Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihmettelet, miksei lapsettomilla riitä sympatiaa vanhempien valituksille

Vierailija
24.04.2015 |

mieti, kuinka paljon sympatiaa sinulla riittää ketjupolttajalle, joka valittaa haisevansa pahalta ja keuhkojensa olevan kipeät jatkuvasta yskimisestä. Sekä vanhemmuus että tupakointi ovat itseaiheutettuja ikäviä tilanteita, joista yksilö on itse vastuussa.

En sano, etteikö kumpaakin ihmisryhmää kohtaan voisi tuntea sympatiaa, mutta minusta ei ole millään tapaa ihmeellistä, jos joku ei tunne.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kyllä kenenkään tupakoitsijan kuullut tuollaista valittavan. Mulla riittää sympatiaa tutuille perheellisille, ei kaikkea vastaantulevaa voi aavistaa etukäteen jos ei ole kokenut.

Vierailija
2/18 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman korjaisin: tupakasta ei ole lehdet ja media pullollaan mielikuvaa tupakan ihanuudesta, miten istut latte kädessä puistossa ja nautit tupakastasi muiden tupakoivien kanssa, tai miten jäät yksin kokonaiseksi vuodeksi kotiin polttamaan röökiä ja sen odotetaan olevan elämäsi parasta aikaa... :D itse ainakin olen eniten harmissani siitä etten missään vaiheessa ole vielä yltänyt naistenlehtitasolle omien lasteni olemisen kanssa.. Tupakan suhteen tiesin jo etukäteen miten myrkkyä se on.
Ei vanhemmuus ole etukäteen tajuttu ikävä tilanne vaan monelle uusi juttu jota ei voi kuvitella rllei itse ole siinä.. Eikä se vanhemmuus ole kamalaa, joskus vaan vaikeaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi raskaassa elämänvaiheessa ei saisi välillä vähän valittaa? Minä olen purkautunut kun töissä on ollut rankkaa, deadlinet ovat painaneet päälle, on ollut stressiä, unettomuutta jne. Olen myös purkautunut suhdeasioistani, painostani ja terveydestäni. Ja olen myös purkautunut kun kaksivuotiaallani puhkesi uhma ja pelkäsin että järki menee. Kaikissa noissa on niin lapsettomat kuin perheellisetkin kaverini tukeneet ja kuunnelleet, kuten tuen ja kuuntelen heitä. Minusta se on vain toisesta välittämistä ja inhimillistä. 

Vierailija
4/18 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei varmaan itse valita koskaan yhtään mistään...

Vierailija
5/18 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kenenkään random ihmisen valitusta kukaan jaksakaan kuunnella. Toisaalta, niitä ketjujahan ei kannata täällä aukoa, vai? Läheisiä kyllä kuuntelen, se on minulle tärkeää.

Vierailija
6/18 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 12:43"]

Miksi raskaassa elämänvaiheessa ei saisi välillä vähän valittaa?

[/quote]

Ei kukaan ole kieltänyt sinua valittamasta. Mutta varaudu siihen, että valituksesi kuulostaa aivan samalta kuin tupakoitsijan valitus siitä, miten ruokakaan ei maistu miltään ja yskiessä tulee kauheasti limaa. -ap

Vierailija
7/18 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 12:40"]

Ei vanhemmuus ole etukäteen tajuttu ikävä tilanne vaan monelle uusi juttu jota ei voi kuvitella rllei itse ole siinä.. Eikä se vanhemmuus ole kamalaa, joskus vaan vaikeaa

[/quote]

Älä viitsi. Kyllä jokainen tietää, että vanhemmuus on myös rankkaa ja ikävää. Tai ainakin tuo pitäisi tietää. Et ole vain halunnut kohdata ttuutta, kun olet ollut niin kiimoissasi sen lasten hankinnan kanssa.

Itse asiassa nuorena aloitettu tupakointi on vielä jossakin määrin ymmärrettävää, sillä lapsen ei voi odottaa täysin ymmärtävän tekojensa seurauksia. Aikuisen kyllä voi. -ap

Vierailija
8/18 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä yleistä omaa typeryyttäsi kaikkiin lapsettomiin. Oikea kysymyksenajattelu olisi suunnilleen se, miksei epäempaattisilla ihmisillä riitä empatiaa toisille ihmisille. (Vastaus löytyy kysymyksestä.)

Vierailija
9/18 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:24"]

Ap, älä yleistä omaa typeryyttäsi kaikkiin lapsettomiin. Oikea kysymyksenajattelu olisi suunnilleen se, miksei epäempaattisilla ihmisillä riitä empatiaa toisille ihmisille. (Vastaus löytyy kysymyksestä.)

[/quote]

Sinultako siis riittää sympatiaa (tai empatiaa) myös tupakoitsijoille, jotka valittavat marttyyrimäisesti työpaikan kahvihuoneessa orastavaa keuhkoahtaumaansa, miten kahvikaan ei maistu miltään, miten taas piti herätä yöllä yskimään? -ap

Vierailija
10/18 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:29"]

[/quote]

Sinultako siis riittää sympatiaa (tai empatiaa) myös tupakoitsijoille, jotka valittavat marttyyrimäisesti työpaikan kahvihuoneessa orastavaa keuhkoahtaumaansa, miten kahvikaan ei maistu miltään, miten taas piti herätä yöllä yskimään? -ap

[/quote]

Ai niin, unohdin tuosta kommentissani erityisesti korostaa sitä, ettet yleistäisi tuota TYPERYYTTÄSI vapaaehtoisesti (tai jollain muulla tavalla) lapsettomiin, koska suurin osa tähän ryhmään kuuluvista on ihan normaaleja, älykkäitä ihmisiä, joilla on mielenterveys ja suhteellisuudentaju tallella.

Vierailija
11/18 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ap tunne mitään empatiaa perheellisiä kohtaan kun näillä on vaikeaa niin älä sitten. Eikö se nyt kuitenkin ole jo näistä muutamista vastauksista käynyt ilmi, että kaikki me lapsettomat emme ajattele noin. Uskoisin lapsien tuovan mukanaan myös huomattavan paljon hyviä asioita vanhemmilleen vaikka välillä hankalaa olisikin.

Vierailija
12/18 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ennemmin huolissani silloin, jos ärsyyntyisin kovin jonkun ihmisen valituksesta ja empatiakykyni olisi nolla. Kertoisi minun olevan aika kylmä ihminen.

Vierailija
13/18 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tälle linjalle lähdetään jää ihmisille hyvin vähän mistä valittaa. Huono ilma - no mikset muuta etelään. Jäi auton alle - mitäs ylitit tien. Kipeä olo - olisit syönyt sitä c-vitamiinia. Liikaa töitä - kannattaisko etsiä työ jonka ehdit tehdä työajalla jos on noin vaikeaa.
Suurin osa valituksesta on tavalla tai toisella seurausta ihmisen omista valinnoista.

Vierailija
14/18 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 12:36"]

En oo kyllä kenenkään tupakoitsijan kuullut tuollaista valittavan. Mulla riittää sympatiaa tutuille perheellisille, ei kaikkea vastaantulevaa voi aavistaa etukäteen jos ei ole kokenut.

[/quote]

Minä tunnen erään tupakoitsijan, joka valittaa dramaattisesti yskästä ja hengenahdistuksesta. Hänellä pitää pokka jopa seistä ulko-oven vieressä tupakka toisessa ja astmapiippu toisessa kädessä tiheä hajuvesipilvi ympärillään.

Vierailija
15/18 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, joka tarvitsisi nimenomaan lapsettoman sympatiaa perhe-elämän pulmissa. Sen sijaan ajattelen, että a) lapsista ja heihin liittyvistä asioista on tavallista yhteistä jakamista, jossa samassa tilanteessa olevat saavat vertaistukea ja neuvoja ja b) lapsellisille tulee ehkä tarve kertoa jotain lapsiperheen elämään liittyviä asioita, jotta lapseton voisi paremmin hoksata miksi on mahdotonta toteuttaa jotain juttua/asiaa, joka lapsettomalle on itsestään selvyys ja lapselliselle mahdottomuus.

Lapset ovat tavanomaisesti niin valtavan suuri osa ihmiselämää ja ihmisten arkea, että siitä keskustellaan usein.

Vierailija
16/18 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan tarkoittaa, ettei oikein mistään voisi valittaa. Ainoastaan jos esim. syöpä iskee terveitä elintapoja noudattavalle, niin silloin saa valittaa. Jos syöpä iskee epäterveitä elintapoja noudattavalle, niin sitten ei. Työpaikasta ei saa koskaan valittaa, koska on itse valinnut käydä siellä töissä.

Vierailija
17/18 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 12:40"]

Hieman korjaisin: tupakasta ei ole lehdet ja media pullollaan mielikuvaa tupakan ihanuudesta, miten istut latte kädessä puistossa ja nautit tupakastasi muiden tupakoivien kanssa, tai miten jäät yksin kokonaiseksi vuodeksi kotiin polttamaan röökiä ja sen odotetaan olevan elämäsi parasta aikaa... :D

[/quote]

Enää. Ei ole montaa vuosikymmentä kun lehdet ja media oli pullollaan tuollaista tarinaa ja mainosta.

Vierailija
18/18 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:29"]

[/quote]

[/quote]

Ai niin, unohdin tuosta kommentissani erityisesti korostaa sitä, ettet yleistäisi tuota TYPERYYTTÄSI vapaaehtoisesti (tai jollain muulla tavalla) lapsettomiin, koska suurin osa tähän ryhmään kuuluvista on ihan normaaleja, älykkäitä ihmisiä, joilla on mielenterveys ja suhteellisuudentaju tallella.

[/quote]

Miksi et vastannut kysymykseeni? -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi