Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kirjasto väittää että olen muka kastellut kirjan...

Vierailija
24.04.2015 |

Juu eilen palautin 6 kirjaa kirjastoon. Tänään tuli viesti että yksi kirjoista on kastunut. Kiva maksaa uusi kirja, kun tiedän että kirjan palautin kuivana. En ollut edes avannut koko kirjaa laina-aikana, palautin sen kassissa missä oli vetoketju eli ei ole vettä päässyt sisään ja kai nuo 5 muutakin kirjaa olisi kastunut jos olisi muka kassini kastunut..argh..ärsyttää

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko nyt kaatanut sen kirjan päälle nestettä vai et?

Vierailija
2/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi oikeasti niin, että vesipullo oli hajonnut repussa, kun olin reissussa. Mulla oli siellä kaksi kirjaa, meno- ja paluumatkaa erikseen. Vein rehellisesti kirjaston "tädille" näytille ja hän arvioi, että kyllä ne sen verran ovat kastuneet, että pitäisi uudet saada. Neuvoi sitten vielä, että ei kannata maksaa, vaan halvempaa on tuoda uudet kirjat tilalle ja että kelpaa kyllä jos hyväkuntoisen löytää divarista. No en löytänyt, mutta tilasin netistä halvimmat mitkä löysin ja ne olivat todellakin halvempia kuin "tädin" arvio hinnasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kastui yksi kirja kun lapsi jätti yöksi ulos. Mutta onneksi hinta tuli sen mukaan paljonko kirjaa oli ehditty lainata. Ja tuo oli ollut hyvin suosittu, useita kymmeniä lainauskertoja, joten hinnaksi tuli vain vitosen verran.

Vierailija
4/14 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:06"]

Siinä on kyllä minun kaatama punaviini, ja yritin korjata vedellä. Jos nyt käsitin oikein, niin voin vaatia kirjastolta todisteita ja jättää vain maksamatta ja jatkaa elämääni? 

[/quote]

etkö just sanonut että et ole kastellut...

[/quote]

Juu en ole kastellut. Joku taisi vastata ''nimelläni'', eli ei siis ollut minun vastaus, joka aloitin ketjun.

Kirjan palautin itsepalveluautomaattiin ja olisin kyllä itsekkin huomannut, jos kirja muka olisi ollut kastunut. Soitin kirjastoon ja täti väitti että se on sieltä automaatista tullut märkänä. Sanoi myös, että eilenhän satoi vettä, että olen varmasti kastellut kirjan pihalla. No, kirja oli vetoketjullisessa kassissa 6(!!) muun kirjan kanssa. On se kumma, että yksi kirja olisi kastunut, mutta 6 muuta oli kuivia :D no booky.fi:stä löysin saman kirjan, mutta sylettää maksaa 24e siitä

ap

Vierailija
5/14 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maksa. Mene käymään ja selitä asia.

Vierailija
6/14 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

muakin neuvottiin ostamaan uusi tilalle, hyväkuntoinen käytettykin kelpas. Okei olin itse aiheuttanut huolimattomuudellani, että korvasin mielelläni noin.

Vierailija
7/14 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole uskaltanut jättää enää palautusautomaattiin sen jälkeen, kun tiedoissa näkyi palauttamani kirja edelleen lainatuissa. Menin kirjastoon katsomaan ja sama kirja - niissähän on ne koodit - oli hyllyssä. Vielä palauttessani varmistan, että eihän jäänyt kirjoja. 

Ap, mene kirjastoon ja pyydä kirja näytille. Jos sula on lainauskuitti tallessa, varmista, että on sama kirja. 

Vierailija
8/14 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis väittikö kirjan olleen kostea sen palauttaessasi vai vain kosteudesta kärsinyt? Kantsii selata kirjaa vaikkei sitä lukiskaan ja jos totee vahingoittuneeks vie tiskille. Ite useamman kerran todennu lainaamani kirjan vahingoittuneeksi, palauttanu tiskille ja kertonu, että oli tällänen jo valmiiks. Ikinä ei oo tullu sanktioo, pelkkää kiitosta.

Vierailija
9/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä löytää samanlainen (samana vuonna painettu) vaikka Huuto.netistä tai kirpparilta. Kirjasto kuulemma tykkää siitä enemmän kuin rahalla maksamisesta.

Vierailija
10/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kaatele siiderii kirjojen päälle, hellppoo. Mitäs läksit, tää on nyt sun palkkas.

Vierailija
11/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maksa. Kirjaston pitäisi todistaa että juuri sinä olet kirjan kastellut eikä sinun että et ole.

Vierailija
12/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kyllä minun kaatama punaviini, ja yritin korjata vedellä. Jos nyt käsitin oikein, niin voin vaatia kirjastolta todisteita ja jättää vain maksamatta ja jatkaa elämääni? 

Vierailija
13/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:06"]

[/quote]

etkö just sanonut että et ole kastellut...

Vierailija
14/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvä" vitsi, ohis. Eihän kirja tietenkään ole kastunut, jos sen päälle on kaadettu punaviiniä, olutta tai siideriä. 

Ap, lähetä kirjastolle viesti, jossa kerrot samat kommentit mitä kirjoitit palstalle. Olet ilmeisesti lainannut kirjan, jonka joku edellinen on kastellut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan