Täydellinen keino laihtua ja pysyä hoikkana, 16:8 paasto
Ihan mieletön juttu tämä pätkäpaasto. Onko muita samalla ruokavaliolla olevia?
Mun paino putosi parissa kuukaudessa 10 kg ja sen jälkeenkin vielä tasaisesti kilot karissut.
Aloitin tämän ruokavalion loppukesästä ja kokonaispudotus jo 15 kg.
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 2 vuotta pätkäpaastolla, ei pudonneet kilot.
Pätkäpaaston voi tehdä oikein tai sen voi tehdä väärin. Jos kiloakaan ei pudonnut, niin tuskin edes kokeilit löytää omalle kehollesi otollisinta syömisrytmiä.
Kyllä kahden vuoden kokeilun jälkeen voi sanoa mielipiteensä ja jakaa kokemuksensa. Äläpä siinä yhtään vähättele toisen kokemusta vain siksi, ettei se ollut sinulle mieleen ja yritä väittää, että väärin kuitenkin tehty, oma vika. Ehkä sinunkin kannattaa harkita paaston lopettamista, jos tulee noin veemäinen luonne esille.
Jos ihminen kokeilee jotain kaksi vuotta tuloksetta, hän ei tee sitä oikein.
Ei, vaan pätkäpaasto ei sovi kaikille. Ihmiset katsos ovat erilaisia.
Ihmisen fysiologia on samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaaston voi tehdä oikein tai sen voi tehdä väärin. Jos kiloakaan ei pudonnut, niin tuskin edes kokeilit löytää omalle kehollesi otollisinta syömisrytmiä.
Kyllä kahden vuoden kokeilun jälkeen voi sanoa mielipiteensä ja jakaa kokemuksensa. Äläpä siinä yhtään vähättele toisen kokemusta vain siksi, ettei se ollut sinulle mieleen ja yritä väittää, että väärin kuitenkin tehty, oma vika. Ehkä sinunkin kannattaa harkita paaston lopettamista, jos tulee noin veemäinen luonne esille.
Voitko sitten kertoa, mitä tein väärin. Terv. Se 2 vuotta pätkäpaastolla ollut
Luultavasti söit jotain makeutusaineita, jotka estivät kehosi pääsemisen rasvanpolttomoodiin.
Oon aloittanut sokerittomien limsojen juomisen vasta pätkäpaaston lopettamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrititkö muka 2v laihduttaa tuloksetta? :D
Miksi hymiö? Olin pätkäpaastolla tuon 2 vuotta, tpivoin, että laihtuisin. En laihtunut.
Miten toteutit paaston? Söitkö noiden kahdeksan tunnin sisällä yhtä paljon kuin ennen paaston aloittamista vai kevensitkö myös ruoan määrää?
Mulla väheni se ruuan määrä koko ajan, ilmeisesti vatsalaukku pieneni. Luulen, että aineenvaihdunta hidastui, olenhan jo keski-iässä. Söin lopulta usein vain kahdesti päivässä, ja se vaikutti oloon negatiivisesti.
Monethan juuri suosittelevat tuota kahdesti syömistä ruokaikkunan sisällä, koska pätkäpaastossakin pitää lopettaa se napostelu, jotta insuliini ei ole koko ajan koholla. Eli teit niin kuin sanotaan, mutta ei sopinut sulle. On se ihme, ettei nämä pätkäpaastouskovaiset tajua sitä, että se mikä käy heille, ei välttämättä ole hyvästä jollekin toiselle. Sitten alkavat vain keljuilemaan, jos joku päättää kokeilla muuta.
Ei ehkä kannata syödä vain kahdesti päivässä. Yks sukulainen teki niin vuosikausia ja sille puhkesi lopulta diabetes ja sait hirveät saarnat miten haitallista on syödä vain kahdesti päivässä.
eri
Vierailija kirjoitti:
Minullahan tämä näköjään on jo vuosikaudet ollut luontainen ruokarytmi jo kiireisten töiden takia, tosin ei minulla laihduta vaan painoa on tullut muutamassa vuodessa reilusti lisää :/ Yleensä syön vain 17-21 välillä ja paino vaan nousee...
Voi hyvänen aika 🤦🏼♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan pätkäpaasto ei sovi kaikille. Ihmiset katsos ovat erilaisia.
Ihmisen fysiologia on samanlainen.
Asiantuntijoiden mukaan ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä oikein vittuilet siinä? Jos hän olisi kokeillut vähemmän aikaa niin sitten valittaisit siitä, että no ei tuolla ajalla voikaan kroppa vielä tottua uuteen rytmiin.
Onhan se huvittavaa kaksi vuotta hakata päätään seinään, mutta voi sitä aikaa niinkin käyttää.
Voitko lertoa, miten aamupalan pois jättäminen on "pään seinään hakkaamista"?
Jonkun asian toistaminen odottaen muutosta ilman, että mitään muutosta tapahtuu on pään hakkaamista seinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko sitten kertoa, mitä tein väärin. Terv. Se 2 vuotta pätkäpaastolla ollut
Luultavasti söit jotain makeutusaineita, jotka estivät kehosi pääsemisen rasvanpolttomoodiin.
"Mutta pätkäpaastohan ei ole mikään dieetti, jossa kielletään ruoka-aineita."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hymiö? Olin pätkäpaastolla tuon 2 vuotta, tpivoin, että laihtuisin. En laihtunut.
Miten toteutit paaston? Söitkö noiden kahdeksan tunnin sisällä yhtä paljon kuin ennen paaston aloittamista vai kevensitkö myös ruoan määrää?
Mulla väheni se ruuan määrä koko ajan, ilmeisesti vatsalaukku pieneni. Luulen, että aineenvaihdunta hidastui, olenhan jo keski-iässä. Söin lopulta usein vain kahdesti päivässä, ja se vaikutti oloon negatiivisesti.
Älä selitä. 70-vuotiaat sukulaisenikin ovat saaneet painoa pudotettua.
No mitä sä haluat, että sanon? Vai onko tämä sulle jotenkin arka aihe, kun et halua, että keskustelen siitä?
En pidä siitä, että idiootit jakavat terveysneuvoja vaikka eivät selkeästi tiedä aiheesta mitään.
Ei sovi ainakaan migreeniä sairastaville. Siinä 14-15 tunnin paaston kohdalla puhkesi migreenikohtaus joka ikinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä oikein vittuilet siinä? Jos hän olisi kokeillut vähemmän aikaa niin sitten valittaisit siitä, että no ei tuolla ajalla voikaan kroppa vielä tottua uuteen rytmiin.
Onhan se huvittavaa kaksi vuotta hakata päätään seinään, mutta voi sitä aikaa niinkin käyttää.
Voitko lertoa, miten aamupalan pois jättäminen on "pään seinään hakkaamista"?
Jonkun asian toistaminen odottaen muutosta ilman, että mitään muutosta tapahtuu on pään hakkaamista seinään.
Eli mitä sun mielestä mun olis pitänyt tehdä tuon pätkäpaaston suhteen? Nyt ihan konkreettisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monethan juuri suosittelevat tuota kahdesti syömistä ruokaikkunan sisällä, koska pätkäpaastossakin pitää lopettaa se napostelu, jotta insuliini ei ole koko ajan koholla. Eli teit niin kuin sanotaan, mutta ei sopinut sulle. On se ihme, ettei nämä pätkäpaastouskovaiset tajua sitä, että se mikä käy heille, ei välttämättä ole hyvästä jollekin toiselle. Sitten alkavat vain keljuilemaan, jos joku päättää kokeilla muuta.
Jos ihminen on oikeasti syömättä eikä laihdu niin vika on kyllä jossain muualla kuin metodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä selitä. 70-vuotiaat sukulaisenikin ovat saaneet painoa pudotettua.
No mitä sä haluat, että sanon? Vai onko tämä sulle jotenkin arka aihe, kun et halua, että keskustelen siitä?
En pidä siitä, että idiootit jakavat terveysneuvoja vaikka eivät selkeästi tiedä aiheesta mitään.
No miksi sä sitten mulle meuhkaat? Ainoatakaan terveysneuvoa en ole tässä ketjussa jakanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä ylensyödä roskaruokaa tai herkkuja. Kaikkea voi syödä kohtuudella silloin tällöin ilman aikaikkunoita.
Pätkäpaastossa ei ole kyse ylensyömisestä.
Kirjoitit kuitenkin pitäväsi herkkupäiviä? Eikö se ole vähän turhaa ja parempi opetella syömään joka päivä hyvin? Ei mikään päivä tarvitse vetää herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on oikeasti syömättä eikä laihdu niin vika on kyllä jossain muualla kuin metodissa.
Voitko ihan konkreettisesti kertoa, missä?
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan tajua miten selviäisin! Herään ennen klo 5 hirveään nälkään ja pitäisi kestää ainakin 5h pelkällä vedellä. Tunti vielä menee mutta sitten tulee hirveät nälkäkrampit ja taju meinaa lähteä.
Sitten syödä 8 tunnissa 1500kcal tai enemmänkin, en pysty syömään kuin pieniä annoksia kerrallaan
Harmi, olisi ollut kiva kokailla
Sinulle tämä ei sitten sovi 🙂 Jokaisen täytyy löytää itselleen sopiva ruokailutapa, jolla pysyy kunnossa ja normaalipainoisena. Minulla se on ollut tämä .
Olen yrittäjä ja saan nukkua vähintään 8 aamulla , joten helppo toteuttaa omalla kohdallani. Mikäli joutuisin heräämään viideltä, niin tuskin onnistuisi.
-ap
Tuskin se auttaa silloin, jos ylipainon syy on tunnesyöminen. Mulla ainakin on, eli siihen tarvittaisiin ihan muunlaisia keinoja. Lisäksi minulla on ollut syömishäiriöitä aiemmin, joten liiallinen syömisen sääntely vaikka kellon mukaan vain pahentaa ongelmaa. Pitäisi löytää joku sisäinen harmonia, mutta olen hirveä stressaaja ja ahdistuja. Joten tärkeintä on varmasti tunnistaa ensin syy juuri omaan liikasyömiseen ja yrittää korjata se, ei kaikille sovi samat keinot.
Pätkäpaasto 16:8 sai aikaan huutavaa nälkää, migreenin pahentumisen ja ahmimiskohtauksia. En laihtunut. Voin paremmin, kun syön 5 kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan tajua miten selviäisin! Herään ennen klo 5 hirveään nälkään ja pitäisi kestää ainakin 5h pelkällä vedellä. Tunti vielä menee mutta sitten tulee hirveät nälkäkrampit ja taju meinaa lähteä.
Sitten syödä 8 tunnissa 1500kcal tai enemmänkin, en pysty syömään kuin pieniä annoksia kerrallaan
Ihminen ei nykyään enää erota nälkää siitä, että keho huutaa sokeria lisää.
Jaa. Tämä on nyt taas uus uskonto karppauksen tilalle. Samanlainen saarnausmeininki. Paasto näyttää muuten tekevän yhtä kiukkuiseksi kuin karppaus.