/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis todellakaan usko, että ongelmia tulee, meillä on exän kanssa sujunut ihan hyvin kaikki asiat ja tapaamisetkin on kirjattu ylös viralliseen sopimukseen, mietin todennäköisesti ihan turhaan jotain sooloilua. Mutta kun koskaan ei voi tulevasta tietää, en halua ottaa mitään riskejä että jonain päivänä olen menossa hakemaan lasta, jota ei löydykään ja todetaan, että isä kävi jo hakemassa.
Isän kuitenkin ehdottomasti haluan varahakijoihin listoille, se on aivan luonnollista ja tietenkin sovitusti isä saa lapsen hakea ja omina tapaamispäivinään tietenkin, mutta haluaisin tosiaan että tieto kulkee aina minun kauttani.

Ap

Vierailija
13/14 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varahakijat EIVÄT saa hakea milloin vain! Jokaisesta kerrasta pitää sanoa erikseen tai muuten soitetaan vanhemmille perään jos varahakija ilmestyy paikalle. Toki asia on sitten eri jos mummo/pappa/sama hoitaja hakee esim joka tiistai. 

Vierailija
14/14 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit itse sopia päiväkodin henkilökunnan kanssa siitä, kenelle lapsi saadaan luovuttaa ilman erillistä ilmoitusta sinulta ja kenelle ei. Eli voitte sopia, että lapsen isä on yksi varahakijoista, mutta hänelle lapsan saa luovuttaa vain kun SINÄ olet siitä erikseen ilmoittanut päiväkotiin. 

Ja jos joku varahakijoista, esim. isoäiti, hakee lasta usein hoidosta, voit sopia että isoäidille saa luovuttaa lapsen milloin vain, niin ei tarvitse joka kerta ilmoitella päiväkotiin eri hakijasta.