Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko varautuneet että lähiviikkoina sairastutte itsekin? Omikron pyyhkäisee nyt laajalla kaarella

Vierailija
04.01.2022 |

Viimeistään koulujen alkaminen ensi viikolla levittää taudin joka kolkkaan. 90 % tulee altistumaan kuukauden sisällä.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin kaupasta normaalia enemmän tölkkiruokaa ja pakasteita. On myös kuumelääkettä ja kurkkukipuun lääkkeitä.

Vierailija
2/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muutakuin henkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Juuri sain kolmannen rokotteen. Pidän ffp2- maskia. Yritän henkisesti varautua siihen, että jos en ole itse sairaana tai karanteenissa niin pusken ihan hulluna ylitöitä, koska työkaveita on saikulla tai karanteenissa.

-sosiaaliala-

Vierailija
4/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Juuri sain kolmannen rokotteen. Pidän ffp2- maskia. Yritän henkisesti varautua siihen, että jos en ole itse sairaana tai karanteenissa niin pusken ihan hulluna ylitöitä, koska työkaveita on saikulla tai karanteenissa.

-sosiaaliala-

Korjaus: työkavereita

Vierailija
5/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistautunut tartuntaan, työt varhaiskasvatuksessa alkaa ensivkolla.

Sankaria en ala leikkimään vaikka olemmekin siellä tiukoilla, jokaisen on jäätävä kotiin pitemaan jos mitään oiretta/ita, testiin pääsystä en olisi niinkään varma. Enkä sijaisten saamisesta, se on ollut todella haastavaa jo ainakin 1v ajan.

Minä kehottaisin vanhempia valmistautumaan pahenevaan tilanteeseen päiväkodeissa ja siihen, että yksiköiden johtajat pyytävät hakemaan lapsen aikaisemmin, ryhmiä yhdistellään (vaikka ei saisi) tiukoissa tilanteissa, kasvattajia siirrellään ja jopa siihen, että PK menee kiinni norm aikaisemmin ja ehkä jopa suljetaan, riippuen kasvattaja tilanteesta ja sijaisten saamisesta.

Vierailija
6/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko henkisesti varautunut sairastumaan vakavasti omikronista?

Vierailija
7/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin jo, jouluna, ehkä ei tule heti uudestaan.

Vierailija
8/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sairastin, joten antaa levitä vaan

Vierailija
9/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaupassa ostamassa vähän ylimääräistä tänään ja vapailla pidän puhelimen suljettuna ettei tule soittoa töistä että työvuoroa tarjolla. Tällä hetkellä teen osa-aikaisen töitä omasta tahdostani joten ei olisi edes ylitöitä eikä siis töihin meno millään lailla järkevää edes rahallisesti. Saati muista syistä kun vihdoin pääsin vähemmille tunneille. 

Vierailija
10/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me, myself and I. Ainoat joista välität. 

Vierailija
11/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi ottaa varhaiskasvatukseen ja opettajiksikin työttömiä harjoittelijoita ja työntekijöitä, että tautipiikistä selvittäisiin. Koulutuksella ei tässä tilanteessa pitäisi olla merkitystä. Ovatko kaupungit valmistautuneet?

Perhepäivähoitajiksi pitäisi nyt päästää kuka tahansa peruskoulutuksesta riippumatta, jos oltaisiin fiksuja, mutta tuskinpa Suomessa ollaan. Työtön maisteri hoitaa lapsia ihan yhtä hyvin kuin lähihoitaja tai jopa paremmin.

Vierailija
12/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole seuraavan kuukauden aikana mitään paikkaa, minne olisi ihan pakko mennä. Voin pysytellä kotona. 

Vierailija
13/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin delta-version joulun aikaan suht lievänä, maku-ja hajuaisti meni useaksi päiväksi, se oli ikävintä. Nyt pitäisi olla jonkinlaista immuniteettia vähäksi aikaa, joten omalta kohdaltani omikron ei pelota.Se tosin pelottaa, jos yhteiskunta menee ihan tukkoon kun kaikki makaavat sairasvuoteella. 

Vierailija
14/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varautunut käymään myös kipeänä töissä, nyt on kiire ja hommia jonossa. Flunssa ole ennenkään minua petiin kaatanut.

Vierailija
15/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me, myself and I. Ainoat joista välität. 

Jep ja pus pus

Vierailija
16/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varautunut enkä huolestunut, koska en ole muiden ihmisten kanssa missään tekemisissä. En pysty saamaan virusta mistään.

Vierailija
17/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vararuokaa on riittävästi kotona, ei haittaa vaikka karanteeni napsahtaisi

kaksi rokotetta on saatu, kolmanteen ei ole vielä oikeutta, mutta koska suojaa on vielä riittävästi, ei haittaisi, jos tautikin tulisi. Jos se on pakko sairastaa, niin mieluummin sitten nyt, kun rokotesuojaa on ja omikron tarjolla (sikälimikäli on oikeasti näistä variaatioista lievin/helpoin)

Vierailija
18/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kusen kohta laajalla kaarella.

Vierailija
19/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valmistautunut tartuntaan, työt varhaiskasvatuksessa alkaa ensivkolla.

Sankaria en ala leikkimään vaikka olemmekin siellä tiukoilla, jokaisen on jäätävä kotiin pitemaan jos mitään oiretta/ita, testiin pääsystä en olisi niinkään varma. Enkä sijaisten saamisesta, se on ollut todella haastavaa jo ainakin 1v ajan.

Minä kehottaisin vanhempia valmistautumaan pahenevaan tilanteeseen päiväkodeissa ja siihen, että yksiköiden johtajat pyytävät hakemaan lapsen aikaisemmin, ryhmiä yhdistellään (vaikka ei saisi) tiukoissa tilanteissa, kasvattajia siirrellään ja jopa siihen, että PK menee kiinni norm aikaisemmin ja ehkä jopa suljetaan, riippuen kasvattaja tilanteesta ja sijaisten saamisesta.

Tämä!!

Vierailija
20/56 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on kotivaraa. Eikä meillä enää mitään koululaisia ole. Naapurien räkänokat kierretään kaukaa.